СПОСОБИ АКТІВІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЙ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • Valentyna Mykhajlychenko Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-7390-5319
  • Iryna Haluschak Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-9550-0686
  • Tetiana Hura Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2323-3440

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.01.01

Ключові слова:

самостійна робота студентів, навчання, форми, методи, засоби, технологїї, впровадження, навчальний процес, організація, активізація

Анотація

в статті розглянута актуальність вирішення проблеми здобуття студентами досвіду самостійної роботи в процесі навчання у ЗВО. Розглянуті сутність самостійної роботи студентів (СРС), питання її організації та засоби активізації в процесі навчання. В цілому підвищення її ефективності передбачає переорієнтацію навчальних планів на більш широке застосування СРС, моделі та види якої зазнають у зв’язку з цим значних змін: збільшення кількості годин на її виконання; інтегративний характер форм та методів навчання студентів; впровадження інтегративних технологій, використання інноваційних педагогічних технологій, організація постійних консультацій педагогів та консультативної служби, створення навчально-методичної та матеріально-технічної бази в ЗВО (підручники, навчально-методичні посібники, комп’ютерні класи, лабораторії та майстерні для її виконання, співпраця з виробничими структурами та роботодавцями та ін.).

Біографії авторів

Valentyna Mykhajlychenko, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат філософських наук, професор, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Iryna Haluschak, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат технічних наук, доцент, кафедра фізики, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Tetiana Hura, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат педагогічних наук, професор, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

Druz, I. M. (2011), “Independent work of students as an important factor of professional training of future specialists”, “Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity”, Kharkiv, no. 30 – 31, pp. 127 – 132

Zahviazynskyi, V. Y. (2001), “Learning theory: modern interpretation”, Uchebn. posob. dlja studentov vuzov, Moskva: Akademyia, p. 192

Ihnatiuk, O. A. (2009), “Formation of future engineer's readiness for professional self-improvement: theory and practice”, Monohrafiia, Kharkiv: NTU “KhPI”, p. 432

Kanyvets, M. (2012), “The role of independent work in the process of students' self-development”, Schokvartal'nyj zhurnal “Teoriia i praktyka upravlinnia sotsial'nymy systemamy”, Kharkiv: NTU “KhPI”, no. 2, pp. 87 – 94

Kotova, Y. B., oth. (2004), “Pedagogical theories, systems, technologies: a textbook for students of higher and secondary educational institutions studying in pedagogical specialties and directions”, Moskva: Akademyia, p. 509

Litvinchuk, S. B. (2012), “Modern approaches to the organization of independent work of students in higher education”. Kyiv, pp. 65 – 69, available at: http://lib.chdu.edu.ua/pdf/naukpraci/pedagogika/2012/199-187-11.pdf (Accessed 23 January 2020)

Merzliakova, L. V. (2008), “Actualization of students' independent work in the modern educational process”, Sbornyk materyalov “Po orhanyzatsyy samostoiatelnoi rabotы studentov v Udmurtskom hosudarstvennom unyversytete”, Yzhevsk: UdHU, pp. 181 – 185

Mykhailychenko, V. Ie. (2012), “Students' readiness for self-development: essence and structure”, “Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity: zbirnyk naukovykh prats'”, Kharkiv, no. 32 – 33, pp. 304 – 310

Novykova, T. H. (2003), “Analysis of portfolio development based on foreign experience”, “Razvitie obrazovatel'nyh sistem v kontekste modernizacii obrazovanija”, Moskva: Academia, APKy PRO, p. 146

Romanovskyi, O. H., Mykhailychenko, V. Ie., Hren, L. M. (2012), “Pedagogy of success”, Kharkiv: NTU ”KhPI”, p. 371

“Independent work of students: theoretical and applied aspects”, Pod. redaktsyei Baranova A. A., Trofymova H. S. “Sbornyk materyalov mezhdunarodnoi nauchno-metodycheskoi konferentsyy”, Yzhevsk, 2004, p. 268

Fedorova, M. A. (2020), “Didactic concept of educational independent activity of students in a university”, Moskva: “Iurait”, p. 331

Iahelska, N. V. (2005), “Methods of organizing independent work of students in English using a professional language portfolio”, Avtoref. dys. kand. ped. nauk: 13.00.02”, Kyiv, p. 23

Ackelson, M. (2006), “Understanding the learning process”. Methodological developments of the Center for Academic Achievements. Johnson County Community College, 2003. Sankt -Peterburh.:SPbHMA, p. 22

Lepeyko, T., Pushkar, O. (2013), “Organization of students self-study to build competences in the workplace”, available at: http://www.icelw.org/program/ICELW%202013%20Proceedings/ICELW2013/papers/Le9peyko_Pushkar.pdf. (Accessed 20 January 2020)

Gulimzhan, Zh., Saule, M., Zhanar, S., Myrzakhmet, B., Pakizat A. (2014), “The effectiveness of using the project method in the teaching process”, “Procedia – Social and Behavioral Sciences”, vol. 143, available at: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13562517.2017.1332031 (Accessed 15 February 2020)

Hockings, Ch., Thomas, L., Ottaway, J., Jones, R. (2018),

“Independent learning – what we do when you’re not there

teaching in higher education”. Vol. 23, no. 2, pp. 145 – 161. Publisher: Routledge, available at:https://www.emerald.com/insight/content/ (Accessed 10 February 2020)

Luke, B., Hogarth, K. (2011), “Developing and enhancing independent learning skills: using video tutorials as a means of helping students help themselves”. Accounting Research Journal, vol. 24, no. 3, pp. 290 – 310, available at: https://doi.org/10.1108/10309611111187019 (Accessed 06 February 2020)

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-20

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ