МОДЕЛЬ ЕФЕКТИВНОГО ЛІДЕРСТВА
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2018.3.05Ключові слова:
лідерство, модель, ефективний лідер, лідерський потенціал, керівник, активізація, дослідження, навчання, розвитокАнотація
В теперішній час актуальним є моделювання ефективного лідерства та його окремих складових. Результатом подібного роду досліджень стала побудова вельми популярних зараз «ймовірнісних моделей», успішно апробованих в різних країнах. Метою статті є складання моделі ефективного лідерства на основі систематизації інформації щодо різних підходів вивчення проблеми висування в позицію лідера, яка може стати методологічною основою для виявлення і розвитку лідерського потенціалу під час навчання у ВНЗ. Вона включає в себе особистісно-рефлексивний, когнітивно-професійний, ціннісно-мотиваційний, поведінковий (організаційно-управлінський), емоційний, комунікативний компоненти.
Посилання
Andreyeva, G.M. (1997) Psychology of social cognizance. M.: 125 р.
Belyakova, N.V. (2002) Social-and-psychological peculiarities of leadership manifestation in students groups: Dissertation thesis for candidate of psychological sciences: 19.00.05. M.: 197 p.
Dubovskaya, Ye. M. (1984) Leader’s influence on peers in youth groups: Dissertation thesis for candidate of psychological sciences: 19.00.05. M.: 182p.
Covie, S. (2011) Seven skills of highly efficient people: Powerful instruments of personality development, 6th ed. M.: Alpina Publishers, 374 p.
Kono, T. (1987) Strategy and structure of Japanese enterprises: translated from English. Еdited by O.S. Vikhansky. M.: Progress PH, 384p.
Krichevskiy, R.L. (1985) Psychologic bases of management and leadership in a primary collective: Dissertation thesis for doctor of psychological sciences: 19.00.05. M.: 544p.
Krichevskiy, R.L. (2007) Psychology of leadership: teaching aid. M.: Statut PH., 542p.
Romanovskiy, A.G., Mikhailichenko, V.Ye., & Gren L.N. (2018) Pedagogy of leadership: monograph. Kh.: Stilizdat PH, 500p.
Romanovskiy, A.G., Kvasnik, O.V., & Shapolova V.V. (2016) Tri-vector structure of the notion of leadership. Materials of the International scientific and practical conference “Innovations in Science, Education and Production of Kazakhstan”. Kazakhstan: 73 – 77 pp.
Fielder, F. & Garcia J. (1987) New approaches to effective leadership: cognitive resource and organizational performance. N.Y.: John Wiley & Sons.
Ghiselli Edwin. (1963) Moderating effects and differential reliability and validity. Journal of Applied Psychology. Vol. 47(2), pp. 81 – 86.
Hogan, R. (1994) What we know about leadership, efficiency and personality. American Psychologist. Vol.49.
House, R., Wright, N., & Aditya, J.R. (1997) Cross-cultural research on organizational leadership: a critical analysis and proposed theory. New perspectives on international industrial/organizational psychology. San Francisco (CA): Jossey-Bass.
Stogdill, R.M. (1948) Perrsonal factors associated with leadership: a survey of literature. Journal of Psychology. Vol. 25.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: