АЛГОРИТМ РОЗВИТКУ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ У НАЦІОНАЛЬНОМУ ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ “ХАРКІВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ”

Автор(и)

  • Тетяна Гура Національний технічний університет «Харківський політехнічний університет», Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2323-3440

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.1.07

Ключові слова:

лідер, лідерські якості, професійна підготовка, педагогічний експеримент, освітній процес, студенти, технічний університет

Анотація

Анотація: в публікації висвітлено результати дослідження розвитку лідерських якостей  під час професійної підготовки студентів технічного закладу вищої освіти. Особлива увага приділена розвитку особистості майбутнього лідера. Висвітлено результати педагогічного експерименту на основі проведених методик: методу соціометричних вимірювань, багатофакторного опитувальника Кеттела, тесту “Особистісний диференціал”. За результатами аналізу відповідей респондентів було встановлено основні  лідерські  якості студентів. Доведено важливість обов’язкового вивчення лідерських дисциплін  у технічному закладі вищої освіти. Розроблено та апробовано в процесі формувального експерименту  програму розвитку лідерських якостей студентів технічного університету. Результати контрольного експерименту довели ефективність застосування програми  розвитку лідерського потенціалу в освітньому процесі під час професійної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю.

Посилання

Vorona, P. (2010), “Management of innovative projects”, Study guide; Poltava National Pedagogical University named after V. Korolenko, Poltava: PNPU, p. 111

Hura T., Hurenko Yu. (2021), “Features of the formation of leadership competence of future officers in the process of professional training Theory and practice of social systems management”, Quarterly scientific and practical journal, Kh.: NTU “KhPI”, no. 3, pp. 24 – 34

Kozak, L. (2013), “Application of project technologies in the training of future teachers of preschool pedagogy and psy-chology”, available at: http://elearning.kubg.edu.ua/osvitologiya/mod/folder/view.php?id=13&lang.

Nestulia, S. (2019), “Didactic ba¬ses of formation of leadership competence of future bachelors in management”, Mono-graph, Poltava : PUET, p. 799

Sokol, Ye., Romanovskyi, O., Pidbutska, N., Knysh, A., Shapolova, V. (2019), “Psychological and pedagogical qualimetry in assessing the quality of educa-tion of future specialists at the National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute””, Theory and practice of social systems management // Quarterly scientific and practical journal, Kh.: NTU “KhPI”, no. 3, pp. 35 – 51

Sopivnyk, R. (2012), “Diagnostics of the formation of leadership qualities of excellent students of agricultural universi-ties”, Bulletin of Cherkasy University, no. 24 (237), pp. 113 – 118

Chala, Yu., Shakhraichuk, A. (2018), “ Psychodiagnostics”, Textbook, Kharkiv: NTU “KhPI”, p. 246

Bernard M. Bass (1990), “Bass and Stogdill’s handbook of leadership: theory, research, and managerial applications”, New York: Free Press, London: Collier Macmillan, p. 1180

Bennis, W. (1989), “On Becoming a leader. Reading (mass.)”, Addison-Wesley

Bryman, A. (1992), “Charisma and leadership in organization”, London, Sage Publication

Dickson, M. (2003), “Research on Leadership in a Ci'onh cultural context: progress and raising new questions”, Den llartog D Making, J. Mitchelson, The Leadership Quarterly, vol. 14

Fiedler, F., Garcia, J. (1987), “New approaches to effective leadership: cognitive resource and organizational performance”, N. Y: John Wiley & Sons

Gardner, J. (2013), “The nature of Leadership”, The Jossey-Bass Reader on Educational Leadership, Margaret Grogan, editor, introduction by Michael Fullan, Third edition, Sun Francisco: Jossey – Bass A Wiley Brand, pp. 39 – 47

George, G. (2000), “Emotions and Leadership: the role of emotional intelligence”, Human Relations, vol. 53

Gibb, C. (1958), “An interactional view of the emergence of leadership”,Australian Journal of Psychology, no. 10

Goleman, D. (1998), “What makes a leader?”, Harvard Business Review, vol. 76

Goleman, D. (2000), “Leadership that Gets Results”, Harvard Business Re-view, vol. 78 (2)

Kouzes, J. M, Posner, B. Z.,, “Credibility: how leaders gain and lose it, why people demand it”, 1st ed. (San Fran-cisco: Jossey-Bass, 1993), p. 34

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-08

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ФЕНОМЕНІВ ЛІДЕРСТВА, УПРАВЛІННЯ ТА РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ОБ’ЄКТА