ЛІДЕРСТВО В УПРАВЛІННІ ПРОЄКТАМИ

Автор(и)

  • Олександр Пономарьов Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-4698-2620
  • Микола Чеботарьов Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-3915-7705
  • Алла Харченко Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-8865-7781
  • Марина Грінченко Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-8383-2675

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.2.09

Ключові слова:

проєкт, проєктна команда, спільна діяльність, організація, управління, лідерство, управлінська компетентність, взаємовідносини в команді.

Анотація

Обґрунтовано необхідність розвинених лідерських якостей керівників і всіх фахівців із управління проєктами як важливої передумови ефективного використання цієї технології. Показано, що теорія і практика управління проєктами напрацювали цілу гаму ефективних підходів до організації діяльності проєктної команди й успішного виконання достатньо складних і відповідальних комплексів робіт. Доведено, що ці комплекси, звичайно спрямовані на отримання принципово нових, а часто й унікальних результатів, і являють у своїй системній цілісності проєкт. Виявлено, що основними вимогами до нього виступають чіткі часові рамки його виконання, дотримання заздалегідь узгодженого бюджету і показників якості. Встановлено , що зЗабезпечення цих вимог істотною мірою визначають професіоналізм, управлінська компетентність та особистісні риси і якості керівника.

Біографії авторів

Олександр Пономарьов, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

кандидат технічних наук, професор, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Микола Чеботарьов, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Алла Харченко, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Марина Грінченко, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

кандидат технічних наук, доцент, завідувачка кафедри стратегічного управління Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

1. Bushuev, S. D., Bushueva, N. S. (2010). “National Competence Baseline”, NCB UA Version 3.1. – Kyiv : IRIDIUM. p. 208

2. Bushuev, S. D, Morozov, V. V. (2000). “Dynamic leadership in project management”: monograph. 2nd ed. Kyiv : Ukr. project management association. p. 312

3. Willink, J. (2021). “Leadership strategy and tactics”. К. : Book Chef. p. 368

4. Kohut, I. V., Luchko, G. Y. (2018). “Leadership in project management”, Bulletin of Odessa National University. Series : Economics. Vol. 23, Vip. 2. pp. 51–55

5. Cotter, J. P. (2005), “Leadership of Matsushita : Lessons of a prominent entrepreneur of the twentieth century”, trans. with english 2nd ed. Moscow : Alpina Business Books. p. 256

6. Orr, A. D. (2006). “Project Management : a Guide to Key Processes Models and Methods”, trans. from English. Dnepropetrovsk. p. 224

7. Ponomarev, O. S. (2016). “Behavioral competencies in project management : teaching method. manual. Kharkiv : Textbook of NTU “KhPI”. p. 216

8. Ponomarev, O. S., Hura, T. V. (2014). “Control in the system of management technologies : educational method. manual”, Kharkiv : NTU “KhPI”. p. 48

9. Romanovsky, A. G., Mikhailichenko, V. E., Gren, L. N. (2018). “Leadership pedagogy : a monograph”. KharkivN: NTU “KhPI”. p. 496

10. Sutherland, J. Scrum. (2016). “Learn to do twice as much in less time”. Kharkiv : Family Leisure Club. p. 280

11. “Project management” : a textbook, (2017). compiled by : L. Ye. Dovgan, G. A. Mohonko, I. P. Malik. K. : KPI them. Igor Sikorsky. p. 420

12. Bouee, C.-E. (2013), “Light Footprint Management : Leadership in Times of Change”. Bloomsbury. p. 208

13. Burke, R. & Barron, S. (2014). “Project Management Leadership : Building Creative Teams”. New York : John Wiley & Sons Inc. p. 384

14. Galvin, T., Gibbs, M., Sullivan, J. & Williams, C. (2014). “Leadership Competencies of Project Managers : An Empirical Study of Emotional, Intellectual, and Managerial Dimensions”, Journal of Economic Development, Management, IT, Finance and Marketing. no. 6 (1). pp. 35–60

15. “Project Managers vs Project Leaders – Which One is Best?”, available at : https://www.educba.com/project-managers-vs-project-leaders

16. Retfalvi, Laslo A. (2014). “The Power of Project Management Leadership : Your Guide on How to Achieve Outstanding Results”, Createspace Independent Publishing Platform. p. 144

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Номер

Розділ

РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНИХ СИСТЕМ: ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ, МЕНЕДЖМЕНТ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ