ОСВІТНІЙ МЕНЕДЖМЕНТ У СУЧАСНИХ ЗВО: АКТУАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ

Автор(и)

  • Євгенія Воробйова Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-6269-578X
  • Микола Чеботарьов Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-3915-7705

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2021.4.03

Ключові слова:

менеджмент, освітній менеджмент, ключові показники ефективності, заклад вищої освіти

Анотація

висвітлено особливості розвитку освітнього менеджменту для сучасних закладів вищої освіти в умовах конкурентного освітнього середовища. Проаналізовано складові освітнього менеджменту залежно від рівня управлінського процесу в ЗВО. Вивчено особливості освітнього менеджменту на різних рівня діяльності сучасного закладу освіти. Визначено місце основних функцій менеджменту та їх роль для впровадження освітнього менеджменту у сучасному закладі освіти. Проаналізовано застосування показників ефективності для оцінки успішності освітнього менеджменту. Стаття містить авторське трактування напрямів розвитку освітнього менеджменту для ефективного функціонування сучасного ЗВО.

Біографії авторів

Євгенія Воробйова, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

кандидат педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім академіка І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Микола Чеботарьов, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім академіка І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

1. Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2021–2031 (2020), available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/09/25/rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf

2. Akhmetov, I. G. (2010), “Information system of strategic management of the university on the basis of the process approach”, available at: https://new-disser.ru/_avtoreferats/01004892943.pdf

3. Grinkova, M. V., Shtepa O. G. (2003), “Management in education”, Poltava, p. 73

4. Karamushka, L. M. (2004), “Psycho-logy of educational management”, textbook manual, K. : Lybid, p. 466

5. Likarchuk, I. (2008), “On the question of methodological principles of educational management”, available at: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/1/statti/1likarchyk/1likarchyk.htm

6. Sych, T. V. (2017), “Perspective directions in the problems of modern research in the field of education management”, Modern social problems in the sociology of management: materials of the XIII All-Ukrainian scientific-practical conference, Mariupol, March 3, 2017, Mariupol: DonSUU, pp. 128–130

7. Ryabenko, E. M. (2013), “Philosophy of educational management: the challenges of globalization”, available at: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Gileya/2013_68/Gileya68/F54_doc.pdf

8. Nemets, L. M., Segida, K. Yu., Logvinova, M. O. (2019), “Pedagogical mana-gement”, a textbook for first-year master’s students majoring in 014.07. Secondary education (Geography), Kharkiv, p. 86

9. Sereda, G. V. (2018), “Experience of universities in the field of KPI implementation of indicators of achievement of strategic goals”, Economics and organization of management, vol. 4 (32), pp. 86– 99

10. Bazyl, L., Shatkovska, H., Klymenko, M., Radkevych, V. (2019), “Psychological and pedagogical features of the career growth of vocational education’s teachers”, Edición Especial, vol. 35, no. 23, pp. 763–779, (Scopus), available at: https://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/30083

11. Sych, T., Boniak, V., Dokuchaieva, V., Khrykov, Y. & Vasynova, N. (2020), “Asia Life Sciences”, Publication of education management research in Ukrainian issues from Scopus and Web of Science bases, supp 22(2), pp. 127 – 142, (Scopus), available at: https://www.mendeley.com/authors/57218622384

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-20

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКІ, АНТРОПОЛОГІЧНІ ТА ЗАГАЛЬНОМЕТОДИЧНІ ПАРАДИГМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ