ПЕДАГОГІЧНА АКМЕ-ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПРОФЕСІОНАЛІВ-ЛІДЕРІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Oksana Dubinina Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут” http://orcid.org/0000-0002-6928-0325
  • Olha Ihnatiuk Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут” http://orcid.org/0000-0002-5710-7752
  • Nataliia Sereda Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут” http://orcid.org/0000-0001-8472-0117

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.4.01

Ключові слова:

блоки факторів, відповідальність, педагогічна акме-технологія, педагогічне дослідження, педагогічні умови, структурні компоненти, чинники впливу, характеристика акме-технології, університет

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування відповідальності професіоналів-лідерів в процесі підготовки в університеті. Автори бачать вирішення цієї проблеми шляхом розробки спеціальної педагогічної акме-технології. В роботі представлені характеристики структурних компонентів запропонованої технології (концептуальної, змістовної, процесуальних частин і програмно-методичного забезпечення). В ході дослідження визначено педагогічні умови формування відповідальності професіоналів-лідерів. Проаналізовано результати проведеного дослідження по встановленню впливу блоків факторів на сформованість відповідальності майбутніх професіоналів-лідерів в процесі підготовки в університеті.

 

Біографії авторів

Oksana Dubinina, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

професор, доктор педагогічних наук, професор кафедри комп’ютерної математики та аналізу даних, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Харків, Україна

Olha Ihnatiuk, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

професор, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. акад. І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Харків, Україна

Nataliia Sereda, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

доцент, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. акад. І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Харків, Україна

Посилання

Antonov, V. M. (2013), “The con­cept of modern educational acme technology in high school”, Materialy Druhoi mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Matematyka v suchasnomu tekhnichnomu universyteti”, Kyiv, 20-21 hrudnia 2013 r., Kyiv: NTUU”KPI”, pp. 279–281

Bespal’ko, V. P. (1989), “Terms of pedagogical technology”, Moskva: Pedagogika, p.192

Bykov, V. (2019), “Digital trans­formation of society and development of computer-technological platform of educa­tion and science in Ukraine”, “Pedahohika i psykholohiia”, no. 2, pp. 16–17

Borytko, N. M., Solovcova, I. A., Bajbakov A. M. (2006), “Pedagogical tech­nologies”, Uchebnik dlya studentov pedagogicheskih vuzov, Volgograd: VGIPK RO, p.259

Dychkivska, I. M. (2004), “Innova­tion pedagogical technologies”, Navch. posibn., Kyiv: Akademvydav, p. 352

Dubinina, O. M. (2014), “Classifi­cation parameters of acme-technology of mathematical culture formation of future software engineers”, “Pedahohika ta psykholohiia”, Zbirnyk nauk. prats, Kharkiv: TOV “Shchedra sadyba plius”, vyp. 45, pp. 85–96

Dubinina, O. M. (2014), “Technol­ogy of modernization of mathematical training of bachelors in the field of “Soft­ware Engineering””, Materialy ХІ Vseukrainskoi naukovo-metodychnoi konferentsii “Modernizatsiia vyshchoi osvity ta problemy upravlinnia yakistiu pidhotovky fakhivtsiv, Udoskonalennia informatsiino-resursnoho zabezpechennia navchalnoho protsesu”, Kharkiv, 26 veresnia 2014 r., Kharkiv: KhDUKhT, pp. 346–347

Dubinina, O. М., Ihnatiuk, O. A., Sereda, N. V. (2020), “The phenomenon of responsibility for the preparation of profes­sional leaders of digital generation”, “Infor­mation technologies and learning tools”, no. 79(5), рр. 325–340, available at: http:// journal. iitta. gov.ua/ index.php/itlt/ar-ticle/view/3931 (Accessed 21 October 2020).

Ihnatiuk, O. A. (2009), “Formation of readiness of the future engineer for pro­fessional self-improvement: theory and practice”, Monohrafiia, Kharkiv: NTU “KhPI”, p. 432

Ihnatiuk, O. A. (2015), “Develop­ment of responsibility and orientation on pedagogical activity of undergraduates ma­joring in “Pedagogy of higher school””, Dukhovno-moralnisni osnovy ta vidpovidalnost osobystosti u doli liudskoi tsyvilizatsii”, Zb. nauk. pr., Mater. Mizhnar. nauk.-prakt. konf., 5-6 lystopada 2014 r., m. Kharkiv: u 2-kh ch. Red. O. H. Romanovskyi, Yu. I. Panfilov. Kharkiv: NTU “KhPI”, ch.1., pp. 127–131

Komenskij, Yа. A. (1939), “Great didactics”, Smolensk: GUPI Narkomprosa RSFSR, p. 320

Sysoieva S. O., Aleksiuk M. A., Volovyk P. M., Kulchytska O. I. ta in. (2001), “Pedagogical technologies in continuing education”, Monohrafiia, Za red. S. O. Sysoievoi, Kyiv: Vipol, p. 502

Prokopenko, I. F., Yevdokimov, V. I. (2005), “Pedagogical technologies”, Navch. posibnyk, Kharkiv: Kolehium, p. 224

Romanovskiy O., Ponomaryov O., Kvasnyk O., Shapolova V., Reznik S. (2020), “Professional should be the leader”, “Theory and practice of social systems management: philosophy, psychology, pedagogy, sociology”, no. 3, pp. 73–82

Selevko, G. K. (2005), “Pedagogical technologies based on information and communication means”, Moskva: NII shkol’nyh tekhnologij, p. 208

Sereda, N. V., Bohdan, Zh. B., Solodovnyk, T. O. (2017), “Teacher’s personality as a factor of effective training of students-psychologists for future professional activity”, Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia, Seriia “Pedahohika i psykholohiia”, pp. 138–143

Shchurkova, N. E. (2005), “Pedagogical technology”, Uchebnoe posobie, 2-e izd. dopolnennoe, Moskva: Pedagogicheskoe obshchestvo Rossii, p. 256

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-16

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІ