ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ ПЕРШИХ КУРСІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

  • Andrew Cherkashin Національний технічний університет «Харківський політехнічних інститут», Ukraine
  • Tatyana Hrytsayenko National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2018.2.05

Ключові слова:

У статті наводяться дані про особливості соціальної адаптації студентів у вищому навчальному закладі. Вказується, що нагальною проблемою для кожного студента є пошук шляхів успішної адаптації до змінених соціальних умов та нової діяльності. Ре-зультати проведеного дослідження показують, що переважна

Анотація

У статті наводяться дані про особливості соціальної адаптації студентів у вищому навчальному закладі. Вказується, що нагальною проблемою для кожного студента є пошук шляхів успішної адаптації до змінених соціальних умов та нової діяльності. Результати проведеного дослідження показують, що переважна більшість студентів перших курсів мають низький рівень суб'єктивного відчуття самотності і соціальної фрустрованості. Відповідно для більшості студентів першого курсу притаманний високий рівень соціальної адаптації, яка дозволяє їм досягати високих показників у навчально-виховному процесі.

Біографії авторів

Andrew Cherkashin, Національний технічний університет «Харківський політехнічних інститут»

кандидат психологічних наук, доцент, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами, Національний технічний університет

«Харківський політехнічних інститут», Харків, Україна

Tatyana Hrytsayenko, National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute"

бакалавр з психології, магістрант кафедри педагогіки і психології управління

 соціальними системами, Національний технічний університет

«Харківський політехнічних інститут», Харків, Україна

Посилання

Артемов, С. Д. (2001) Проблеми соціальної адаптації автореф. Дис.. канд.. пед. наук: 12.00.04. М.:. 60с.

Березин, Ф. Б. (1988) Адаптація та дезадаптація людини. Л. : «Лімбус», 430 с.

Березовин, Н. О. (2001) Адаптація студентів до життєдіяльності в ВНЗ. М.: «Аграф»,321 с.

Бойко, І. І. (1999) Психологічна адаптація підлітка до нових умов навчання. К.: «НПУ»,230 с.

Дьяченко, М. І. (1976) Психологічні проблеми готовності к діяльності. М.: «Аграф», 430 с.

Єрмоленко, Н. А. (1995) Соціальна адаптація в колективі. Р. : «Пітер», 170 с.

Єршова, Н. О. (1997) Творча активність педагогічної діяльності як фактор професійної адаптації. М. : «Агар», 204 с.

Забродин, Ю. М. (1997) Введення в загальну теорію сенсорної чутливості. М.: «Галатея», 350 с.

Зданевич, Л. В. (2005) Як адаптуються студенти до навчання. П.: «Академія», 250 с.

Ізбаш, С. С. (2005) Проектна діяльність як фактор соціально-професійної адаптації студентів педагогічної спеціальності : Автореферат. Бердянськ : «БДПУ», 193 с.

Калайков, І. М. (1987) Цивілізація і адаптація. М.: «Весна», 258с.

Кузнецов, П. С. (2000) Концепція соціальної адаптації. С.: «Зоря»,. 200 с.

Ляхова, І. О. (2001) Використання системного аналізу процесу адаптації студентів – першокурсників. М. : «Рідна школа», 130 с.

Мітєва, І. Ю. (2004) Управління стресом. С.: «МарТ», 288 с.

Павленко, В. І. (2001) Стратегії і моделі формування соціальної адаптації. М.: «Агар», 140 с.

Підбуцька, Н. В., & Вінніченко, М. С. (2011) Функціональні й командні ролі учасника малої групи: Аналіз досліджень : Стаття, збір. Наук. Праць. Вип. 29. Х. : Видавничий центр НТУ «ХПІ», 322 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ