СПОСОБИ АКТІВІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЙ РОБОТИ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.01.01Ключові слова:
самостійна робота студентів, навчання, форми, методи, засоби, технологїї, впровадження, навчальний процес, організація, активізаціяАнотація
в статті розглянута актуальність вирішення проблеми здобуття студентами досвіду самостійної роботи в процесі навчання у ЗВО. Розглянуті сутність самостійної роботи студентів (СРС), питання її організації та засоби активізації в процесі навчання. В цілому підвищення її ефективності передбачає переорієнтацію навчальних планів на більш широке застосування СРС, моделі та види якої зазнають у зв’язку з цим значних змін: збільшення кількості годин на її виконання; інтегративний характер форм та методів навчання студентів; впровадження інтегративних технологій, використання інноваційних педагогічних технологій, організація постійних консультацій педагогів та консультативної служби, створення навчально-методичної та матеріально-технічної бази в ЗВО (підручники, навчально-методичні посібники, комп’ютерні класи, лабораторії та майстерні для її виконання, співпраця з виробничими структурами та роботодавцями та ін.).
Посилання
Druz, I. M. (2011), “Independent work of students as an important factor of professional training of future specialists”, “Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity”, Kharkiv, no. 30 – 31, pp. 127 – 132
Zahviazynskyi, V. Y. (2001), “Learning theory: modern interpretation”, Uchebn. posob. dlja studentov vuzov, Moskva: Akademyia, p. 192
Ihnatiuk, O. A. (2009), “Formation of future engineer's readiness for professional self-improvement: theory and practice”, Monohrafiia, Kharkiv: NTU “KhPI”, p. 432
Kanyvets, M. (2012), “The role of independent work in the process of students' self-development”, Schokvartal'nyj zhurnal “Teoriia i praktyka upravlinnia sotsial'nymy systemamy”, Kharkiv: NTU “KhPI”, no. 2, pp. 87 – 94
Kotova, Y. B., oth. (2004), “Pedagogical theories, systems, technologies: a textbook for students of higher and secondary educational institutions studying in pedagogical specialties and directions”, Moskva: Akademyia, p. 509
Litvinchuk, S. B. (2012), “Modern approaches to the organization of independent work of students in higher education”. Kyiv, pp. 65 – 69, available at: http://lib.chdu.edu.ua/pdf/naukpraci/pedagogika/2012/199-187-11.pdf (Accessed 23 January 2020)
Merzliakova, L. V. (2008), “Actualization of students' independent work in the modern educational process”, Sbornyk materyalov “Po orhanyzatsyy samostoiatelnoi rabotы studentov v Udmurtskom hosudarstvennom unyversytete”, Yzhevsk: UdHU, pp. 181 – 185
Mykhailychenko, V. Ie. (2012), “Students' readiness for self-development: essence and structure”, “Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity: zbirnyk naukovykh prats'”, Kharkiv, no. 32 – 33, pp. 304 – 310
Novykova, T. H. (2003), “Analysis of portfolio development based on foreign experience”, “Razvitie obrazovatel'nyh sistem v kontekste modernizacii obrazovanija”, Moskva: Academia, APKy PRO, p. 146
Romanovskyi, O. H., Mykhailychenko, V. Ie., Hren, L. M. (2012), “Pedagogy of success”, Kharkiv: NTU ”KhPI”, p. 371
“Independent work of students: theoretical and applied aspects”, Pod. redaktsyei Baranova A. A., Trofymova H. S. “Sbornyk materyalov mezhdunarodnoi nauchno-metodycheskoi konferentsyy”, Yzhevsk, 2004, p. 268
Fedorova, M. A. (2020), “Didactic concept of educational independent activity of students in a university”, Moskva: “Iurait”, p. 331
Iahelska, N. V. (2005), “Methods of organizing independent work of students in English using a professional language portfolio”, Avtoref. dys. kand. ped. nauk: 13.00.02”, Kyiv, p. 23
Ackelson, M. (2006), “Understanding the learning process”. Methodological developments of the Center for Academic Achievements. Johnson County Community College, 2003. Sankt -Peterburh.:SPbHMA, p. 22
Lepeyko, T., Pushkar, O. (2013), “Organization of students self-study to build competences in the workplace”, available at: http://www.icelw.org/program/ICELW%202013%20Proceedings/ICELW2013/papers/Le9peyko_Pushkar.pdf. (Accessed 20 January 2020)
Gulimzhan, Zh., Saule, M., Zhanar, S., Myrzakhmet, B., Pakizat A. (2014), “The effectiveness of using the project method in the teaching process”, “Procedia – Social and Behavioral Sciences”, vol. 143, available at: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13562517.2017.1332031 (Accessed 15 February 2020)
Hockings, Ch., Thomas, L., Ottaway, J., Jones, R. (2018),
“Independent learning – what we do when you’re not there
teaching in higher education”. Vol. 23, no. 2, pp. 145 – 161. Publisher: Routledge, available at:https://www.emerald.com/insight/content/ (Accessed 10 February 2020)
Luke, B., Hogarth, K. (2011), “Developing and enhancing independent learning skills: using video tutorials as a means of helping students help themselves”. Accounting Research Journal, vol. 24, no. 3, pp. 290 – 310, available at: https://doi.org/10.1108/10309611111187019 (Accessed 06 February 2020)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: