РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ МАШИНОБУДІВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Наталія Кравцова Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0002-5406-9025

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.4.05

Ключові слова:

самоосвітня компетентність, педагогічний експеримент, структурно-функціональна модель, майбутні бакалаври машинобудівних спеціальностей, професійна підготовка

Анотація

Проаналізовано результати педагогічного експерименту формування самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів машинобудівних спеціальностей у процесі їхньої професійної підготовки. Підкреслено важливість самоосвітньої компетентності за значних темпів інноваційного розвитку машинобудівної галузі та суттєвого навантаження на самостійну роботу студентів відповідно до сучасних навчальних планів у закладах вищої технічної освіти. Було представлено структурно- функціональну модель формування самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів- машинобудівників, наведено методики діагностики показників сформованості самоосвітньої компетентності. Використано метод статистичної обробки отриманих даних за допомогою φ-критерія Фішера. Підтверджено ефективність розробленої структурно-функціональної моделі реалізації педагогічних умов формування самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів машинобудівних спеціальностей.

Біографія автора

Наталія Кравцова, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Аспірантка кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна

Посилання

Voropai N. Formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti u maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Formation of Self-Educational Competence of Future Primary School Teachers by Means of Information and Communication Technologies]. Dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Kherson : Khersonskyi derzhavnyi universytet. 2011. 240 p.

Kasiiants S. Formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of self-educational competence of future economists in the process of professional training]. Dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Kyiv : Nats. ped. un-t im. M. Drahomanova, 2017. 283 p.

Kyryliuk M. Pedahohichni umovy rozvytku samoosvitnoi kompetentnosti vchyteliv fizyko-matematychnykh dystsyplin u systemi pisliadyplomnoi osvity. Na pravakh rukopysu. Dys. kand. ped. Nauk [Pedagogical Conditions for the Development of Self- Educational Competence of Teachers of Physical and Mathematical Disciplines in the System of Postgraduate Education]: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Poltava : Poltavskyi nats. ped. un-t im. V. Korolenka, 2021. 250 p.

Kolomiiets B. Pedahohichni umovy formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov u protsesi vyvchennia fakhovykh dystsyplin [Pedagogical Conditions for the Formation of Future Foreign Language Teachers' Self- Educational Competence in the Process of Studying Specialised Disciplines]. Avtoref. dys. kand. ped. Nauk: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Khmelnytskyi : nats. un-t, M- vo osvity i nauky Ukrainy, 2019. 20 p.

Kucheriava K. Rozvytok samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv ekonomiky [Development of self-educational competence of future teachers of economics]. Dys. kand. ped. nauk:

00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Kyiv : nats. ekonom. un-t im. V. Hetmana, 2019. 290 p.

Maliarchuk T. Rozvytok samoosvitnoi kompetentnosti ofitseriv ZSU zasobamy kompiuternykh tekhnolohii [Development of Self-Educational Competence of the AFU Officers by Means of Computer Technologies]. Dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Zhytomyr : derzh. un-t im. I. Franka, 2020. 270 p.

Pidhirnyi O. Formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of Future Physical Education Teachers' Self- Educational Competence in the Process of Professional Training]. Dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Odesa : Pivdennoukr. nats. ped. un- t im. K. Ushynskoho, 2021. 219 p.

Pryshupa Yu. Formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-budivelnykiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of self- educational competence of future civil engineers in the process of professional training]. Dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Kyiv : Nats. aviats. un-t., 2016. 230 p.

Kokun O., Pishko I., Lozinska N., Kopanytsia O., Herasymenko M., Tkachenko V. Zbirnyk metodyk diahnostyky liderskykh yakostei kursantskoho, serzhantskoho ta ofitserskoho skladu [Collection of methods for diagnosing leadership qualities of cadets, NCOs and officers]. Metod. posib. Kyiv : NDTs HP ZSU, 2012. 433 p.

Vlasova O., Semychenko V., Pashchenko S., Nevidoma Ya. Psykholohiia vyshchoi shkoly [Psychology of higher education]. Pidruchnyk. Kyiv : VPTs “Kyivskyi un-t”, 2015. 405 p.

Kuzikova S. Psykholohichni osnovy stanovlennia subiekta samorozvytku v yunatskomu vitsi [Психологічні основи становлення суб'єкта саморозвитку в юнацькому віці]. Monohrafiia. Sumy : Vydavnytstvo SumDPU, 2020. 324 p.

Kokun O., Pishko I., Lozinska N., Kopanytsia O., Malkhazov O. Zbirnyk metodyk dlia diahnostyky psykholohichnoi hotovnosti viiskovosluzhbovtsiv viiskovoi sluzhby za kontraktom do diialnosti u skladi myrotvorchykh pidrozdiliv [A collection of methods for diagnosing the psychological readiness of contract servicemen for activities in peacekeeping units]. Metod. posib. Kyiv : NDTs HP ZSU, 2011. 281 p.

Lemak M., Petryshche V. Psykholohu dlia roboty [A psychologist for work]. Diahnostychni metodyky. Uzhhorod : Vyd-vo O. Harkushi, 2012. 615 p.

Perih I. Praktykum z psykholohii: psykhodiahnostychni metodyky dlia samopiznannia [Psychology workshop: psychodiagnostic techniques for self- discovery]. Ternopil : SMP “Taip ”, 2017.116 p.

Kucheriava K. Rozvytok samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv ekonomiky [Development of self-educational competence of future teachers of economics].Dys. kand. ped. nauk d-ra filosofii: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Kyiv : nats. aviatsiinyi un- t, 2019. 290 p.

Radiuk I. Formuvannia v maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly hotovnosti do samoosvity v protsesi naukovo- doslidnoi roboty [Formation of Future Primary School Teachers' Readiness for Self- Education in the Process of Research Work]. Dys. d-ra filosofii. Osvitni, pedahohichni nauky. Lutsk : Volynskyi nats. un-t im. L. Ukrainky, 2021. 268 p.

Yevdokimova O., Kobylko N. Psykhodiahnostychni materialy. v dopomohu psykholohu politsii [Psychodiagnostic materials. To help the police psychologist]. Metod. posib. P. 1. Kharkiv : Fakt, 2023. 136 p. Ramskyi Yu. Metodychna systema formuvannia informatsiinoi kultury maibutnikh vchyteliv matematyky [Methodological system of forming information culture of future mathematics teachers]. Avtoref. dys. d-ra ped. nauk: 13.00.02. Teoriia ta metodyka navchannia. Kyiv : Nats. ped. un-t im. M. Drahomanova, 2013. 56 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-10

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ