СОЦІОКУЛЬТУРНІ ДЕТЕРМІНАНТИ РОЗВИТКУ ОСВІТИ ТА ВИКЛАДАЦЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ У СТАРОДАВНІЙ ГРЕЦІЇ

Автор(и)

  • Svitlana Reznik Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8310-1242

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2019.1.05

Ключові слова:

соціокультурні детермінанти, розвиток освіти, викладацька майстерність, Стародавня Греці, освіта у Стародавній Греції.

Анотація

Розглянуто систему освіти Стародавньої Греції, що передбачала початкову, сере­дню та вищу освіту, остання була представлена такими освітніми інститутами, як ефебії, софістичні, риторичні та філософські школи. З’ясовано, що викладацька майстерність була низькою для елементарної освіти, але на рівні вищої – активно розвивалася як викла­дацька практика, так і педагогічна теорія. Визначено, що зовнішніми чинниками розвитку освіти та викладацької майстерності у Старода­вній Греції є техніко-економічний прогрес та політична експансія, демократична фо­рма правління, уклад життя, який вимагав різ­носторонньої освіченості. Внутрішніми (норми та цінності): гомеровський епос як етичний ідеал, що «виховав Грецію», куль­тура закритого чоловічого клубу, пошире­ність особистісних свобод, агоністичний дух суспільства, культ успіху та слави, роз­виток раціонального мислення та науки, розпо­всюдженість переконання про цінність освіти, ідеал різносторонньо освіченої особи­стості.

Біографія автора

Svitlana Reznik, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

Buzeskul, V. P. (2003) Istorija afinskoj demokratii. [The history of Athe­nian democracy]. SPb.: IC «Gumanitarnaja Akademija», 480 p. [in Russian]

Vernan, Zh.-P. (1988) Pro­ishozhdenie drevnegrecheskoj mysli. [The origin of ancient Greek thought]. M.: Pro­gress, 224 p. [in Russian]

Vinnichuk, L. (1988) Ljudi, nravy i obychai Drevnej Grecii i Rima. [People, manners and customs of ancient Greece and Rome]. M.: Vysshaja shkola, 496 p. [in Russian]

Volkova, P. (2013) Most cherez bezdnu. [Bridge over the abyss]. M.: Zebra, 256 p. [in Russian]

Dzhurinskij, A. N. (2000) Is­torija pedagogiki. [History of Pedagogy]. M.: Gumanit. izd. centr VLADOS, 432 p. [in Russian]

Djurant, V. (1997) Zhizn' Gre­cii. [Greece life]. M.: KRON-PRESS, 704 p. [in Russian]

Zajcev, A. I. (2000) Kul'turnyj perevorot v Drevnej Grecii VIII-V vv. do n. je. [Cultural coup in ancient Greece, VIII-V centuries. BC e.]. SPb.: Filologicheskij fakul'tet SPbGU, 320 p. [in Russian]

Kule, K. (2004) SMI v Drevnej Grecii: sochinenija, rechi, razyskanija, puteshestvija. [Mass media in ancient Greece: compositions, speeches, searches, travels]. M.: Novoe literaturnoe obozrenie, 256 p. [in Russian]

Marru, A. I. (1998) Istorija vospitanija v antichnosti (Grecija). [His­tory of education in antiquity (Greece)]. M.: Greko-latinskij kabinet Ju.A. Shicha­lina, 427 p. [in Russian]

Nersesjanc, V. S. (1977) Sokrat. [Socrates]. M.: Nauka, 152 p. [in Russian]

Nikitjuk, E. V. (1998) Processy po obvineniju v nechestii (asebii) v Afinah v poslednjuju chetvert' V v. do n.je. [The trials of dishonest charges (asebia) in Ath­ens in the last quarter of the 5th century. BC.]. Antichnyj mir : Problemy istorii i kul'tury. SPb.: Izd-vo SPbGU. P. 117 – 138. [in Russian]

Petrov, V. (2011) Vsjakij, darov­ityj ili bezdarnyj, dolzhen uchit'sja… Kak vospityvali detej v Drevnej Grecii. [Everyone, gifted or talentless, should learn ... How children were raised in an­cient Greece]. M.: Lomonosov, 240 p. Ac­c­ess mode: https://history.wikireading.ru/356637 [in Russian]

Rozhanskij, I. D. (1980) An­tichnaja nauka. [Ancient science]. M.: Nauka, 198 p. [in Russian]

Skirbekk, G. & Gil'e, N. (2000) Istorija filosofii. [History of philosophy]. M.: Gumanit.izdanie VLADOS, 800 p. [in Russian]

Surikov, I. E. (2013) Pifagor. [Pythagoras]. M.: Molodaja gvardija, 269 p. [in Russian]

Tuplin, C. (2018). Xenophon, Isocrates and the Achaemenid empire: his­tory, pedagogy and the Persian solution to Greek problems. Trends іn Classics. 10(1). 13-55. doi: 10.1515/tc-2018-0002

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ