DOI: https://doi.org/10.20998/2078-7782.2019.4.02

ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ В УМОВАХ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕДЖУ

Tamara Poyasok, Olena Bespartochna

Анотація


Розглянуто структуру і зміст комунікативної компетентності майбутнього вчителя музики; досліджено умови її ефективності та поетапне формування; наведено зміст тренінгу формування комунікативної компетентності майбутніх вчителів музики.

Ключові слова


комунікативна компетентність; вчитель музики; педагогічний коледж; тренінг; інноваційні засоби навчання

Повний текст:

PDF

Посилання


Borbych, N. V. (2012) Analiz rivnia sformovanosti sotsial'noi kompetentnosti studentiv pe6dahohichnoho koledzhu. [Equal Opportunities Analysis for Social Validityin Teachers College]. Pedahohichnyj dyskurs. Edit. № 13. P. 36 ‒ 42. [in Ukrainian]

Horbenko, O. V. Muzychno-vykonavs'ka kompetentnist' majbutn'oho vchytelia muzyky iak pedahohichna problema. [Musical and performing competence of the future music teacher as a pedagogical problem]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky. Edit. № 101.P. 92‒100. [in Ukrainian]

Zamorotska, V. V. (2017) Komponenty hotovnosti majbutnikh uchyteliv muzyky do spivpratsi z uchniamy v osvitn'omu protsesi. [Components of future music teachersreadiness to cooperate with students in educational process]. Profesionalizm pedahoha: teoretychni i metodychni aspekty. Edit. № 6. Sloviansk. P. 35 ‒ 44. [in Ukrainian]

Ivanova, Ye. M. (2005) Komunikatyvna kompetentnist' vchytelia muzyky. [Music teacher communicative competence]. Nauka i suchasnist': zb. nauk. prats' Natsional'noho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Volume 48. K.: NPU named after M. P. Drahomanov. P. 43 ‒ 49. [in Ukrainian]

Kuznetsov, V. I. (2001) Principy aktivnoj pedagogiki: Chto i kak prepodavat' v sovremennoj shkole: posobie dlja studentov vyssh. ped. ucheb. zavedenij [Principles of active pedagogy: What and how to teach in a modern school: a guide for students of higher education.ped.institutions].M.: Academy, 120 p. [in Russian]

Mykhailychenko, O. V. (2004) Osnovy zahal'noi ta muzychnoi pedahohiky: teoriia ta istoriia. [General and Music Pedagogy Foundations: Theory and History]. Sumy: Science, 210 p. [in Ukrainian]

Oleksiuk, O. M. (2006) Muzychna pedahohika. [Music Pedagogy]. K.: KNUKiM, 188 p. [in Ukrainian]

Oleksiuk, O. M. (2004) Pedahohika dukhovnoho potentsialu osobystosti: sfera muzychnoho mystetstva. [Individual’s spiritual pedagogy potential: musical art area]. K.: Ukraine’s knowledge, 64 p. [in Ukrainian]

Padalka, H. M. (2008) Pedahohika mystetstva (teoriia i metodyka vykladannia mystets'kykh dystsyplin) [Art Pedagogy (Theory and Methods in Teaching of Art Disciplines)]. K.: Education of Ukraine,. 274 p. [in Ukrainian]

Rudnytska, O. P. (2010) Mystets'ka osvita v Ukraini: teoriia i praktyka. [Art Educationin Ukraine: Theoryand Practice]. Sumy: Sumy DPU namedafter A. S. Makarenko, 225 p. [in Ukrainian]

Savenkova, L. A., Romanova, H. M. & Artiushyna, M. V. (2011) Formuvannia psykholoho-pedahohichnoi kompetentnosti vykladachiv: treninh-kurs dlia vykl. [Psychological and pedagogical formation of teachers’ competence: training course for teachers in University]. K.: KNEU, 390 p. [in Ukrainian]

Serhiienko, L.V. (2009) Formuvannia profesijno znachuschykh iakostej osobystosti pedahoha zasobamy dydaktychnoi hry. [Formation of professionally significant teacher's personality qualities by means of didactic game]. Osvita Donbasu. № 2. P. 73 ‒ 77. [in Ukrainian]

Skoryk, T. V. (2016) Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti majbutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva. [Communicative competence formation of future music teachers]. Naukovi zapysky. Psykholoho-pedahohichni nauky № 3. P. 109 ‒ 111. [in Ukrainian]

Stashevska , I. O. (2016) Sutnist', struktura i vzaiemozv'iazky muzychnoi pedahohiky iak naukovoi systemy ta muzychno-osvitn'oi praktyky. [The essence, structure and connections of music pedagogy as a scientific system and music-educational practice]. Osvita ta pedahohichna nauka. № 1 (164). P. 13 ‒ 23. [in Ukrainian]


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Борбич, Н. В. (2012) Аналіз рівня сформованості соціальної компетентності студентів пе6дагогічного коледжу. Педагогічний дискурс. Вип. № 13. С. 36 ‒ 42.

2. Горбенко, О. В. Музично-виконавська компетентність майбутнього вчителя музики як педагогічна проблема. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки.  Вип. № 101. С. 92 ‒ 100.

3. Замороцька, В. В. (2017) Компоненти готовності майбутніх учителів музики до співпраці з учнями в освітньому процесі. Професіоналізм педагога: теоретичні і методичні аспекти. Вип. № 6. Слов’янськ. С. 35 ‒ 44.

4. Іванова, Є. М. (2005) Комунікативна компетентність вчителя музики. Наука і сучасність: зб. наук. праць Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Том 48. К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова. С. 43 ‒ 49.

5. Кузнецов, В. И. (2001) Принципы активной педагогики: Что и как преподавать в современной школе: пособие для студентов высш. пед. учеб. заведений. М.: Академия, 120 с.

6. Михайличенко, О. В. (2004) Основи загальної та музичної педагогіки: теорія та історія. Суми: Наука, 210 с.

7. Олексюк, О. М. (2006) Музична педагогіка. К.: КНУКіМ, 188 с.

8. Олексюк, О. М. (2004) Педагогіка духовного потенціалу особистості: сфера музичного мистецтва. М.М. Ткач. К.: Знання України, 264 с.

9. Падалка, Г. М. (2008) Педагогіка мистецтва (теорія і методика викладання мистецьких дисциплін). К.: Освіта України, 274 с.

10. Рудницька, О. П. (2010) Мистецька освіта в Україні: теорія і практика. Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 225 с.

11. Савенкова, Л. О., Романова, Г. М. & Артюшина, М. В. (2011) Формування психолого-педагогічної компетентності викладачів: тренінг-курс для викл. К.: КНЕУ, 390 с.

12. Сергієнко, Л. В. (2009) Формування професійно значущих якостей особистості педагога засобами дидактичної гри. Освіта Донбасу. № 2. С. 73 ‒ 77.

13. Скорик, Т. В. (2016) Формування комунікативної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва. Наукові записки. Психолого-педагогічні науки. № 3.С. 109 ‒ 111.

14. Сташевська, І. О. (2016) Сутність, структура і взаємозв’язки музичної педагогіки як наукової системи та музично-освітньої практики. Освіта та педагогічна наука. № 1 (164). С. 13 ‒ 23.