УПРАВЛІННЯ ФОРМУВАННЯМ НОРМАТИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕДИКІВ

Автор(и)

  • Alla Razumna Харківська медична академія післядипломної освіти, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2018.1.03

Ключові слова:

професійна ідентичність, нормативна професійна ідентичність майбутнього медика, формування нормативної професійної ідентичності в умовах навчального медичного закладу, чотирикомпонентна модель управління формуванням нормативної професійної ідентичності майбутніх медиків.

Анотація

В статті розглянуто деякі з можливих складових управління формуванням нормативної професійної ідентичності майбутніх медиків в умовах освітнього процесу навчального медичного закладу. З'ясовано місце, роль та педагогічні умови формуваннянормативної професійної ідентичності майбутніх медиків як важливого компоненту процесу професіоналізації майбутніх фахівців в умовах медичного навчального закладу. У статті обґрунтовано необхідність особистісного підходу до освітнього процесу як ключової парадигми формування професійної ідентичності майбутніх медиків. Стаття містить пропозиції щодо підвищення ефективності формування професійної ідентичності в системі медичної освіти через створення його чотирикомпонентної моделі, що визначає напрями створення організаційних та педагогічнихумов восвітньому процесі.

Біографія автора

Alla Razumna, Харківська медична академія післядипломної освіти

старший викладач кафедри педагогіки, філософії та мовної підготовки Харківської медичної академії післядипломної освіти; Харків, Україна

Посилання

Борисюк А. С. Професійна ідентичність медичного психолога: соціально-психологічний аналіз: монографія. Чернівці: Книги .ХХІ, 2010 . 440 с.

Гончарова О. Л. Педагогическая поддержка профессионального самоопределения обучающихся в процессе преемственности начального и среднего профессионального образования: автореф. дисс. на соискание науч. Степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08 “Теория и методика профессионального образования” М.: 2010. 20с.

Дементий Л. И., Маленов А.А. Роль психологического образования в развитии личности студента как будущего специалиста // Психология в вузе. 2008. № 3. - С. 14-25.

Денисова О. В. Становление профессиональной идентичности студента-медика в образовательном процессе вуза: автореф. дисс. на соискание науч. степени канд. психол. наук: спец. 19.00.07 “Педагогическая психология. Екатеринбург, 2008. 25с.

Добровольська К. В. Формування професійної самосвідомості студентів медичних ВНЗ як педагогічна проблема // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія, випуск 44 , 2015 . С . 132 – 136.

Дружиніна І. А. Психологічні чинники розвитку професійної ідентичності майбутніх практичних психологів : автореф. дис ... канд. психол. наук: 19.00.07 К.: Б.в., 2009 . 21 с.

Зливков В. Л. Проблема особистісної та професійної самоідентифікації в сучасній психології // Соціальна психологія. Науковий журнал / 2006. №5 С.128-136.

Зливков В. Л., Балл Г.О., Копилов С.О., Чуйко В.Л. Розробка концепції становлення професійної ідентичності у контексті цивілізаційних викликів сучасності, Післямова // Становлення ідентичності фахівця: монографія. К.: Кіровоград : Імекс-ЛТД , 2014 . 260 с.

Иванова Н. Л. Профессиональная идентичность в социально-психологических исследованиях // Вопросы психологии. 2008. №1. С. 89-101

Кульчицький В. Й. Формування професіогенезу особистості студентів медичних вузів України // Медична освіта , № 1 , 2012. С.36-40

Поваренков Ю. П. Психологическое содержание профессионального становления человека . М. : Университет российской академии образования , 2002. 159с.

Поліванова О. Є. Особливості професійної ідентичності особистостей з різним стажем професійної діяльності // Вісник Харківського національного університету. Серія “Психологія:”, 2010, №913. С.141-143.

Попіль, М. І. Психологічні особливості становлення професійної ідентичності майбутніх медсестер [Текст] : Автореферат...к. психол.наук., спец.: 19.00.07- педагогічна та вікова психологія. Івано-Франківськ : Прикарпатський нац. ун-т ім. В. Стефаника, 2009. 20 с.

Сисоєва С. О., Соколова І. В. Проблеми неперервної професійної освіти: тезаурус наукового дослідження : [наук. вид.] Міністерство освіти і науки України ; НАПН України, Інститут проф. освіти і освіти дорослих, Маріупольський державний гуманітарний університет. К.: ВД «ЕКС О», 2010. 362 с.

Шнейдер Л.Б. Профессиональная идентичность: теория, експеримент, тренинг: [учебное пособие] . М.: МСПИ; Воронеж НПО «МОДЭК», 2004. 600 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ