ВИКЛАДАННЯ ПРОФЕСІЙНО СПРЯМОВАНОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ НА ЗАСАДАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ТЕХНІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ

Автор(и)

  • Iryna Kostyria Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0002-2967-4530
  • Alina Fandieieva Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-2728-2864

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.4.03

Ключові слова:

компетентнісний підхід, іншомовна комунікативна компетенція, іншомовна комунікативна компетентність, викладання професійно спрямованої іноземної мови, майбутні фахівці технічних університетів

Анотація

В статті з’ясовано, що реалізація компетентнісного підходу в процесі викладання професійно спрямованої іноземної мови дає можливість забезпечити цілісність професійної підготовки майбутнього фахівця та імплементацію Закону України “Про вищу освіту”. Визначено основні напрями реалізації компетентнісного підходу під час викладання ділової іноземної мови майбутнім фахівцям технічних університетів: оновлення цільового та удосконалення змістового компонентів системи іншомовної професійно спрямованої підготовки; переорієнтація освітнього процесу із знаннєво-орієнтованого на практико-орієнтований; визначення результатів навчання у вигляді сформованих у студента іншомовних компетенцій; використання у навчальному процесі таких освітніх технологій, які б сприяли створенню навчальних та професійних ситуацій, основною метою яких є забезпечення формування у студентів певних іншомовних компетентностей.

Біографії авторів

Iryna Kostyria, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. акад. І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Харків, Україна

Alina Fandieieva, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

кандидат економічних наук, доцент кафедри іноземних мов Харківського національного автомобільно-дорожнього університету, Харків, Україна

 

Посилання

Bekh, I. D. (2009), “Theoretical and applied meaning of the competence approach in pedagogy”, Pedahohika i psykholohiia, no. 2, pp. 26–31

“Bologna Glossary”, available at: http://bologna.owwz.de/ glossar.html. (Accessed 10 October 2020).

Bondar, N. D., Pradivliannyi, M. H. (2018), “Formation of foreign language competence of non-language specialists in the process of learning a foreign language”, Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv:metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy: Zb. nauk. pr., Kyiv-Vinnytsia: TOV firma “Planer”, vyp. 50, pp. 228–233

“Pan-European recommendations for language education: study, teaching, assessment” (2003), Naukovyi redaktor ukrainskoho vydannia doktor ped. nauk, prof. S. Yu. Nikolaieva, Kyiv: Lenvit, p. 273

Zeer, E. F., Syimanyuk, E. E. (2014), “Implementation of a competency-based approach in the system of innovative education”, “Innovatsionnyie proektyi i programmyi v obrazovanii”, no. 4, available at: https://cyberleninka.ru/article/n/reali-zatsiya-kompetentnostnogo-podhoda-v-sisteme-innovatsionnogo-obrazovaniya (Accessed 28 October 2020).

“European qualifications system”, available at: http://fedmet.org/files/Se-ctor%20Skills%20Council/World%20Experiance/EQF.pdf (Accessed 10 October 2020).

Ivasiv, N. S., Koziar, M. M. (2020), “Application of interactive teaching methods in the process of formation of foreign language communicative competence of future officers”, “Imidzh suchasnoho pedahoha”, no. 3, pp. 36–39, available at: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/200546 (Accessed 10 October 2020).

Klochko, V. I., Pradivliannyi, M. H. (2009), “Formation of professionally oriented foreign language competence of specialists of technical and economic specialties by means of modern information technologies”, Monohrafiia, Vinnytsia : VNTU, p. 196

Koval, O. P. (2017), “Communica-tive personality as a product and carrier of linguistic culture”, Naukovyi bloh Natsionalnoho universytetu “Ostrozka akademiia”, available at: https://naub.-oa.edu.ua/2017/komunikatyvna-osobystist-yak-produk (Accessed 10 October 2020).

“Conceptual principles of state policy on the development of the English language in the field of higher education” (2019), available at: https://mon.gov.-ua/storage/app/media/2019-06-24-proekt-konts-angl-movi-1.docx (Accessed 10 October 2020).

Mazaikina, I. O. (2018), “Formation of readiness of future teachers for application of personally oriented pedagogical technologies of teaching foreign languages in professional activity”, Avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk : 13.00.04, Vinnytskyi derzh. ped . un-t imeni M. Kotsiubynskoho. Vinnytsia, p. 23

Mazo, M. V. (2000), “ Pedagogical technology of students' communicative competence formation (based on the study of foreign languages)”, Dis. kand. ped. nauk: 13.00.08, Saratov, p. 198

Mozharovska, O. (2017), “Model of formation of readiness for professionally oriented foreign language communication of future specialists of technical profile”, Molod i rynok, no. 9, pp. 158–164

Nikolaieva, S. Yu. (2010), “Objectives of foreign language teaching in the aspect of competence approach”, “Inozemni movy”, no. 2, p. 267

Ovcharuk, O. L. (2003), “Competences as a key to updating the content of education”,“Stratehiia reformuvannia osvity v Ukraini: rekomendatsii z osvitnoi polityky”, Kyiv: K.I.S, pp. 13–43

Pavlenko, O. O. (2005), “Formation of communicative competence of customs service specialists in the system of continuing professional education”, Avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia d-ra. ped. nauk: 13.00.04, Kyiv, p. 40

Palasiuk, M. (2014), “Formation of foreign language communicative competence in students of higher technical educational institutions”, “Liudynoznavchi studii”, “Pedahohika”, vyp. 29 (1). pp. 144–154

Polyanskaya, I. E. (2018), “ From Homo ludens to Homo competens: situational interaction exercises as a tool for the integrated development of communicative competence ”, Filologicheskie nauki v MGIMO, no. 2 (14), pp. 112–119

Pometun, O. I., Hupan, N. M., Vlasov, V. S. (2018) “Competence-oriented methods of teaching history in primary school”, Metodychnyi posibnyk, Kyiv: TOV “KONVI PRINT”, p. 208

Popova ,T. P. (2013), “Formation of foreign language communicative competence among students of the corres-pondence department of a language university”, Monografiya, N.Novgorod: Nizhegorod. gos. un-t im. N. I. Lobac-hevskogo, p. 186

“On approval of the National Qualifications Framework of Ukraine”, Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23.11.2011 r., no. 1341, available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/ 1341-2011-%D0%B (Accessed 10. September 2020).

Raven, D. (2002), “Competence in modern society: identification, development and implementation”, Monografiya, Per. V. I. Belopolskiy, Moskva: Kogito-Tsentr, p. 396

Fandieieva, A. Ye. (2020), “Development of didactic materials as a condition for effective mastering of a professionally oriented foreign language”, “Imidzh suchasnoho pedahoha”, no. 4 (193), pp. 54–59

Fandieieva, A. Ye. (2020), “Independent work as a factor of effective mastering of business foreign language by future specialists of technical specialties”, Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh”, no. 72 (T. 2). pp. 132–137

Fedorenko, Yu. P. (2005), “Formation of communicative competence in high school students in the process of learning a foreign language”, Avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk: 13.00.09, Lutsk, p. 20

Bachman, L. (1990), “Funda­mental considerations in language testing”, Oxford: Oxford University Press, p. 408

Coste Daniel, Jean-François de Pietro, Danièle Moore (2012), “Hymes and the palimpsest of communicative compe­tence: a journey in language didactics”, Langage et société, no.1, рp. 103–123, avail­able at: https://www.researchgate.net/pub-lication/277077930_Hymes_and_the_Palimpsest_of_Communicative_Competence_A_Journey_in_Language_Didactics (Accessed 11 October 2020).

Espinoza, J. (), “Research ques­tion: Does the communicative and linguistic competences to be reached depend greatly on context understanding; that is, social aspects and strategic competence of language, re­gardless if the English education programs are named ESL, EFL, ESOL and lately EAL?”, available at: http://andromeda.uni-met.edu.ve/mirai/archivos/E/E-24-11-12.pdf (Accessed 10 October 2020).

Fahrutdinova, Rezida A., Iskander E. Yarmakeev, Rifat R. Fakhrutdinov (2014), “The formation of students' foreign language communicative competence during the learning process of the English language through interactive learning technologies (the study on the basis of Kazan federal university)”, English Language Teaching, no. 7(12), pp. 36–46

Savignon Sandra J. (2018), “Communicative competence”, The TESOL encyclopedia of English language teaching, John Wiley & Sons, Inc. Published, pp. 1–7

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-16

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІ