МОДЕЛЬ ЕФЕКТИВНОГО ЛІДЕРСТВА

Автор(и)

  • Valentina Mikhailichenko Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2018.3.05

Ключові слова:

лідерство, модель, ефективний лідер, лідерський потенціал, керівник, активізація, дослідження, навчання, розвиток

Анотація

В теперішній час актуальним є моделювання ефективного лідерства та його окремих складових. Результатом подібного роду досліджень стала побудова вельми популярних зараз «ймовірнісних моделей», успішно апробованих в різних країнах. Метою статті є складання моделі ефективного лідерства на основі систематизації інформації щодо різних підходів вивчення проблеми висування в позицію лідера, яка може стати методологічною основою для виявлення і розвитку лідерського потенціалу під час навчання у ВНЗ. Вона включає в себе особистісно-рефлексивний, когнітивно-професійний, ціннісно-мотиваційний, поведінковий (організаційно-управлінський), емоційний, комунікативний  компоненти.

Біографія автора

Valentina Mikhailichenko, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат філософських наук, професор, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет

«Харківський політехнічний інститут», Харків, Україна

 

Посилання

Andreyeva, G.M. (1997) Psychology of social cognizance. M.: 125 р.

Belyakova, N.V. (2002) Social-and-psychological peculiarities of leadership manifestation in students groups: Dissertation thesis for candidate of psychological sciences: 19.00.05. M.: 197 p.

Dubovskaya, Ye. M. (1984) Leader’s influence on peers in youth groups: Dissertation thesis for candidate of psychological sciences: 19.00.05. M.: 182p.

Covie, S. (2011) Seven skills of highly efficient people: Powerful instruments of personality development, 6th ed. M.: Alpina Publishers, 374 p.

Kono, T. (1987) Strategy and structure of Japanese enterprises: translated from English. Еdited by O.S. Vikhansky. M.: Progress PH, 384p.

Krichevskiy, R.L. (1985) Psychologic bases of management and leadership in a primary collective: Dissertation thesis for doctor of psychological sciences: 19.00.05. M.: 544p.

Krichevskiy, R.L. (2007) Psychology of leadership: teaching aid. M.: Statut PH., 542p.

Romanovskiy, A.G., Mikhailichenko, V.Ye., & Gren L.N. (2018) Pedagogy of leadership: monograph. Kh.: Stilizdat PH, 500p.

Romanovskiy, A.G., Kvasnik, O.V., & Shapolova V.V. (2016) Tri-vector structure of the notion of leadership. Materials of the International scientific and practical conference “Innovations in Science, Education and Production of Kazakhstan”. Kazakhstan: 73 – 77 pp.

Fielder, F. & Garcia J. (1987) New approaches to effective leadership: cognitive resource and organizational performance. N.Y.: John Wiley & Sons.

Ghiselli Edwin. (1963) Moderating effects and differential reliability and validity. Journal of Applied Psychology. Vol. 47(2), pp. 81 – 86.

Hogan, R. (1994) What we know about leadership, efficiency and personality. American Psychologist. Vol.49.

House, R., Wright, N., & Aditya, J.R. (1997) Cross-cultural research on organizational leadership: a critical analysis and proposed theory. New perspectives on international industrial/organizational psychology. San Francisco (CA): Jossey-Bass.

Stogdill, R.M. (1948) Perrsonal factors associated with leadership: a survey of literature. Journal of Psychology. Vol. 25.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ І ЗАСОБИ НАВЧАННЯ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ