ОСОБИСТІСНІ ЯКОСТІ МАЙБУТНЬОГО БАКАЛАВРА З ПСИХОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Irina Khavina Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Ukraine https://orcid.org/0000-0001-9038-0892
  • Nataliia Severyna Університет Бордо III Мішеля де Монтень, France

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

особистісні якості майбутнього бакалавра, фахівець з психології, бакалавр з психології, професійна підготовка

Анотація

В статті розглянуто проблему працевлаштування сучасного фахівця з психології. Приділено увагу розвитку та формуванню особистісних якостей майбутнього бакалавра з психології у процесі професійної підготовки. Показано, якими особистісними якостями необхідно володіти майбутньому бакалавру з психології. Запропоновано методику визначення особистісних якостей, якими необхідно оволодіти майбутньому бакалавру з психології у процесі професійної підготовки. З’ясовано сутність та проаналізовано психограму бакалавра з психології.

Біографії авторів

Irina Khavina, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат педагогічних наук, старший викладач, кафедра педагогіки та психології управління соціальними системами імені академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Nataliia Severyna, Університет Бордо III Мішеля де Монтень

кандидат педагогічних наук, відділення вивчення французької мови як іноземної, Університет Бордо III Мішеля де Монтень; Бордо, Франція

Посилання

Vojtka, V. I. (1982) Psihologichnij slovnik. [Psychological Dictionary]. Kiyiv: Visha shkola, 215 p. [in Ukrainian]

Lozova, O. M. (2014) Kompetentnisnij pidhid u profesijnij pidgotovci majbutnih psihologiv: monografiya. [A competency approach in the training of future psychologists: a monograph]. Vinnicya: «Vindruk», 184 p. [in Ukrainian]

Lozova, O. M. (2016) Osvitni innovaciyi v pidgotovci praktichnogo psihologa na kompetentnisnij osnovi. [Educational innovations in the preparation of a practical psychologist on a competent basis]. Osvitologiya. № 5. P. 164 – 169. [in Ukrainian]

Panok, V. G. (2003) Osnovni napryami profesijnogo stanovlennya praktichnogo psihologa u vishij shkoli. [The main directions of professional formation of a practical psychologist in high school]. Praktichna psihologiya ta socialna robota. № 4. P. 14 – 17. [in Ukrainian]

Reznik, S. M. (2016) Rozvytok metodyky vykladannia u vyschij shkoli: problemy ta perspektyvy. [The development of teaching methods in higher education: problems and perspectives]. Vitchyzniana nauka na zlami epokh: problemy ta perspektyvy rozvytku: materialy KhKhI vseukrains'koi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii 5 – 6 bereznia. Vyp. 21. Pereiaslav-Khmel'nyts'kyj: FOP Lukashevych O. M. P. 78 – 79. [in Ukrainian]

Reznik, S. M. (2010) Umovy realizatsii osobystisno-oriientovanoho pidkhodu v profesijnij pidhotovtsi studentiv. [Conditions for implementation of a personality-oriented approach in the professional training of students]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyschij i zahal'noosvitnij shkolakh. Vyp. 8 (61). Zaporizhzhia. [in Ukrainian]

Reznik, S. M. (2007) Formuvannia upravlins'kykh umin' ta navychok u majbutnikh inzheneriv u vyschykh tekhnichnykh navchal'nykh zakladakh [Formation of managerial skills and skills of future engineers in higher technical schools]: dyss. kand. ped. nauk: 13.00.04. Kyiv, 271 p. [in Ukrainian]

Reznik, S. M. & Khavina, I. V. (2017) Analiz rezul'tativ eksperymental'noho doslidzhennia formuvannia profesijnykh bazovykh kompetentsij bakalavriv z psykholohii u protsesi vyvchennia pryrodnycho-naukovykh dystsyplin. [Analysis of the results of an experimental study of the formation of professional basic competencies of bachelors in psychology in the study of natural sciences disciplines]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsial'nymy systemamy: schokvartal'nyj naukovo-praktychnyj zhurnal. № 4. Kharkiv: NTU «KhPI». P. 30 – 40. [in Ukrainian]

Romanovs'kyj, O. & Hura, T. (2007) Upravlins'ka kompetentnist' iak napriamok humanizatsii osvity u zhyttievykh perspektyvakh majbutnikh inzheneriv. [Managerial competence as a direction of humanization of education in the life prospects of future engineers]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsial'nymy systemamy. № 4. Kh.: NTU «KhPI». P.61 – 69. [in Ukrainian]

Romanovs'kyj, O. H., Ponomar'ov, O. S.& Reznik, S. M. (2014) Pedahohika rozuminnia: navchal'nyj posibnyk. [Pedagogy of understanding: a textbook]. Kharkiv: NTU «KhPI», 260 p. [in Ukrainian]

Romanovs'kyj, O. H. (2001) Teoretychni i metodychni osnovy pidhotovky inzhenera u vyschomu navchal'nomu zakladi do majbutn'oi upravlins'koi diial'nosti [Theoretical and methodological bases of preparation of the engineer in higher education institution for the future management activity]: dys. d. ped. n.: 13.00.04 «Teoriia ta metodyka profesijnoi osvity». K. 490 p. [in Ukrainian]

Romanovs'kyj, O. H., Ponomar'ov, O. S. & Ihnatiuk O. A. (2011) Formuvannia psykholohichnoi hotovnosti majbutnikh fakhivtsiv do profesijnoi diial'nosti: monohr.. [Formation of psychological readiness of future specialists for professional activity: monograph]. Kh.: Vydavets' Savchuk O. O.; NTU «KhPI», 336 p. [in Ukrainian]

Romanovs'kyj, O. H. (2018) Innovatsijnyj sposib orhanizatsii informatsii v navchal'nomu protsesi vyschoi shkoly. [An innovative way of organizing information in the educational process of higher education]. Informatsijni tekhnolohii i zasoby navchannia (Information Technologies and Learning Tools). Tom 64. № 2. P. 185 – 196. [in Ukrainian]

Romanovs'kyj, O. H. (2018) Formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti majbutnikh uchyteliv matematyky: konstatuval'nyj eksperyment. [An innovative way of organizing information in the educational process of higher education]. Informatsijni tekhnolohii i zasoby navchannia (Information Technologies and Learning Tools). Tom 65. № 3. P. 184 – 200. [in Ukrainian]

Romanovs'kyj, O. H. & Sereda, N. V. (2013) Osobystist' suchasnoho kerivnyka v aspekti teorii dukhovnoho liderstva. [The personality of the modern leader in the aspect of the theory of spiritual leadership]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsial'nymy systemamy. № 3. P. 20 – 27. [in Ukrainian]

Popova, G. & Sereda, N. (2016) Storytelling as an instrumental component of self-presentation in business communication. Teoriya i praktika upravlinnya socialnimi sistemami. № 3. Harkiv: NTU „HPI”. P. 16 –22.

Terlets'ka, L. H. (1997) Rol'ova hra iak zasib formuvannia profesijno-znachuschykh iakostej majbutn'oho psykholoha [Role play as a means of forming professionally significant qualities of the future psychologist]: dys. kand. psykhol. nauk: 19.00.07. K., 175 p. [in Ukrainian]

Fetiskin, N. P., Kozlov, V. V. & Manujlov, G. M. (2002) Social'no-psihologicheskaja diagnostika razvitija lichnosti i malyh grupp. [Socio-psychological diagnosis of the development of personality and small groups]. M.: Izdatel'stvo Instituta psihoterapi, 473 p. [in Russian]

Khavina, I. V. (2019) Formuvannia bazovykh profesijnykh kompetentsij bakalavriv z psykholohii u protsesi vyvchennia pryrodnycho-naukovykh dystsyplin [Formation of basic professional competences of bachelors in psychology in the process of studying natural science disciplines]: dys. k. ped. n.: 13.00.04 «Teoriia ta metodyka profesijnoi osvity». Vinnytsia, 308 p. [in Ukrainian]

«Pro Natsional'nu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku» ukaz Prezydenta Ukrainy № 344/2013 vid 25 cherv. 2013 roku. [“On the National Strategy for the Development of Education in Ukraine for the Period until 2021” Presidential Decree No. 344/2013 of 25 June. 2013 year]. Access mode: http://osvita.ua/legislation/other/36322/ [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-20

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ