МЕТОДИКА ДІАГНОСТИКИ ПРОФЕСІЙНО ЗНАЧУЩИХ ЯКОСТЕЙ ПЕДАГОГА-ЛІДЕРА
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.01.08Ключові слова:
методика діагностики, квалімерія, лідер, педагог, професійно значущі якості, рівні сформованості, фактори сформованості, факторно-критеріальна модель педагога-лідераАнотація
у статті запропоновано діагностичну методику визначення рівня сформованості професійно значущих якостей педагога-лідера на підставі системно-квалітативного підходу, що поєднує в собі системність і принципи квалітології. Наведено визначення сформованості якостей за кожною сферою окремо: емоційно-вольовою, професійно-діяльнісною, когнітивно-пізнавальною, міжособистісних відносин та сферою самовідношення. Авторами виконано розрахунок загального рівня сформованості усіх якостей, що належать до п’яти означених сфер з використанням математичного апарату матричного обчислення. Теоретично обґрунтовано факторно-критеріальну модель педагога-лідера з детальним аналізом усіх блоків, з яких вона складається. Виокремлено та схарактеризовано рівні сформованості професійно значущих якостей педагога-лідера: високий, середній та низький.
Посилання
Bushuiev, S. D., Bushuiev, D. А., Bushuievа, V. B., Kozyr, B. Yu. (2019), “Leadership in application agile project management methodology for development of information technology”, “Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia”, tom 70, no. 2, pp. 1 – 15, available at: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2761.
Dilts, R., Diring, E., Rassel, Dzh. (2004), “Alpha lead”, Sankt-Peterburg: Prajm-Evroznak, p. 256
Dubinina, O. M. (2014), “Diagnosing the formation of mathematical culture of future software engineers”, V Materialy Mizhnarodnoi Х (ХХ) naukovo-praktychnoi konferentsii “Zasoby i tekhnolohii suchasnoho navchalnoho seredovyshcha”, Kirovohrad: PP “Ekskliuzyv-System”, pp. 22 – 24
Dubinina, O. M. (2014), “Qualimetry of mathematical culture of students in the field of vocational training “software engineering””, Naukovi zapysky “Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity”, vyp. 5, ch. 2, pp. 17 – 22
Ihnatiuk, O. A. (2017), “Model of formation of professionally significant qualities of the future engineer-leader in teaching of psycho-pedagogical and management disciplines”, “V Rozvytok liderskoho potentsialu natsionalnoi humanitarno-tekhnichnoi ta upravlinskoi elity: monohrafiia”, za red. O.H.Romanovskoho ta O. S. Ponomarova, Kharkiv: FOP Mezina V. V., pp. 59 – 77
Ihnatiuk, O. A. (2009), “Formation of future engineer's readiness for professional self-improvement: theory and practice”, Monohrafiia, Kharkiv: NTU “KhPI”, p. 432
Ihnatiuk, O. A. (2007), “Criterion-level approach to formation of readiness of professional self-improvement of the future engineer”, “Pedahohika i psykholohiia formuvannia tvorchoi osobystosti: problemy i poshuky: zbirnyk nauk.prats”, vyp. 47, pp. 153 – 157
Kalashnykova, S. (2016), “Development of leadership potential of the modern university: basics and tools”, Navch. posib., Kyiv: DP NVTs “Priorytety”, p. 44
Luhova, V. M., Holubiev, S. M. (2019), “The basics of self-management and leadership”, Navchalnyi posibnyk, Kharkiv: KhNEU im. S. Kuznetsia, p. 219
Maksvell, Dzh. (2018), “Nurture a leader in yourself”, Minsk: Popurri, p. 230
Reznik, S. (2019), “Leadership style of high school teachers”, Schokvartal'nyj zhurnal “Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy”, no. 3,pp. 66–77
Romanovskyi, A. H., Mykhailychenko, V. E., Hren, L. N. (2018), “Leadership pedagogy”, Monohrafyia, Kharkov: NTU “KhPY”, p. 496
Romanovskyi, O. H., Hura, T. V., Knysh, A. Ye., Bondarenko, V. V. (2017), “Leader formation theory and practice”, Navch. posib, Kharkiv: NTU “KhPI”, p.100
Sokol, Ye. I., Romanovskyi, O. H., Pidbutska, N. V., Hura, T. V., Knysh, A. Ye., Shapolova, V. V. (2019), “Psychological and pedagogical qualimetry in the evaluation of the quality of education of future specialists at the National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute””, Schokvartal'nyj zhurnal “Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy”, no. 3, pp. 35 – 51
Subetto, A. I. (2006), “Qualimetry of man and education: genesis, formation, development, problems and prospects”, Materialy XI simpoziuma “Kvalimetriya v obrazovanii: metodologiya, metodika i praktika”, M.: Issledovatel'skij centr problem kachestva podgotovki specialistov, p. 97
Cashman, K., Provo, UT (1998), “Leadership from the inside out: becoming a leader for life”, Executive Excellence Publisher, p. 220
Charan, R., Drotter, S., Noel, J. (2011), “The Leadership Pipeline: How to Build the Leadership Powered Company”, San Francisco: Jossey-Bass, р. 248
Fisher, R., Sharp, A. (1998), “Lateral Leadership: Gone When You Are Not the Boss”, London: Harper Colins Business, р. 240
Kim, Chan W., Mauborgne, Renée A. (2017), “Blue Ocean Leadership”, Boston, MA: Harvard Business Review Press, р. 80
Kuczmarski, S., Kuczmarski, Th. (1995), “Values-Based Leadership“, New York: Englewood Cliffs, p. 237
Lipman-Blumen, J. (2000), “Connective Leadership. Managing in a Changing World”, Oxford: Oxford University Press, р. 405
Manz, Charles C., Sims, Henry P. (2001), “The New SuperLeadership: Leading Others to Lead Themselves”, New York: Berrett-Koehler Publisher, р.250
Plaskura, Р. (2019), “Modelling of forgetting curves in educational eenvironment”, “Information Technologies and Learning Tools”, vol.71, no. 3, pp. 1–11, available at: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2368
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: