ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНО-ДІЯЛЬНІСНОГО КОМПОНЕНТУ ЛІДЕРСЬКОГО ПОТЕНЦІАЛУМАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДЕРЖАВНОЇ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Igor Gorbach Дніпровський центр підвищення кваліфікації персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.03.10

Ключові слова:

пенітенціарій, пенітенціарна система, лідерський потенціал, стратегічно-діяльнісний компонент, службово-професійна діяльність, кримінально-виконавча служба, професійна підготовка, концентроване навчання

Анотація

на підставі теоретичного аналізу наукових джерел та з урахуванням особливостей та вимог до професійної діяльності персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України було визначено оптимальні педагогічні умови формування стратегічно-діяльнісного компоненту лідерського потенціалу майбутніх фахівців правоохоронної діяльності пенітенціарної системи України та експериментально перевірено їх ефективність. Розглянуто можливість поєднання традиційних та інноваційних технологій навчання в рамках професійної підготовки персоналу пенітенціарної системи України. Проаналізовано ефективність організації інтенсивної інтерактивної роботи на заняттях шляхом застосування моделі концентрованого навчання.

Біографія автора

Igor Gorbach, Дніпровський центр підвищення кваліфікації персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України

начальник циклу вогневої та фізичної підготовки, Дніпровський центр підвищення кваліфікації персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України; Дніпро, Україна

Посилання

“About the State Penitentiary Serv­ice of Ukraine” (2005), Zakon Ukrainy vid 23 cherv. 2005, № 2713-IV, Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, no. 30, p. 409, available at: http://zakon1.rada.gov.ua/ laws/ show/2713-15

“The concept of reforming (devel­oping) the penitentiary system of Ukraine” (2017), Rozporiadzhennia KMU vid 13 veresnia 2017, № 654-r, Ofitsijnyj visnyk Ukrainy, no. 78, p. 103, st. 2401, availa­ble at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/654-2017-%D1%80?find=1&text=%D 0%BF%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB#w1_1

“About the statement of the Situa­tion on passing of initial professional training and advanced training of persons of ordinary and chief structure of the State crimi­nal executive service of Ukraine” (2019), Nakaz misterstva iustytsii Ukrainy vid 27 hrudnia 2018, no. 1496/32948, Ofitsijnyj visnyk Ukrainy, no. 5, p. 92, st. 187, available at: https://zakon.rada.gov.ua /laws/show/z1496-18#Text

“Code of ethics and official con­duct of the staff of the State Penitentiary Ser­vice of Ukraine” (2012), skhvalenyj na zasidanni Kolehii Derzhavnoi penitentsiarnoi sluzhby Ukrainy (protokol vid 19 hrud. 2012, no. 11RK), available at: http://kvs.gov. ua/Kodeks_chesti/pdf

“European penitentiary rules (Rec­ommendation no. R 2 of the Committee of Ministers of the States Parties)” (2006), Rada Yevropy, rekomendatsii, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_032

Vasil'ev, A. V. (2010), “Provid­ing innovative processes in the pedagogical system of a modern university”, Visnyk kyivs'koho natsional'noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka : Filosofiia. Politolohii, K.: Vydavnycho-polihrafichnyj tsentr “Kyivs'kyj universytet”, vyp. 94 – 96, pp. 24 – 27

Halaj, A. O. (2004), “Organiza­tional and legal bases of formation and functioning of the personnel of penitentiary institu­tions”, Avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. iuryd. nauk : spets. 12.00.07 “Teoriia upravlinnia; administratyvne pravo i protses; finansove pravo; informatsijne pravo”, Irpin', p. 18

Hranovskaia, R. M. (1988), “Ele­ments of practical psychology”, Izd-vo Leningradskogo un-ta, p. 560

Hura, T. V. (2015), “Leadership potential as an important component of the pedagogical culture of a technical university teacher”, Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyschij i zahal'noosvitnij shkolakh : zb. nauk. pr. Hol. red. T. I. Suschenko, Zaporizhzhia: KPU, vyp. 44 (97). pp. 418 – 428

Darmohraj, P. V. (2017), “For­mation of professional competence of future officers of the State Penitentiary Service of Ukraine in the process of professional train­ing”, Avtoref. dys.. kand. ped. nauk: 13.00.04. Khmel'nyts. humanitar.-ped. akad., Khmel'nyts'kyj, p. 20

Daft, R. L (2007), “Leadership les­sons”, per. s anhl., Moskva: Eksmo, p. 478

Yevsiukov, O. F. (2006), “Peda­gogical conditions for the formation of professional competence of future officers in the educational process of a higher military educational institution”, dys. kand. ped. nauk: 13.00.04, Kharkiv, p. 170

Ivaschenko, A. (2013), “Activa­tion of leadership potential of students of higher educational institutions in the process of extracurricular activities on the basis of the competence approach”, humanitarnyj visnyk Derzhavnoho vyschoho navchal'noho zakladu “Pereiaslav-Khmel'nyts'kyj derzhavnyj pedahohichnyj universytet imeni H.S. Skovorody”, Pedahohika. Psykholohiia. Filosofiia, vyp. 28 (2), p. 117 – 123

Koba, O. V. (2013), “Formation of professional competence of future officers of internal troops of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine in the process of studying tactical-special disciplines”, dys. kand. ped. nauk : 13.00.04, K, p. 200

Kokun, O. M., Pishko, I. O., Lozins'ka, N. S., Kopanytsia, O. V., Herasymenko, M. V., Tkachenko, V. V. (2012), “Collection of methods for diagnos­ing the leadership qualities of cadets, ser­geants and officers”, metodychnyj posibnyk, K.: NDTs HP ZSU, p. 433

Kubrak, R. M., Len', V. V. (2018), “Criminal-executive characteristics of convicts with mental disorders to imprison­ment for a certain period”, monohrafiia, Dnipro: Vydavets' Bila K. O., p. 272

Lohinova, N. M. (2011), “For­mation of professional and legal competence of future border officers”, avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk : spets. 13.00.04 “Teoriia i metodyka profesijnoi osvity”, Khmel'nyts'kyj. p. 20

Makarenko, O. V. (2011), “Crimes and punishments in the law of the Ukrainian Hetmanate of 1648–1657”, avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk: spets. 12.00.01, K., p. 22

Makgakin, Dzh. (2017), “Mod­ern prison management”, Rada Yevropy (nadrukovano v Ukraini), p. 100

Maksvell, Dzh. (2018), “Educate a leader”, Mynsk : Popurry, p. 230

Malafiik, I. V. (2009), “Didac­tics”, Navchal'nyj posibnyk. – K.: Kondor, p. 406

Ostapenko, A. A. (1998), “Concent­rated learning: models of educational technology”, Kiev: Departament obrazovanija i nauki, p. 56

Petrenko, M. A., Romanenko, M. S. (2016), “Intensive meth­ods of teaching foreign languages”, Razvitie sovremennogo obrazovanija: teorija, metodik­a i praktika : materialy VII Mezhdunar. nauch.-prakt. konf. (Cheboksary, 29 maja 2016 g.). Red-kol.: O. N. Shirokov i dr. Cheboksary: CNS “Interaktiv pljus”, no 1 (7), p. 165–169

Romanovskij, A. G., Mihajlichenko, V. E., Gren', L. N. (2018), “Pedagogy of leadership”, Har'kov: NTU “HPI”, p. 496

Romanovs'kyj, O. H. (2017), “Development of leadership potential of the national humanitarian and technical and management elite”, monohrafiia, za redaktsiieiu O.H. Romanovs'koho ta O.S. Ponomar'ova, Kharkiv: FOP Mezina V.V., p. 292

Romanovs'kyj, O. H., Horbach, I. O. (2019), “Leadersky potential of future specialists of the State Criminal-Executive Service of Ukraine”, Teoriia i praktyka upravlinnia sotsial'nymy systemamy, Kharkiv: NTU “KhPI”, no 2. pp. 73 – 84

Syn'ov, V. M. (2010), “Psychologi­cal and pedagogical problems of defectology and penitentiary”, K.: “MP Lesi­a”, p. 779

Tohochyns'kyj, O. M. (2003), “Education of moral orientations in future officers of the internal troops of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine”, avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk : spets. 13.00.04 “Teoriia i metodyka profesijnoi osvity”, Khmel'nyts'kyj, p. 18

Trehubenko, T. V. (2011), “Formation of professional competence of future district police inspectors in the process of professional training”, avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk : spets. 13.00.04 “Teoriia i metodyka profesijnoi osvity”, Khmel'nyts'kyj, p. 20

Yahunov, D. V. (2011), “Peniten­tiary system of Ukraine: historical development, modern problems and pro­spects of reform”, Penitentsiarna systema Ukrainy: istorychnyj rozvytok, suchasni probl­emy ta perspektyvy reformuvannia 4-te vyd.,pererob. ta dop, Odesa: Feniks, p. 445

Charan, R., Drotter, S., Noel, J. (2011), “The Leadership Pipeline : how to build the leadership powered company”, San Francisco: Jossey-Bass, р.248

Kim, С., Renée, A. (2017), “Blue Ocean Leadership. Mauborgne, Harvard Busi­ness Review Press, р. 80

Manz, C., Henry, P. (2001), “The new super leadership: leading others to lead themselves”, New York: Berrett-Koehler Pub, р. 250

Romanovskіy, O., Reznik, S., Chebakova, Yu. (2019), “Teacher leadership at technical university”, Advanced Educa­tion, 13, pp. 63 – 69, available at: DOI: 10.20535/2410-8286.148316

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-24

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ФЕНОМЕНІВ ЛІДЕРСТВА, УПРАВЛІННЯ ТА РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ОБ’ЄКТА