DOI: https://doi.org/10.20998/%x

ПЕДАГОГІЧНІ ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ МАЙБУТНЬОГО МЕДИЧНОГО ФАХІВЦЯ В УМОВАХ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗВО

Alla Razumna

Анотація


В статті розглянуто педагогічні чинники формування професійної ідентичності медичного фахівця, що визначаються на трьох рівнях: організаційно-пе­дагогічному, технолого-методичному, психолого-педагогічному. Зазначено, що органі­заційно-педагогічні чинники охоплюють форми навчальної та позанавчальної підгото­вки, технолого-методичні – технології та підходи до навчання, що дозволяють здійс­нювати цілеспрямоване формування професійної ідентичності в умовах ЗВО, психо­лого-педагогічні чинники визначаються особливостями суб’єктивних характеристик студентів та викладачів, що впливають на процес і результат формування професій­ної ідентичності майбутніх фахівців сфери охорони здоров’я. Окреслено умови ефек­тивного формування професійної ідентичності у майбутніх медичних фахівців  медич­ного ЗВО.


Ключові слова


професійна ідентичність майбутніх фахівців системи охорони здоров’я; формування професійної ідентичності; педагогічні чинники формування професійної ідентичності майбутніх фахівців сфери охорони здоров’я.

Повний текст:

PDF

Посилання


Verbic'kij, A.A. (1991) Aktivnoe obuchenie v vysshej shkole: kontekstnyj podhod. [Active higher education: contex­tual approach]. Moskva: Vysshaja shkola, 207 p. [in Russian]

Denisova, O.V. (2003) Stanovlenie professional'noj identichnosti studenta-medika v obrazovatel'nom processe vuza [Formation of professional identity of a medical student in the educational process of the university]: avtoref. diss…kand. psi­holog. nauk: 19.00.07. Ufa, 23 p. [in Russian]

Ermolaeva, E.P. (2001) Professional'naja identichnost' i margina­lizm: koncepcija i real'nost' (stat'ja pervaja). [Professional Identity and Marginalism: concept and reality (article one)]. Psihologicheskij zhurnal. T. 22. № 4. P. 51 – 59. [in Russian]

Zeer, Je.F. (2006) Psihologija prof­essij. [Psychology of the professions]. Moskva: Akademicheskij proekt; Fond “Mir”, 336 p. [in Russian]

Zlyvkov, V. (2006) Problema oso­bystisnoi ta profesijnoi samoidentyfikatsii v suchasnij psykholohii. [The problem of personal and professional self-identifica­tion in modern psychology]. Sotsial'na psykholohiia. № 5. P. 128 – 136. [in Russian]

Makahon, O.E. (2007) Orhanizats­ijno-pedahohichni umovy stvor­ennia spryiatlyvoho navchal'no-vykh­ovnoho seredovyscha v zahal'noosvitn'omu navchal'nomu zakladi [Organizational-pedagogical conditions for creation of a favorable educational and educational environment in a general educ­ational institution]: avtoref. dys….kand.ped.nauk: 13.00.01. Kharkiv, 21 p. [in Ukrainian]

7. Osvitni tekhnolohii: navchal'no-metodychnyj posibnyk (2001). [Educational technologies: educational and methodical manual]. Za zah. red. O.M.Piekhoty. K.: A.S.K, 348 p. [in Ukrainian]

Polivanova, O. Ye. (2010) Osobly­vosti profesijnoi identychnosti oso­bystostej z riznym stazhem profesijnoi diial'nosti. [Features of professional iden­tity of individuals with different profes­sional experience]. Visnyk Kharkivs'koho natsional'noho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriia: Psykholohiia. № 913, vyp. 44. P. 141 – 143. Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhIPC_2010_913_44_37 [in Ukrainian]

Tykholaz, S.I. (2011) Pedahohichni umovy rozvytku profesijnoi spriamovanosti studentiv vyschykh medychnykh navchal'nykh zakladiv [Pedagogical condi­tions of development of professional ori­entation of students of higher medical edu­cational institutions]: avtoref. …kand. ped. nauk: 13.00.04. Vinnyts'kyj derzh.humanit. un-tet imeni Mykhajla Kotsiubyns'koho. Vinnytsia, 21 p. [in Ukrainian]

Filonenko, M. M. (2013) Psykholo­hiia osobystisnoho stanovlennia majbutn'oho likaria. [Psychology of the personal formation of the future doctor]. Kyiv: Tsentr uchbov. l-ry, 240 p. Access mode:http://pidruchniki.com/2015060965025/psihologiya/profesiyna_kompetentnist_mayb­utnogo_likarya [in Ukrainian]

Shnejder, L.B. (2004) Professional'naja identichnost': teorija, jeksperiment, trening. [Professional iden­tity: theory, experiment, training]. M.: Izdatel'stvo Moskovskogo psihologo-social'nogo instituta, 600 p. [in Russian]


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Вербицький, А.А. (1991) Актив­ное обучение в высшей школе: кон­текстный подход. Москва: Высшая школа, 207 с.

2. Денисова, О.В.  (2003) Становле­ние профессиональной идентичности студента-медика в образовательном процессе вуза: автореф. дисс…канд. психолог. наук: 19.00.07. Уфа, 23с.

3. Ермолаева, Е.П. (2001) Профес­сиональная идентичность и маргина­лизм: концепция и реальность (статья первая) Психологический журнал. Т. 22. № 4. С. 51 – 59. 

4. Зеер, Э.Ф. (2006) Психология профессий. Москва: Академический проект; Фонд “Мир”, 336 c.

5. Зливков, В. (2006) Проблема особистісної та професійної самоіден­тифікації в сучасній психології.  Соціа­льна психологія. № 5. С. 128 – 136.

6. Макагон, О.Е. (2007) Організа­ційно-педагогічні умови створення сприятливого навчально-виховного се­редовища в загальноосвітньому навча­льному закладі: автореф. дис….канд.пед.наук: 13.00.01. Харків, 21 с.

7. Освітні технології: навчально-методичний посібник (2001) За заг. ред. О.М.Пєхоти. К.: А.С.К, 348 с.

8. Поліванова, О. Є. (2010) Особли­вості професійної ідентичності особис­тостей з різним стажем професійної дія­льності. Вісник Харківського національ­ного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Психологія. № 913, вип. 44. С. 141 – 143. [Електронний ресурс] Режим  доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhIPC_2010_913_44_37

9. Тихолаз, С.І. (2011) Педагогічні умови розвитку професійної спрямова­ності студентів вищих медичних навча­льних закладів: автореф. …канд. пед. наук: 13.00.04. Вінницький держ.гуманіт. ун-тет імені Михайла Коцюбинського. Вінниця, 21 с.

10. Філоненко, М. М. (2013) Психо­логія особистісного становлення майбу­тнього лікаря. Київ: Центр учбов. л-ри, 240 с. [Електронний ресурс]. Режим до­ступу: http://pidruchniki.com/2015060965025/psihologiya/profesiyna_kompetentnist_mayb­utnogo_likarya     

11. Шнейдер, Л.Б. (2004) Професси­ональная идентичность: теория, экспе­римент, тренинг. М.: Издательство Московского психолого-социального института, 600 с