ВЗАЄМОЗВЯЗОК САМООЦІНКИ І ВПЕВНЕНОСТІ У СОБІ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ ЗВО ТА СПОСОБИ ЇХ АКТИВІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Olexandr Romanovskiy Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0602-9395
  • Tetiana Hura Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”,, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2323-3440
  • Valentyna Mykhailychenko Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-7390-5319

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.4.04

Ключові слова:

самооцінка, впевненість у собі, успіх, формування, активація, дослідження

Анотація

Розглянуто сутність визначень “самооцінка” та “впевненість у собі” особистості та їх співвідношення. Вказано джерела формування самооцінки. Наведено узагальнений висновок вчених, суть якого полягає в тому, що успіх, а також невдача студента технічного закладу вищої освіти є результатом високої або низької самооцінки. За результатами дослідження підкреслюється актуальність проблеми формування адекватної самооцінки та підвищення впевненості студентів у процесі навчання у TIHE. Розкриваються механізми їх активації, а саме самопізнання, самоконтроль, саморегуляція та самопрограмування. Особлива увага приділяється ролі інноваційних технологій: створення ситуацій успіху в процесі навчання та навчання. Розглянуто ключові компоненти методу репетиції поведінки, які є моделюванням, інструктажем та підкріпленням

 

Біографії авторів

Olexandr Romanovskiy, Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна, Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, Україна

 

Tetiana Hura, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”,

кандидат педагогічних наук, професор, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Харків, Україна

 

Valentyna Mykhailychenko, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат філософських наук, професор, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Харків, Україна

 

Посилання

Atkinson, M., Chois, R. T. (2009), “The science and art of coaching. Internal dynamics”, Kyiv: Sompanion Group, p. 208

Bekh, I. D. (2003), “ Education of personality”, Navchalʹno-metodychnyy posibnyk u 2-kh tomakh, “Personality-oriented approach: theoretical and technological principles”, Kyiv: “Lybid”, vol. 1, p. 208

Humenyuk, O. Ye. (2002), “Psychology self-concept”, Ternopilʹ, p. 190

Danʹsheva, S. O. (2000), “Profes-sional self-education of students of technical universities”, Avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya kand. ped. nauk: spets. 13.00.04. KH., p. 16

Dakhin, A. N. (2004), “Educational modeling: essence, effectiveness and uncertainty”, Teoriya i praktika obrazovatel'noy tekhnologii, Moscow: NII shkol'nykh tekhnologiy, p. 65–93

Kanivetsʹ, M. V. (2011), “Formation of self-confidence in students of higher technical educational institutions”, Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchiy i zahalʹnoosvitniy shkolakh, Zb. nauk. pr., Zaporizhzhya, vyp. 17 (70), p. 277 –283

Kanivetsʹ, M. V. “ Reflection as a property of self-consciousness of the student's personality”, Informatsiyni tekhnolohiyi: nauka, tekhnika, tekhnolohiya, osvita, zdorovʺya, Tezy dopovidey XIX mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi, CH. III. (1-3 chervnya 2011 r., Kharkiv) Kharkiv, NTU “KHPI”, p. 307

Mikhaylichenko, V. Ê. (2015), “Personality development psychology”, Kharkiv: Stil' Izdat, p. 387

Borytko, N. M., Vorontsova, T. V., Gerasev P. P. i dr. (2001), “Modeling the educational process”, Pod red. V. A. Pyatina, Vospitatel'naya deyatel'nost': me­todologiya, soderzhaniye, tekhnologii, As­trakhan': Izd-vo AGPU, p. 532

Ostapenko, A. V. (2008), “Pedagogical support of student self-development in a university”, Diss. kand. ped. nauk: 13.00.01, Nizhniy Novgorod, p. 193

Romanovsʹkyy, O. H., Mykhaylychenko, V. E., Hrenʹ, L. M. (2011), “Pedagogy of success”, NTU ”KHPI”, p. 367

Rodzhers, K., Freyberg, Dzh. (2011), “Freedom to learn”, Moscow: Izd-vo “Smysl”

Serebryakova, Ye. A. (2000), “Self-confidence and the conditions for its formation among student youth”, Moscow: Akademiya, p. 222

Jakokka, L., Novak, U. (2014), “Manager career”, Perev. s angl. Moskva: Izd-vo Popurri, p. 510

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-16

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ