ДОВУЗІВСЬКА ПІДГОТОВКА В СИСТЕМІ БЕЗПЕРЕРВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.02.03Ключові слова:
довузівська підготовка, якість навчання, безперервна освіта, технічні заклади вищої освіти, УкраїнаАнотація
досліджено процес формування системи довузівської підготовки в українських технічних вищих навчальних закладів впродовж ХХ ст. Проведено аналіз форм і методів організації навчання абітурієнтів із урахуванням особливостей та вимог технічної освіти. На основі вивчення досвіду технічних закладів вищої освіти України з організації та управління довузівської підготовки запропонована структурно-логічна модель довузівського навчання. Висвітлено різні аспекти діяльності довузівської підготовки Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”. Складовою центру довузівського та дистанційного навчання» НТУ “ХПІ” є така унікальна структурна одиниця як елітарні школи, що створювалися при профільних факультетах. Розглянуто діяльність елітарної школи “Пріоритет”, що була створена при електричних факультетах і мала за мету здійснювати підготовку до вступу та полегшувати процес адаптації до умов закладів вищої освіти. Накопичений в елітарній школі ‘Пріоритет” протягом п’ятнадцяти років досвід підготовки та адаптації абітурієнтів до навчання дозволяє стверджувати, що довузівська підготовка є дієвою складовою безперервної системи підготовки висококваліфікованих фахівців.
Посилання
“About the National Strategy for the development of education in Ukraine until 2021”, Nakaz Prezydenta Ukrainy, “Zakonodatstvo Ukrainy”, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013//
Yeshhenko, M. G. (2017) “Organization of pre-university training in Ukraine in the context of historical and pedagogical research”, “Molody`j vcheny`j”, no. 9, pp. 100 – 104
Yeshhenko ,M. G., Sy`pchenko, O. M. (2016) “State and problems of pre-university training in modern conditions, “Visny`k dnipropetrovs`kogo universy`tetu imeni Al`freda Nobelya”, Seriya “Pedagogika i psy`xologiya”, no. 2 (12), pp. 189 – 194
Hallström, Jonas (2009) “Technical knowledge in a technical society: elementary school technology education in Sweden, 1919–1928”, “History of Education”, vol. 38, pp. 45 – 55
Zhorova, I. Ya., Anosova, Yu. P. (2016) “Development of technical education in Europe”, Naukovi zapy`sky` Ternopil`s`kogo nacional`nogo pedagogichnogo universy`tetu imeni Volody`my`ra Gnatyuka, “Pedagogika”, Ternopil`, no. 2, pp. 306 – 310
Мuranova, N. P. (2015) “ Contemporary scientific and pedagogical discourse on the problem of preparing high school students for higher education”, Visny`k pislyady`plomnoyi osvity`, vyp. 13, pp. 128 – 137
Kazakova, O. N., Kobzeva, N. I. (2017) “Pre-university education in the system of modern vocational training, Vestnik Orenburgskogo gosudarstvennogo universiteta, “Pedagogicheskie nauki”, no. 8 (208), pp. 9 – 15
Berková, K., Borůvková, J., Lízalová, L. (2018) “Motivation of students of economic and technical fields as a tool of competitiveness of universities and colleges: empirical study”, “Journal on efficiency and responsibility in education and science”, vol. 11, pp. 72 – 77
“Standards and guidelines for ensuring the quality of higher education in the European Higher Education Area”, available at: https://enqa.eu/indirme/esg/ESG%20in%20Russian_by%20IQAA.pdf
Shulgina, N. A. (2011) “Person-oriented quality management pre-university training”, Vestnik TGU, vyp.7 (99), pp. 74 – 79
Semeny`shy`na, I. V., Kozak, O. V. (2016) “Testing in higher mathematics as a leading method of diagnosing students' knowledge”, “Profesijno-pry`kladni dy`dakty`ky`”, Kam'yanecz`-Podil`s`ky`j, vyp. 2, pp. 149 – 156
Odarchenko, N., Shuda, I. (2016) “Cooperation in the system "HEI-HEI" as a condition for improving the quality of vocational education”, Aktual`ni problemy` v sy`stemi osvity` “Zagal`noosvitnij navchal`ny`j zaklad – do universy`tets`ka pidgotovka – vy`shhy`j navchal`ny`j zaklad”: materialy` II Vseukr. nauk.-prakt. konf. Ser. “Y`nnovacy`y` v obrazovany`y`”, vyp. 1, pp. 162 – 165
Davyidenko, T. M., Shaforostova, E. N. (2014) “Problems of the formation of the process of pre-university training in the educational information environment of the university”, Nauchnyie vedomosti BelGU, Seriya “Gumanitarnyie nauki”, no. 6 (177), vyp. 21, pp. 213 – 216
“Kharkov Polytechnic Institute. 1885–1985: a history of development” (1985), Otv. red. N.F. Kirkach, Harkov: Vischa shkola, pp. 223
Tvery`tny`kova, O. Ye. (2013) “Model of pre-university education of higher technical educational institutions of Ukraine”, “Inzheneriya innovacijny`x texnologij ta vdoskonalennya fundamental`noyi osvity`: tezy` dopov”, Mizhnarodnoyi nauk.-prakt. konfer. Harkov, NTU “XPI”, p. 63
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: