НАУКОВИЙ ТЕЗАУРУС СИСТЕМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ПРЕДМЕТІВ РЕСПУБЛІКИ ПОЛЬЩА

Автор(и)

  • Nataliia Yevtushenko Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. К. Д. Ушинського, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2018.1.10

Ключові слова:

учитель, учитель природничо-математичних предметів, система вдосконалення вчителів, підготовка вчителів

Анотація

У статті розглядаються категорії та поняття, що входять до наукового тезауруса системи вдосконалення вчителів природничо-математичних предметів  Республіки Польща. Описано повний і систематизований перелік дефініцій для уточнення базового поняття «вчитель». Автором обґрунтовується актуальність деталізації тезауруса системи вдосконалення вчителів у науковому просторі Польщі – країни, що входить до Європейського Союзу – з метою використання її позитивного досвіду у процесі розбудови системи підвищення кваліфікації педагогів у післядипломній освіті України.

Біографія автора

Nataliia Yevtushenko, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. К. Д. Ушинського

кандидат педагогічних наук, доцент Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. К. Д. Ушинського

Посилання

Василюк А. В., Танась М. Педагогічний словник-лексикон. Вид. 2-ге, уточ. й доповн. Ніжин : ПП Лисенко М. М. 2013. 224 с.

Кристопчук Т. Є. Педагогічна освіта в Республіці Польща : структура та зміст. Неперервна професійна освіта за кордоном. 2013. С. 127–134.

Новацька У. Організація педагогічних практик студентів математично-природничого відділу вищої педагогічної школи : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» Інститут педагогіки і психології професійної освіти Академії педагогічних наук України. К. 2002. 24 с.

Сітарська Б. Теоретичні і методологічні засади дидактичних завдань з педагогіки у процесі підготовки та вдосконалення вчителів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня док. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» Київський національний університет імені Тараса Шевченка. К. 2005. 30 с.

Сисоєва С. О., Соколова І. В. Проблеми непервної освіти: тезаурус наукового дослідження: наук. видання НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих, МОН. Маріупольський держ. Гуманітарний ун-т. К. : ЕКМО. 2010. 362 с.

Banach Cz. Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie nauczycieli. Encyklopedia Pedagogiczna. red. W. Pomykało. Warszawa : Fundacja Innowacja.. 1993. 295 s.

Buczkowska-Gola M. Wymagając od ucznia, wymagajmy od siebie. Edukacja i dialog. 2000. № 6. S. 46-49.

Dybek H. Doradztwo metodyczne i doskonalenie zawodowe nauczycieli. Kraków : Akademicka Oficyna Wydawnicza IMPULS. 2000. 204 s.

Kautz T. Przegląd systemu kształcenia nauczycieli w Polsce w latach 1945–2010. Zeszyty naukowe akademii marynarki wojennej. 2011. № 2 (185). S. 187-202.

Karta nauczyciela po zmianach z 6 grudnia 2007 r. Poznań : Оficynf Ekonomiczna Wydawnictwа. 2008. 52 s.

Klasyfikacja zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy. Warszawa : Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. 2014. 553 s.

Klim-Klimaszewska A. Formy doskonalenia nauczycieli. Doskonalenie kwalifikacji zawodowych nauczycieli. red. K. Śegnałka, B. Sitarska, A. Petrulyte. Siedlce : Akademia Podlaska. 2001. 153 s.

Komorniczak A. Znaczenie doskonalenia nauczycieli w ich rozwoju zawodowym.: [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.edukacja.edux.pl/p-7445-znaczenie-doskonalenia-nauczycieli-w-ich.php.

Król A., Miszke Т. Model doskonalenia kadr szkół zawodowych w trzech krajach partnerskich [Model for the development of vocational schools in three partner countries]. Obrazovanie cherez vsju zhizn' : nepreryvnoe obrazovanie v interesah ustojchivogo razvitija. 2013. №1. S. 32–36.

Kupisiewicz Cz. Dydaktyka ogólna. Warszawa : Oficyna Wydawnicza GRAF PUNKT. 2000. 304 s.

Ministerstwo Edukacji Narodowej : o doskonaleniu nauczycieli [oprac. D. Obidniak, przy współpr. A. Pery]. Biblioteczka reformy, 4. Warszawa : MEN. 1999. 56 s.

Ochmański M. Teoria i praktyka pedagogicznego kształcenia nauczycieli red. M. Ochmański Lublin : UMCS. 1991. 221 s.

Okon W. Nowy slownik pedagogiczny. Warszawa : Zak. 2001. 468 s.

Prokopiuk W. Samokształcenie nauczycieli w kontekście humanistycznego paradygmatu. Białystok : Totus. 1998. 238 s.

Rozporządzenie Ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 4 listopada 2011 r. W sprawie wzorcowych efektów kształcenia (Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, Warszawa, dnia 24 listopada 2011 r. nr 253 poz. 1521).

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 października 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, Warszawa, dnia 30 października 2012 r. nr 0 poz. 1196).

Słownik języka polskiego : [Електронний ресурс]. PWN. Режим доступу : https://sjp.pwn.pl/sjp/nauczyciel;2487580.html.

Słownik języka polskiego : [Електронний ресурс]. SJP. Режим доступу : https://sjp.pl/nauczyciel.

Stopińska-Pająk A. Edukacja dorosłych. Doradca zawodowy. Rynek pracy. Warszawa : WSiP, 2006. 347 s.

Synonim.Net : [Електронний ресурс]. Режим доступу : https://synonim.net/synonim/nauczyciel.

Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli : [Електронний ресурс]. WCDN. Wiedza ukierunkovana. Режим доступу : http://www.wcdn.wroc.pl/.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКІ ТА АНТРОПОЛОГІЧНІ ПАРАДИГМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ