ГЕНДЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ МАЙБУТНІХ РЯТУВАЛЬНИКІВ

Автор(и)

  • Альона Чабань Національний університет цивільного захисту; Харків, України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2021.4.07

Ключові слова:

гендер, гендерна рівність, “гендерна симетрія”, гендерні особливості, самореалізація, професійна самореалізація, майбутні рятувальники, заклад вищої освіти

Анотація

у статті розкрито суть таких понять, як “гендер”, “самореалізація”, “професійна самореалізація”; висвітлено втілення гендерної рівності у військовому середовищі, в оволодінні жінками надзвичайно небезпечними професіями та реалізації їх у цьому виді діяльності; доведено, що робота над Я-концепцією допомогла майбутнім рятувальникам (і чоловікам, і жінкам) навчитися бачити свої цілі, планувати і досягати значних результатів у період навчання та у професійній діяльності в період виконання службових обов’язків; розуміти себе, свої можливості й обмеження, навчитися виявляти свої здібності та активно розвивати їх, тобто працювати над реалізацією своїх професійних й життєвих планів.

Біографія автора

Альона Чабань, Національний університет цивільного захисту; Харків, України

ад’юнкт ад’юнктури, Національний університет цивільного захисту; Харків, України

Посилання

1. “Gender equality for sustainable development, and to “leave no one behind!””, available at: https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/sustainable-development-goals/goal-5-gender-equality.html

2. Dobmbrovskaya, S. M., Moroz, V. M., Gren, L. M., Leonenko, N. A., Moroz, S. A. (2018), “State Administration for Gender Equality in Ukraine” : Monograph, H .: NUTZU, p. 251

3. Law of Ukraine of September 8, 2005 № 2866-15 (2005), “On Ensuring Equal Rights and Opportunities for Women and Men”, Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), no. 52, p. 561

4. Koval, I. S. (2017), “Formation of professional readiness of future rescuers to work in extreme conditions”, dis. candidate of pedagogical sciences - 13.00.04 Theory and Methods of Vocational Education, Lviv, p. 304

5. Korostyleva, L. A. (2000), “Psycho-logy of personality self-realization: marital and family relations”, SPb GU, SPb, p. 292

6. Krochuk, M. I. (2011), “Gender equality as a component of the general principle of equality”, Scientific Bulletin of Lviv State University of Internal Affairs, no. 4, pp. 464– 471

7. Musiychuk, D. V. (2015), “Gender equality as a prerequisite for building a civil society”, Public Administration: Reform Strategy 2020: Coll. thesis. XV International Scientific Congress, April 23, 2015, H .: HarRINADU Publishing House “Master”, p. 400

8. (2004), “Fundamentals of gender theory”, textbook. manual, K . : “KIS”, p. 481

9. Guide to Gender Integration in the Armed Forces of Ukraine, available at: https://www.osce.org/files/f/documents/4/8/479044.pdf

10. (2009), Professional self-realization of the person in a modern society: Monograph, Under the scientific. ed. Fedosenko, E. V.,SPb. :Rus, p. 121

11. Romanovsky, O. G. (2009), “Forma-tion of students’ orientation to successful cognitive and professional activity: methodical recommendations for teachers and students of technical and economic specialties”, Kh. : NTU “KhPI”, p. 48

12. Sustainable Development Goals by 2030, available at: http://www.un.org.ua/en/tsili-rozvytku-tysiacholittia/tsili-staloho-rozvytk

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-20

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ