РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ МАШИНОБУДІВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.4.05Ключові слова:
самоосвітня компетентність, педагогічний експеримент, структурно-функціональна модель, майбутні бакалаври машинобудівних спеціальностей, професійна підготовкаАнотація
Проаналізовано результати педагогічного експерименту формування самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів машинобудівних спеціальностей у процесі їхньої професійної підготовки. Підкреслено важливість самоосвітньої компетентності за значних темпів інноваційного розвитку машинобудівної галузі та суттєвого навантаження на самостійну роботу студентів відповідно до сучасних навчальних планів у закладах вищої технічної освіти. Було представлено структурно- функціональну модель формування самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів- машинобудівників, наведено методики діагностики показників сформованості самоосвітньої компетентності. Використано метод статистичної обробки отриманих даних за допомогою φ-критерія Фішера. Підтверджено ефективність розробленої структурно-функціональної моделі реалізації педагогічних умов формування самоосвітньої компетентності майбутніх бакалаврів машинобудівних спеціальностей.
Посилання
Voropai N. Formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti u maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Formation of Self-Educational Competence of Future Primary School Teachers by Means of Information and Communication Technologies]. Dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Kherson : Khersonskyi derzhavnyi universytet. 2011. 240 p.
Kasiiants S. Formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of self-educational competence of future economists in the process of professional training]. Dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Kyiv : Nats. ped. un-t im. M. Drahomanova, 2017. 283 p.
Kyryliuk M. Pedahohichni umovy rozvytku samoosvitnoi kompetentnosti vchyteliv fizyko-matematychnykh dystsyplin u systemi pisliadyplomnoi osvity. Na pravakh rukopysu. Dys. kand. ped. Nauk [Pedagogical Conditions for the Development of Self- Educational Competence of Teachers of Physical and Mathematical Disciplines in the System of Postgraduate Education]: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Poltava : Poltavskyi nats. ped. un-t im. V. Korolenka, 2021. 250 p.
Kolomiiets B. Pedahohichni umovy formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov u protsesi vyvchennia fakhovykh dystsyplin [Pedagogical Conditions for the Formation of Future Foreign Language Teachers' Self- Educational Competence in the Process of Studying Specialised Disciplines]. Avtoref. dys. kand. ped. Nauk: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Khmelnytskyi : nats. un-t, M- vo osvity i nauky Ukrainy, 2019. 20 p.
Kucheriava K. Rozvytok samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv ekonomiky [Development of self-educational competence of future teachers of economics]. Dys. kand. ped. nauk:
00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Kyiv : nats. ekonom. un-t im. V. Hetmana, 2019. 290 p.
Maliarchuk T. Rozvytok samoosvitnoi kompetentnosti ofitseriv ZSU zasobamy kompiuternykh tekhnolohii [Development of Self-Educational Competence of the AFU Officers by Means of Computer Technologies]. Dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Zhytomyr : derzh. un-t im. I. Franka, 2020. 270 p.
Pidhirnyi O. Formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of Future Physical Education Teachers' Self- Educational Competence in the Process of Professional Training]. Dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Odesa : Pivdennoukr. nats. ped. un- t im. K. Ushynskoho, 2021. 219 p.
Pryshupa Yu. Formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-budivelnykiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of self- educational competence of future civil engineers in the process of professional training]. Dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Kyiv : Nats. aviats. un-t., 2016. 230 p.
Kokun O., Pishko I., Lozinska N., Kopanytsia O., Herasymenko M., Tkachenko V. Zbirnyk metodyk diahnostyky liderskykh yakostei kursantskoho, serzhantskoho ta ofitserskoho skladu [Collection of methods for diagnosing leadership qualities of cadets, NCOs and officers]. Metod. posib. Kyiv : NDTs HP ZSU, 2012. 433 p.
Vlasova O., Semychenko V., Pashchenko S., Nevidoma Ya. Psykholohiia vyshchoi shkoly [Psychology of higher education]. Pidruchnyk. Kyiv : VPTs “Kyivskyi un-t”, 2015. 405 p.
Kuzikova S. Psykholohichni osnovy stanovlennia subiekta samorozvytku v yunatskomu vitsi [Психологічні основи становлення суб'єкта саморозвитку в юнацькому віці]. Monohrafiia. Sumy : Vydavnytstvo SumDPU, 2020. 324 p.
Kokun O., Pishko I., Lozinska N., Kopanytsia O., Malkhazov O. Zbirnyk metodyk dlia diahnostyky psykholohichnoi hotovnosti viiskovosluzhbovtsiv viiskovoi sluzhby za kontraktom do diialnosti u skladi myrotvorchykh pidrozdiliv [A collection of methods for diagnosing the psychological readiness of contract servicemen for activities in peacekeeping units]. Metod. posib. Kyiv : NDTs HP ZSU, 2011. 281 p.
Lemak M., Petryshche V. Psykholohu dlia roboty [A psychologist for work]. Diahnostychni metodyky. Uzhhorod : Vyd-vo O. Harkushi, 2012. 615 p.
Perih I. Praktykum z psykholohii: psykhodiahnostychni metodyky dlia samopiznannia [Psychology workshop: psychodiagnostic techniques for self- discovery]. Ternopil : SMP “Taip ”, 2017.116 p.
Kucheriava K. Rozvytok samoosvitnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv ekonomiky [Development of self-educational competence of future teachers of economics].Dys. kand. ped. nauk d-ra filosofii: 13.00.04. Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Kyiv : nats. aviatsiinyi un- t, 2019. 290 p.
Radiuk I. Formuvannia v maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly hotovnosti do samoosvity v protsesi naukovo- doslidnoi roboty [Formation of Future Primary School Teachers' Readiness for Self- Education in the Process of Research Work]. Dys. d-ra filosofii. Osvitni, pedahohichni nauky. Lutsk : Volynskyi nats. un-t im. L. Ukrainky, 2021. 268 p.
Yevdokimova O., Kobylko N. Psykhodiahnostychni materialy. v dopomohu psykholohu politsii [Psychodiagnostic materials. To help the police psychologist]. Metod. posib. P. 1. Kharkiv : Fakt, 2023. 136 p. Ramskyi Yu. Metodychna systema formuvannia informatsiinoi kultury maibutnikh vchyteliv matematyky [Methodological system of forming information culture of future mathematics teachers]. Avtoref. dys. d-ra ped. nauk: 13.00.02. Teoriia ta metodyka navchannia. Kyiv : Nats. ped. un-t im. M. Drahomanova, 2013. 56 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Наталія Кравцова

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: