ЗМІСТ ТА СТРУКТУРА ПЕДАГОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК ВАЖЛИВИЙ КОМПОНЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦЯ

Автор(и)

  • Tatiana Zhushma Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3735-6014
  • Valentina Fetinyuk Міжнародний Інститут Менеджменту “IMI-NOVA”, Moldova, Republic of

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.01.06

Ключові слова:

розвиток педагогічної культури, професійна культура, майбутні викладачі, структура педагогічної культури, інноваційна діяльність, гуманізм, толерантність

Анотація

у роботі розглянуто педагогічну культуру майбутнього  викладача, вивчено теоретичний зміст та її співвідношення із професійною культурою та діяльністю. Проведено аналіз  думки з питань поетапної зміни змісту, структури та методологічної бази формування педагогічної культури. Наведено сучасне уявлення про складові досліджуваної дефініції здобувачів освітнього рівня магістр, а також представлено структуру педагогічної культури викладача та її значущі і найменш впливові на ефективність діяльності компоненти. Проведено анкетування щодо пріоритетності впливу елементів педагогічної культури на її рівень у цілому.

Біографії авторів

Tatiana Zhushma, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

 аспірант, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Valentina Fetinyuk, Міжнародний Інститут Менеджменту “IMI-NOVA”

доктор економічних наук, доцент, Міжнародний Інститут Менеджменту “IMI-NOVA”; Кишиньов, Молдова

Посилання

Cabinet of Ministers of Ukraine (1994), “State National Program “Education”. XXI century Ukraine”, K.: Rajduha, p. 61

Honcharenko, S. U. (1997), “Ukrainian Pedagogical Dictionary”, Kyiv “Lybid'”, p. 375

Vul'fov, B. Z. (1995), “Teacher: professional spirituality”, Pedagogika, no. 2, p.48 – 52

Slastenin, V. A., Isaev, I. F., Shmjahov, E. N. (2002), “Pedagogy”, Uchebnoe posobie dlja vysshih uchebnyh zavedenij, pod red. V. A. Slastenina, M.: Izdatel'skij centr “Akademija”, p. 576

Synytsia, M. O. (2017), “The use of multimedia technologies in the educational process of universities as a means of forming pedagogical knowledge”, Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, pp. 418 – 438

Isaev, I. F. (2002), “Professional and pedagogical culture of a teacher”, Ucheb.posobie dlja stud.vyssh.ucheb.zavedenij, M.: Izdatel'skij centr “Akademija”, p. 208

Kovalenko, L. A. (2009), “Psychological content of the professional culture of the teacher”, Problemy suchasnoi psykholohii, no.6, pp. 331 – 339

Honcharenko, S. U. Nychkalo, N. H. (2012), “State vocational education standards: theory and methods”, “Economic sciences”, Khmel'nyts'kyj , t. 2, p.334

Dzhyhun, L. M., “The use of innovative technologies in higher education”, Aktual'ni pytannia teorii ta praktyky psykholoho-pedahohichnoi pidhotovky majbutnikh fakhivtsiv: tezy dopovidej V Vseukrapns'koi naukovo-praktychnoi konferentsii (Khmel'nyts'kyj, 3sh-31 bereznia 2017 r.), Khmel'nyts'kyj: KhNU

Ponomar'ov, O. S., Romanovs'kyj, O. H., Ihnatiuk, O. A., Zghurs'ka, M. P. (2011), “Professional teacher culture”, Navch.-metod. posib., Kharkiv: NTU “KhPI”, p. 198

Ponomar'ov, O. S., Zavietnyj, S. O., Pazynich, S. M., Tischenko, L. M. (2015), “Culture of the teacher”, Monohrafiia, za red. O. S. Ponomar'ova, Kharkiv: “Mis'kdruk”, KhNTUSH im. P. Vasylenka, p. 320, p. 309

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-20

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ