ЕФЕКТИВНА ЕКСПЕРТИЗА ПУБЛІКАЦІЙ ЯК ЗАПОРУКА ЯКОСТІ НАУКОВИХ ВИДАНЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.4.06

Ключові слова:

електронне наукове фахове видання, редакційно-видавничий процес, рецензування, рецензент, редактор

Анотація

У статті проаналізовано сучасні моделі рецензування, охарактеризовано їх недоліки і переваги, а також тенденції їх впровадження у видавничому процесі міжнародних наукових видань. Представлено редакційно-видавничий процес електронного наукового фахового видання “Інформаційні технології і засоби навчання”, в якому виокремлено організацію і проведення процесу рецензування від пошуку й запрошення рецензентів до співпраці між редакцією, рецензентом і автором. Розгорнуто представлено етап “Первинного експертного оцінювання”, критерії оцінювання рукопису експертами. Проаналізовано і відібрано для використання безкоштовні онлайн ресурси, що сприятимуть удосконаленню процесу експертизи наукової продукції та роботи наукових редакторів.

Біографії авторів

Olga Pinchuk, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Київ, Україна

Iryna Malytska, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України

старший науковий співробітник відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України; Київ, Україна

 

Посилання

What is peer review? Elsevier, available at: https://www.elsevier.com/re-viewers/what-is-peer-review. (Accessed 1 May 2020).

Humanenko, O. O. (2015) “The place of the review in the history of scientific periodicals” Naukovi zapysky. Ukrayinskoyi akademiyi drukarstva. Seriya : Social`ni komunikaciyi. no 1, pp. 15 – 20, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzck_2015_1_4. (Accessed 25 Jan. 2020).

Tykhonkova, I. O. “Peer review is the cornerstone of scientific communication. Publons is an instrument for scientists, journal managers and administrators”. Vydavnychyj dim Akademperiodyka.. doi:10.15407/akademperiodyka.391.085

Luparenko, L. A. (2019) “The use of electronic open journal systems in scientific and pedagogical research”, dis. cand. science (13.00.10 – Infromationa and Communication Technologies in education), IITLT NAES of Ukraine, Kyiv, available at: https://lib.iitta.gov.ua/716976

DiDomenico, R. J., Baker, W. L., Haine, S. T. (2017) “Improving peer review: What reviewers can do”, American Journal of Health-System Pharmacy, no. 74(24), pp. 2080 – 2084. doi: 10.2146/ajhp170190.

Marusić, M., Marusić, A. “Good editorial practice: editors as educators”. (2001) Croatian Medical Journal, no. 42 (2), pp. 113–120, available at: https://pdfs. semanticscholar.org/c77f/e49bea1b 86795c 22d3b1f3ff916853002026.pdf. (Accessed 20 May 2020).

Vrana, R. (2018) “Editorial challenges in a small scientific community” Study of Croatian editors, Learned Publishing, no. 31(4), pp. 369–374, doi: 10.1002/leap.1188

McDowell, G., Knutsen, J., Graham, J., Oelker, S., Lijek, R. (2019) “Coreviewing and ghostwriting by early career researchers in the peer review of manuscripts” [Preprint], https://doi.org/10.1101/617373

Birukou, A., Wakeling, J., Bartolini, C., Casati, F., Marchese, M., Mirylenka, K., Osman, N., Ragone, A., Sierra, C., Wassef, A. (2011) “Alternatives to peer review: novel approaches for research evaluation” Front. Comput. Neurosci, doi:10.3389/fncom.2011.00056

Ministry of Education and Science of Ukraine (2018, Jan. 15), Order no. 32, “About the statement of the Order of formation of the List of scientific professional editions of Ukraine”, available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/nakaz-monvid-15-sichnya-2018-r-pro-zatverdzhennya-poryadku-formuvannya-pereliku-naukovih-fahovih-vidan-ukrayini. (Accessed 25 May 2020).

Verkhovna Rada of Ukraine, The law of Ukraine “On Education”, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text. (Accessed 25 Jan. 2020)

Vidomosti Verkhovna Rada of Ukraine (VVR) (2014), The law of Ukraine “On Higher Education”, no 37–38, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/15-56-18#Text. (Accessed 25 May 2020).

Vidomosti Verkhovna Rada of Ukraine (VVR) (2016) The Law of Ukraine “On scientific and scientific and technology activities”, no 3, st. 25, available at: https://zakon.rada.gov.ua /laws/show/848-19#Text. (Accessed 25 Jan. 2020).

Ministry of Education and Science of Ukraine (2019, Sept. 23). Order № 1220, On publication of results of dissertations on receipt of scientific degrees of the doctor and the candidate of sciences. available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/-show/z1086-19#Text. (Accessed 25 Jan. 2020).

Site of the Ministry of Education and Science of Ukraine, “Scientific professional editions”, available at: https://mon.gov.ua/ua/nauka/ nauka/atestaciya-kadriv-vishoyi-kvalifikaciyi/naukov i-fahovi-vidannya

“Open Science in Ukraine”, available at: https://openscience.in.ua/ua-journals, (Accessed Jul. 27, 2020).

“Quality, trust & peer review: researchers’ perspectives 10 years on. Elsevier and Sense”, 2019. 36 р., available at:https://wordpress-398250-1278369.cloud-waysapps.com/wp-content/uplo-ads/2019/09/Quality-trust-peer-review.pdf, (Accessed 19 May 2020).

“Types of peer review. The Wiley Network”, available at: https://authorservic-es.wiley. com/Reviewers/journal-review-ers/what-is-peer-review/types-of-peer-review.html. (Accessed 1 May 2020).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-16

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКІ, АНТРОПОЛОГІЧНІ ТА ЗАГАЛЬНОМЕТОДИЧНІ ПАРАДИГМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ