МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИ ПІДВИЩЕННІ КВАЛІФІКАЦІЇ ЛІКАРІВ

Автор(и)

  • Olena Romanovska Національний фармацевтичний університет http://orcid.org/0000-0002-4898-2141
  • Viktoriia Bandurian Харківська медецинська академія післядипломної освіти

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.03.03

Анотація

розглянуто питання нормативно-правового забезпечення освітнього процесу в післядипломній освіті лікарів, доведено необхідність її модернізації за рахунок впровадження інноваційних технологій навчання. Експериментально підтверджено ефективність безперервного професійного розвитку лікарів завдяки використанню методів кейсів, тренінгів та портфоліо. Зазначено перспективи щодо вдосконалення якості в системі післядипломної освіти лікарів за рахунок впровадження технологій та методик інноваційного навчання.

Біографії авторів

Olena Romanovska, Національний фармацевтичний університет

кандидат педагогічних наук,  доцент кафедри педагогіки та психології Національного фармацевтичного університету; Харків, Україна

Viktoriia Bandurian, Харківська медецинська академія післядипломної освіти

викладач Харківської медецинської академії післядипломної освіти; Харків, Україна

Посилання

Law of Ukraine “On Higher Educa­tion from 01.07”, Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy, Rozporiadzhennia № 1556-VII, availa ble at: http://zakon4. rada. gov. ua/laws/show/1556-18, 2014

“The concept of development of con­ti­nu­ous pedagogical education”, Nakaz Minis­terstva osvity i nauky Ukrainy vid 14.08.2013 r, no. 1176, available at: http://osvita.ua/legisla­tion/Ser_osv/36816/

Voronenko, Yu. V. (2017), “Direc­tions of development of the system of medi­cal education in Ukraine: a look into the fu­ture”, “Medical education”, no. 3, pp. 32 – 35

“Global strategy for human re­sources for health: workforce 2030”, Proekt, predstavlen­nyj na 138-j sessii Ispolnitel'nogo komiteta VOZ, available at: https://docplayer.ru/45625202-Global­naya-strategiya-dlya-razvitiya-kadrovyh-resursov-zdravoohraneniya-trudovye-resursy-2030-g.html (Accessed 2020)

“Innovative educational technolo­gies in postgraduate education of doctors: psychologi­cal and pedagogical aspects” (2018), Za red. O. M. Khvysiuk, V. H. Marchenko, M. P. Hyria [ta in.], “Aktual'ni pytannia vyschoi medychnoi osvity v Ukraini : materialy 15-i Vseukr. nauk.-prakt. konf. z mizhnar”, T:TNMU, pp. 70 – 74

“Some issues of continuous profes­sional development of doctors” (2019), Nakaz MOZ Ukrainy vid 22 liutoho 2019 r. № 446, “Ofit­sijnyj visnyk Ukrainy”, no. 26, st. 937, availa­ble at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/sho-w/z0293-19

Daschuk, A. M., Pustova, N. O., Dobrzhans'k,a Ye. I. (2019), “Experience in imple­menting CASE-STUDY and "brainstorm­ing" methods in higher medical education”, Inno­vatsii u vyschij medychnij ta farmatsevtychnij osviti Ukrainy : materialy XVI Vseukr. nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu, T: TNMU, p. 332

Kyrychok, V. A. (2016), “Possibili­ties of application of interactive teaching me­thods in the system of postgradu­ate medical educa­tion”, “Medychna osvita”, no. 1, pp. 25 – 28

Kovalenko, I. V., Kolesnichenko, P. D., Lapteva, V. I. (2014) “Using case-study and “brainstorming” methods in teach­ing at higher medical educational institu­tions”, Lich­nost', sem'ja i obshhestvo: voprosy pedagogiki i psihologi, no. 39 (1), pp.87 – 91

Kudriavtseva, T. O. (201), “Busi­ness game as a means of preparing future doctors to solve problem situations in profes­sional activi­ties”, “Aktual'ni problemy derzhavnoho upravlin­nia, pedahohiky ta psykholohii”, Kher­son, vyp. 2 (9). pp. 304 – 308

Mahrlamova, K. H. (2018), “Portfo­lio as a means of forming the profes­sional compe­tence of the future doctor”, “Naukovyj chasopys”, Kyiv: Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, vyp. 60, t. 2, pp. 9 – 12

Mintser, O. P., Voronenko, Yu. V. (2017), “The logic of portfolio use in ensuring the quality of postgraduate medical education and continuous professional devel­opment of a doctor”, “Analitychnyj ohliad”, Medychna infor­matyka ta inzheneriia, Kyiv: NMAPO im. P. L. Shupyka, no. 3, p. 39

Oleksina, N. O., Volosovets', O. P., P'iatnyts'kyj, Yu. S. (2018), “Medical education: answers to the challenges of moder­nity”, “Me­dychna osvita”, no. 2, pp. 36 – 40, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mosv_2018_2_6

Olinijchuk, M. D., Andrukh, V. S., Slo­bodian, M. V., “Principles of postgradu­ate medical education of doctors of Ukraine in the aspect of the Bologna pro­cess”, available at: http://mykhas.com.ua/zasadi-pislyadip­lomno%D1%97-medichno%D1%97-osviti-lika­riv-ukra%D1%97ni-v-aspekti-bolonskogo-pro­cesu-2/?lang=uk

“Modern doctor training - continu­ing medical education” (2018), Za red. O. A. Hlazunova, V. I. Fesenko, S. V. Stepanova, T. V. Diieva, “Visnyk stomatolo­hii”, no. 4, p.61

Shukhtin, V., Shukhtina, I. (2015), “In­novative teaching methods for students of medi­cal faculties”, Novyj Kolehium, no. 2, pp. 51 – 54, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NovKol_2015_2_15

Silуn, Dr. Ch., Wirell, S., Kvist, J. [et al.], “Advanced 3D visualization in stu­dent-cen­tred medical education”, Medical Teacher, availa­ble at: https://www.tandfonline.com/loi/imte20

Davis, M. H. (2001), “Portfolio as­sess­ment in medical students’ nal examina­tions”, Med Teach, no. 23. pp. 357 – 366

Driessen, E. W., Overeem, K., van Tartwijk, J, van der Vleuten, C. P., Muijt­jens A. M. (2006), “Validity of portfo­lio assess­ment: which qualities deter­mine ratings?”, Med. Educ., no. 40 (9), pp. 862 – 866

“E-portfolio”, The Foundation Pro­gramme, available at: http://www.foundationpro­gramme.nhs.uk/pages/home/e-portfolio

Tochel, С., Haig, A., Hesketh, А. [et al.] (2009), “The effectiveness of portfo­lios for post-graduate assessment and educa­tion”, BEME Guide, no. 12, Med Teach, vol. 31, no. 4, pp. 299 – 318

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-24

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІ