ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІФУНКЦІОНАЛЬНОГО КОНТРОЛЮ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ КОМПЕТЕНТНОГО ФАХІВЦЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Oleg Diegtiar Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, Ukraine
  • Oleksandr Nepomniashchyi Міжрегіональна Академія управління персоналом, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2018.1.05

Ключові слова:

професійна підготовка, поліфункціональний контроль, компетентний фахівець, , систе-мний підхід, синергетичний підхід, кваліметричний підхід

Анотація

У статті досліджуються основні підходи до організації системи поліфункціонального контролю професійної підготовки компетентного фахівця у вищій школі, такі як положення системного підходу і теорії систем, синергетичного та кваліметричного підходів, розглянуто їх взаємозв'язок і взаємозалежність. З’ясовано, що основними принципами системного підходу до організації поліфункціонального контролю професійної підготовки компетентного фахівця у вищій школі є: цілісність, структурність, взаємозалежність системи. Відповідно до синергетичного підходу, система поліфункціонального контролю професійної підготовки компетентного фахівця у вищій школі володіє такими характеристиками, як випадковість і самоорганізація, дана система реалізується завдяки адекватному формулюванню мети контролю та визначення параметрів порядку його організації, а також обліку нелінійного характеру розвитку особистості студента. Запропоновано три групи методів кваліметрії, які можливо застосовувати у системі поліфункціонального контролю професійної підготовки компетентного фахівця, а саме: евристичні, математичні та інструментальні. 

Біографії авторів

Oleg Diegtiar, Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова

доктор наук з державного управління, доцент, доцент кафедри менеджменту

і адміністрування, Харківський національний університет міського

господарства ім. О. М. Бекетова; Харків, Україна

Oleksandr Nepomniashchyi, Міжрегіональна Академія управління персоналом

доктор наук з державного управління, доцент, академік Академії будівництва України, професор кафедри публічного адміністрування, Міжрегіональна

Академія управління персоналом; Київ, Україна

Посилання

Афанасьев В. Г. Общество: системность, познание и управление. М. : Политиздат, 1981. 432 с.

Анохин П. К. Представление о функциональной системе и результате // Синергетика и психология.. М.: МГСУ «Союз», 1997 Вып. 1. C. 135-139.

Богданов А. А. Тектология: всеобщая организационная наука. Книга 1. М: Экономика, 1989. 304 с.

Вознюк О. В. Педагогічна синергетика: генеза, теорія і практика : монограф. Житомир: Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2012. 708 с.

Камишин В. В., Рева О. М. Методи системного аналізу у кваліметрії навчально-виховного процесу: монограф. К. : ЮД НАПН України, 2012. 270 с.

Кремень В. Г., Ільїн В. В. Синергетика в освіті: контекст людиноцентризму: монограф. К.: Педагогічна думка, 2012. 368 с.

Кремень В. Г., Андрющенко В. П., Зязюн І. А. Неперервна професійна освіта: філософія, педагогічні парадигми, прогноз : монограф. К. : Наук. думка, 2003. 853 с.

Осадчий І. Синергетика для педагогіки: Про якісні стани освітніх систем та типи управлінських стратегій // Освіта і управління. 2005. № 3-4. С 38-42.

Дубасенюк О. А. Професійна педагогічна освіта: системні дослідження : монограф. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015. 308 с.

Ковальчук В. А. Професійний саморозвиток майбутнього фахівця: монограф. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. 204 с.

Сетров М. И. Принцип системности и его основные понятия // Проблемы методологии системного исследования. М.: Мысль, 1970. С. 49-63.

Субетто А. И. Квалиметрия : малая энциклопедия. Вып. 1. СПб. : ИПЦ СЗИУ – фил. РАНХиГС, 2015. 244 с.

Сугаков В. Й. Основи синерґетики. К. : Обереги, 2001. 287 с.

Хакен Г., Трофимовой И. Н., Буданова В. Г. Общие понятия и методологические вопросы синергетической парадигмы в психологии // Синергетика и психология. М.: 1997 Вып. 1. C. 34-38.

Циба В. Т. Теоретичні засади соціальної психології: системний підхід : монограф. К. : Університет «Україна», 2011. 359 с.

Эшби У.Р. Общая теория систем как новая научная дисциплина // Исследования по общей теории систем.. М.: Прогресс, 1969. С. 125-142.

Bertalanffy L. von. General System Theory – A Critical Review // General Systems. Vol. VII. 1962. P. 1–20.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ