ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІФУНКЦІОНАЛЬНОГО КОНТРОЛЮ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ КОМПЕТЕНТНОГО ФАХІВЦЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2018.1.05Ключові слова:
професійна підготовка, поліфункціональний контроль, компетентний фахівець, , систе-мний підхід, синергетичний підхід, кваліметричний підхідАнотація
У статті досліджуються основні підходи до організації системи поліфункціонального контролю професійної підготовки компетентного фахівця у вищій школі, такі як положення системного підходу і теорії систем, синергетичного та кваліметричного підходів, розглянуто їх взаємозв'язок і взаємозалежність. З’ясовано, що основними принципами системного підходу до організації поліфункціонального контролю професійної підготовки компетентного фахівця у вищій школі є: цілісність, структурність, взаємозалежність системи. Відповідно до синергетичного підходу, система поліфункціонального контролю професійної підготовки компетентного фахівця у вищій школі володіє такими характеристиками, як випадковість і самоорганізація, дана система реалізується завдяки адекватному формулюванню мети контролю та визначення параметрів порядку його організації, а також обліку нелінійного характеру розвитку особистості студента. Запропоновано три групи методів кваліметрії, які можливо застосовувати у системі поліфункціонального контролю професійної підготовки компетентного фахівця, а саме: евристичні, математичні та інструментальні.Посилання
Афанасьев В. Г. Общество: системность, познание и управление. М. : Политиздат, 1981. 432 с.
Анохин П. К. Представление о функциональной системе и результате // Синергетика и психология.. М.: МГСУ «Союз», 1997 Вып. 1. C. 135-139.
Богданов А. А. Тектология: всеобщая организационная наука. Книга 1. М: Экономика, 1989. 304 с.
Вознюк О. В. Педагогічна синергетика: генеза, теорія і практика : монограф. Житомир: Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2012. 708 с.
Камишин В. В., Рева О. М. Методи системного аналізу у кваліметрії навчально-виховного процесу: монограф. К. : ЮД НАПН України, 2012. 270 с.
Кремень В. Г., Ільїн В. В. Синергетика в освіті: контекст людиноцентризму: монограф. К.: Педагогічна думка, 2012. 368 с.
Кремень В. Г., Андрющенко В. П., Зязюн І. А. Неперервна професійна освіта: філософія, педагогічні парадигми, прогноз : монограф. К. : Наук. думка, 2003. 853 с.
Осадчий І. Синергетика для педагогіки: Про якісні стани освітніх систем та типи управлінських стратегій // Освіта і управління. 2005. № 3-4. С 38-42.
Дубасенюк О. А. Професійна педагогічна освіта: системні дослідження : монограф. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015. 308 с.
Ковальчук В. А. Професійний саморозвиток майбутнього фахівця: монограф. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. 204 с.
Сетров М. И. Принцип системности и его основные понятия // Проблемы методологии системного исследования. М.: Мысль, 1970. С. 49-63.
Субетто А. И. Квалиметрия : малая энциклопедия. Вып. 1. СПб. : ИПЦ СЗИУ – фил. РАНХиГС, 2015. 244 с.
Сугаков В. Й. Основи синерґетики. К. : Обереги, 2001. 287 с.
Хакен Г., Трофимовой И. Н., Буданова В. Г. Общие понятия и методологические вопросы синергетической парадигмы в психологии // Синергетика и психология. М.: 1997 Вып. 1. C. 34-38.
Циба В. Т. Теоретичні засади соціальної психології: системний підхід : монограф. К. : Університет «Україна», 2011. 359 с.
Эшби У.Р. Общая теория систем как новая научная дисциплина // Исследования по общей теории систем.. М.: Прогресс, 1969. С. 125-142.
Bertalanffy L. von. General System Theory – A Critical Review // General Systems. Vol. VII. 1962. P. 1–20.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: