DOI: https://doi.org/10.20998/%x

ОСОБЛИВОСТІ САМОРЕГУЛЯЦІЇЇ ОСОБИСТОСТІ З РІЗНИМ РІВНЕМ ЕМОЦІЙНОСТІ

Iryna Shtuchenko, Yuliia Kartavkina

Анотація


у даній статті розглянуто основні підходи,які були сформовані та набули свого розвитку у межах досліджень українських та зарубіжних вчених, що пов'язані з проблемою формування саморегуляції поведінки особистості. Виявлено особливості характеристик саморегуляції студентів з різним рівнем емоційності в період навчання в закладі вищої освіти. Встановлено, що у студентів з низьким рівнем емоційності в порівнянні зі студентами з високим рівнем емоційності сформована потреба в усвідомленому плануванні діяльності, цілі висуваються самостійно. Студенти здатні продумувати способи своїх дій і поведінки для досягнення намічених цілей;здатні швидко оцінити зміну значущих умов і перебудувати програму дій. Гнучкість дозволяє адекватно реагувати на швидку зміну подій і успішно вирішувати поставлені завдання.


Ключові слова


емоційна сфера особистості; рівні емоційності; особливості саморегуляції студентів закладів вищої освіти

Повний текст:

PDF

Посилання


Dobrovidova, H. A. (2011), “Investi­gation of the features of volitional regulation of student youth playing computer games”, Aktualnyie problemy sovremennoy psihologii: sbornik nauchnyih statey, Kemero­vo: RedaktoriK°, pp. 16 – 22

Dorofeeva, I. N. (2012), “Relation­ship between temperament and self-regulation features”, Eksperimentalnaya psihologiy­a, t. 5, no. 3, pp. 71 – 85

Zeygarnik, B. V., Holmogorova, A. B., Mazur, E. S. (1989), “Self-regulation of behavior in norm and pathology”, Psihologicheskiy zhurnal, no. 2, pp.122 – 131

Izard, K. E. (2012), “Psychology of emotions”, SPb.: Piter, p.464

Ilin, E. P. (2007), “Emotions and feelings”, SPb.: Piter, p. 749

Ilin, E. P. (2009), “The psychology of will”, 2-e izd., SPb.: Piter, p. 368

Kolot, S. A. (1999), “Psychologi­cal mechanisms and conditions for the for­mation of a culture of emotions of students of higher technical educational institutions”, Dis. kand. psihol. nauk: 19.00.07, Yuzhnyiy nauchnyiy tsentr APN Ukrainyi (Odessa). O., p.307

Konopkin, O. A. (2011), “Psycho­logical mechanisms of activity regulation”, Monografiya, 2-e izdanie, ispravlennoe i dopol­nennoe, Moskva: Lenand, p. 320, ISBN 978-5-9710-0321-2.

Morosanova, V. I., Bondarenko, I. N. (2015), “Diagnostics of human self-regu­lation”, M.:Kognito-tsentr, p. 304

Pavlova, I. G. (2003), “Research of the emotional component of students' atti­tude to the chosen profession”, Nauka I osvIt­a, Odesa, no. 5, pp. 33 – 37

PIdbutska, N. V. (2013), “”, VIsnik HNPU : zb. nauk. pr., Ser.: PsihologIya, HarkIv: HNPU, vip. 46 (2), pp. 203 – 209

Podbuckaja, N., Chebakova, Ju. (2019), “Professional basketball player person­ality”, Psychology profiling study, “Theory and practice of physical culture”, ANO SPC “Theory and practice of physical culture and sport”, no. 11, pp. 9 – 11

Podbutskaya, N. V., Knyish, A. E., Bogdan, Zh. B. (2019), “Using profes­sional photos for self-presentation on social media as an indicator of personal perfection­ism”, Sotsialnaya psihologiya i obschestvo, t. 10, no. 4, pp. 112 – 130, available at: do­i:10.17759/sps.2019100408

Romanovs'kij, O., Knish, A. (2015), “Emotional leadership and ways of its formation in National technical university “Kharkiv Polytechnic Institute””, Interna­tional scientific journal of universities and leadership, K.: DP “NVTs Priorytety”, no. 1, pp. 48 – 51

Reva, O. M. (2001), “”, Problemi zagalnoyi ta pedagogichnoyi psihologiyi: zb.nauk.prats Institutu psihologiyi im. G. S. Kostyuka APN Ukrayini, Za red. S. D. Maksimenka, K, t. 3, ch. 5, pp. 81 – 86

Sergienko, E. A., Vilenskaya, G. A., Kovaleva, Yu. V. (2010), “Behavior control as subjective regulation”,M.: Institut psihologii RAN, p. 352

Shtuchenko, I. E. (2015), “The emotional component of the career orientation of students of technical universities”, VIsnik HarkIvskogo natsIonalnogo universitet­u im. V. N. KarazIna. Seriya: PsihologIya, HarkIv: HNU ImenI V. N. KarazIna, vip. 58, pp. 122 – 128


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Добровидова H. A. Исследова­ние особенностей волевой регуляции учащейся молодёжи, играющей в компьютер­ные игры / Н. А. Добровидова // Актуаль­ные проблемы современной психологии: сборник научных статей. Кемерово: Редак­тор и К°, 2011. – С. 16 – 22

2. Дорофеева И. Н. Связь темпера­мента с особенностями саморегуляции / И. Н. Дорофеева // Экспериментальная психология. – 2012. – Т. 5. – № 3. – С. 71 – 85

3. Зейгарник Б. В., Холмогорова А. Б., Мазур Е. С. Саморегуляция поведения в норме и патологии / Б. В. Зейгарник, А. Б. Холмогорова, Е. С. Мазур // Психо­логи-ческий журнал. – 1989. – № 2. – С. 122 – 131

4. Изард  К. Э. Психология эмоций / К. Э. Изард  // СПб.: Питер. – 2012. – С. 464

5. Ильин Е. П. Эмоции и чувства / Е. П. Ильин // СПб.: Питер. – 2007. – С.749

6. Ильин Е. П. Психология воли / Е. П. Ильин // 2-е изд. – СПб.: Питер. – 2009. – С. 368

7. Колот С. А. Психологические ме­ханизмы и условия формирования культуры эмоций студентов высших техни­ческих заведений образования / С.А. Колот // Дис. канд. психол. наук: 19.00.07. Южный научный центр АПН Украины (Одесса). – О. – 1999. – С. 307

8. Конопкин О. А. Психологиче­ские механизмы регуляции деятельности / О. А. Конопкин // Монография. – 2-е изда­ние, исправленное и дополненное. – Москва: Ленанд. – 2011. – С. 320 – ISBN 978-5-9710-0321-2

9. Моросанова В. И., Бондаре­нко И. Н. Диагностика саморегуляци чело­века / В. И. Моросанова, И. Н. Бондаренко //  М.: Когнито-центр. – 2015. – С. 304

10. Павлова І. Г. Типи емоційної зрі­лості особистості / І. Г. Павлова // На­ука і освіта. – Одеса. – 2003. – №5. – С. 33 – 37

11. Підбуцька Н. В. Дослідження емоційного компоненту відношення студен­тів до обраної професії / Н. В. Підбу­цька // Вісник ХНПУ: зб. наук. пр. Сер. : Психологія. – Харків: ХНПУ. – 2013. – Вип. 46 (2). – С. 203 – 209

12. Podbuckaja, N., Chebakova, Ju. (2019), “Professional basketball player person­ality”, Psychology profiling study, “Theory and practice of physical culture”, ANO SPC “Theory and practice of physical culture and sport”, no. 11, pp. 9 – 11

13. Подбуцкая Н. В., Кныш А. Е., Бо­гдан Ж. Б. Использование профессио­нальных фотографий для самопрезента­ции в социальных медиа как показатель личностного перфекционизма [электрон­ный ресурс] / Н. В. Подбуцкая, А. Е. Кныш, Ж. Б. Богдан // Социальная психология и общество. – 2019. – Том 10. – № 4. – С. 112 – 130. – Режим доступа: doi:10.17759/sps.2019100408

14. Romanovs'kij, O., Knish, A. (2015), “Emotional leadership and ways of its formation in National technical university “Kharkiv Polytechnic Institute””, Interna­tional scientific journal of universities and leadership, K.: DP “NVTs Priorytety”, no. 1, pp. 48 – 51

15. Рева О. М. Емоційна стійкість: від детермінант до методів психодіагнос­тики/ О. М. Рева // Проблеми загальної та педагогічної психології : зб.наук.праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України. За ред. С. Д. Максименка. – К. – 2001. – Т.3. – Ч.5. – С. 81 – 86

16. Сергиенко Е. А., Виленская Г. А. , Ковалева Ю. В. Контроль поведе­ния как субъектная регуляция / Е.А. Сергиенко, Г. А. Виленская, Ю. В. Ковалева //  М.: Институт психоло­гии РАН. – 2010. – С. 352

17. Штученко І. Є. Емоційний компо­нент кар’єрної спрямованості студен­тів технічних ВНЗ / І. Є. Штученко // Вісник Харківського національного уні­верситету ім. В. Н. Каразіна. Серія: Психо­логія. – Харків: ХНУ імені В. Н. Кара­зіна. – 2015. – Вип. 58. – С.122 – 128