ФАКТОРИ ВИБОРУ МІСЦЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК ОБ’ЄКТ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ ЇЇ ЯКОСТІ (ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ОПИТУВАННЯ СТУДЕНТІВ УКРАЇНСЬКИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ)

Автор(и)

  • Svitlana Moroz Національний університет цивільного захисту, Ukraine
  • Inta Buka Балтійська Міжнародна Академія, Latvia
  • Volodymyr Moroz Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Ukraine
  • Stanislav Buka Балтійська Міжнародна Академія, Latvia

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.01.10

Ключові слова:

вибір місця здобуття вищої освіти, опитування студентів, заклад вищої освіти, якість вищої освіти, публічне управління якістю вищої освіти, мотиви абітурієнта

Анотація

в публікації висвітлено результати опитування студентів щодо сили прояву окремих детермінант якості вищої освіти. За результатами аналізу відповідей респондентів було встановлено факт домінування тих складових змісту феномену якості вищої освіти, які пов’язані з формуванням конкурентних переваг фахівця та його здатністю до отримання більшого рівня заробітної плати. Найменша за силою прояву значущість у формуванні категоріального змісту якості вищої освіти, на думку студентів, відведена детермінантам можливості людини здійснювати особистісний розвиток та розуміти зміст подій навколо себе. Обґрунтовано напрями вдосконалення змісту та практики використання нормативно-правового механізму державного управління забезпеченням якості вищої освіти та подано пропозиції щодо зміни фокусу уваги у тлумаченні змісту відповідної категорії.

Біографії авторів

Svitlana Moroz, Національний університет цивільного захисту

кандидат наук з державного управління, старший науковий співробітник навчально-науково-виробничого центру, Національний університет цивільного захисту; Харків, України

Inta Buka, Балтійська Міжнародна Академія

магістр ділового адміністрування, проректор з міжнародної діяльності, Балтійська Міжнародна Академія (Латвія)

Volodymyr Moroz, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

доктор наук з державного управління, професор, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Stanislav Buka, Балтійська Міжнародна Академія

доктор економічних наук, професор, голова сенату, Балтійська Міжнародна Академія (Латвія)

Посилання

Moroz, S. A. (2016), “Public administration of the development of the university's labor potential: the competence of the person, the university and the state”, Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok: elektronne naukove fakhove vydannia Akademii munitsypalnoho upravlinnia, no. 4, available at: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=967

Moroz, S. A., Moroz, V. M. (2015), “Improving the quality of labor potential of domestic universities in the context of the content of mechanisms of international cooperation”, Problemy ta perspektyvy formuvannia natsionalnoi humanitarno-tekhnichnoi elity: zb. nauk. prats NTU “KhPI”, vol. 43 (47), pp.100–112

Moroz, S. A., Buka, I. S., Buka, S. A. and Moroz, V. M. (2018), “Evaluation of the quality of higher education by students as an element of the system of state control over the quality of provision of educational services to higher education institutions (on the example of a survey of students of the Baltic International Academy, Latvia)”, Visnyk NUTsZU, Seriia “Derzhavne upravlinnia” 2 (9), pp.282–295

“About higher education” (2014), Law of Ukraine dated 01.07.2014 No. 1556-VII, Ofitsijnyj visnyk Ukrainy, no. 63, pp. 7 – 14

“Standards and Recommendations for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG): The European Association for Quality Assurance in Higher Education”, (2015), K.: TOV “TsS”

Bretag, T., Mahmud S., Wallace, M. (2014), “Teach us how to do it properly!” An Australian academic integrity student survey, Studies in Higher Education, vol. 39, iss. 7, pp. 1150 – 1169

Cheng, J.H., Marsh, H.W. (2010), “National Student Survey: are differences between universities and courses reliable and meaningful?”, Oxford Review of Education, vol. 36, iss. 6. pp. 693 – 712

Williams, J., Kane, D., Sagu, S., Smith, E. (2008), “Exploring the national student survey: Assessment and feedback issues”, York: The Higher Education Academy Innovation Way, p. 84

Mikolajczyk, R. T., Maxwell, A. E., Naydenova, V., Meier, S. (2008), “Depressive symptoms and perceived burdens related to being a student: Survey in three European countries”, Clinical Practice and Epidemiology in Mental Health, no. 19, available at: https://cpementalhealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/1745-0179-4-19

Moroz, S. (2017), “Public administration of the quality of higher education in the context of the norms of international quality standards: principle of orientation towards the customer”, Juvenis scientia, no. 10, pp. 13 – 16

Porter, S. R., Umbach, P. D. (2006), “Student Survey Response Rates across Institutions: Why Do they Vary?”, Research in Higher Education, no. 47, pp.229-247

QS World University Rankings (2020), “Topuniversities: Rankings. Quacquarelli Symonds”, available at: https://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2020

Richardson, J.T., Slater, J.B., Wilson, J (2007), “The National Student Survey: development, findings and implications”, Studies in Higher Education, vol. 32, iss. 5, pp. 557 – 580

Sudman, S., Bradburn, N., Schwarz, N. (2010), “Thinking About Answers: The Application of Cognitive Processes to Survey Methodology”, San Francisco: Jossey-Bass, p. 322

Türel, Y.K. (2011), “An interactive whiteboard student survey: Development, validity and reliability”, “Computers & Education”, vol. 57, iss. 4, pp. 2441 – 2450

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-20

Номер

Розділ

РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНИХ СИСТЕМ: ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ, МЕНЕДЖМЕНТ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ