ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ БАЗОВОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ У ПРОЦЕСІ МАТЕМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ У ЗВО

Автор(и)

  • Ганна Кузнецова Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0002-0343-2920

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2024.4.06

Ключові слова:

педагогічна умова, базова професійна компетентність, майбутні інженери, професійна підготовка, математична підготовка

Анотація

Розглянуто педагогічні умови формування базової професійної компетентності майбутніх інженерів у процесі математичної підготовки. Основними умовами визначено забезпечення мотивації майбутніх інженерів до формування базової професійної компетентності у процесі математичної підготовки, інтенсифікацію практичної роботи студентів під час математичної підготовки з метою формування базової професійної компетентності, застосування методу моделювання з метою формування математичних знань, умінь, здатностей та розвитку професійно-важливих якостей у майбутніх інженерів. Запропоновано застосування сучасних методів та засобів реалізації визначених умов, зокрема метод проєктного та групового навчання, моделювання, проблемного викладу, “перевернутого навчання”, “мозковий штурм”, бесіда, дискусія, рольова та ділова гра, наочні методи; інтеграція математичних задач у практичні інженерні контексти; індивідуальна, парна, групова, самостійна робота; рефлексивні вправи; співпраця з роботодавцями та практиками. Через результати дослідження продемонстровано, що такі підходи сприяють не тільки формуванню базової професійної компетентності майбутніх інженерів, а й розвитку критичного мислення, аналітичних здібностей і професійно важливих якостей.

Біографія автора

Ганна Кузнецова, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Аспірантка кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; старша викладачка кафедри вищої математики, Харківський національний університет міського господарства імені О. Бекетова

Посилання

Bergman J., Sams A., Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. International Society for Technology in Education. 2012. 120 p.

Deci E., Ryan R. Self- determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist. 2000. Vol. 55, no. 1. pр. 68–78. URL: DOI:10.1037/0003-066X.55.1.68.

Asieieva I. Formuvannia bazovoi profesiinoi kompetentnosti maibutnikh bakalavriv mashynobudivnykh spetsialnostei u protsesi naukovo-pryrodnychoi pidhotovky [Formation of Basic Professional Competence of Future Bachelors of Mechanical Engineering in the Process of Scientific and Natural Science Training]. Dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Poltava, 2021. 371 p.

Benera V. Orhanizatsiia samostiinoi roboty mahistriv v umovakh intensyfikatsii navchannia [Organisation of independent work of masters in the conditions of intensification of training]. Naukovyi visnyk Kremenetskoi oblasnoi humanitarno- pedahohichnoi akademii im. Tarasa Shevchenka. Seriia: Pedahohika. 2017. No. 8. pp. 9–24.

Burdeina N. Optymizatsiia ta intensyfikatsiia yakosnovni chynnyky pidvyshchennia efektyvnosti navchalnoho protsesu u vyshchii shkoli [Optimisation and intensification as the main factors of increasing the efficiency of the educational process in higher education]. Available at: https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/ 15409

Pechenizhskyi Yu., Stanishevskyi S., Danylevskyi M., Kadets M. Indyvidualni zavdannia z vyshchoi matematyky dlia studentiv 1–2 kursiv usikh spetsialnostei [Individual assignments in higher mathematics for 1st and 2nd year students of all specialities]. 2007. P. 3, pub. 2. Kharkiv : KhNAMH. 64 p.

Vysloukh S., Voloshko O., Tymchyk H., Filippova M. Kompiuterne modeliuvannia protsesiv ta system. Chyselni metody [Computer modelling of processes and systems]. Pidruchnyk. Kyiv : KPI im. I. Sikorskoho, “Politekhnika”, 2021. 228 p.

Petruk V. Teoretyko-metodychni zasady formuvannia bazovykh profesiinykh kompetentsii u maibutnikh fakhivtsiv tekhnichnykh spetsialnostei [Theoretical and methodological bases of formation of basic professional competences of future specialists in technical specialities]. Avtoref. ys. d-ra ped. nauk: 13.00.04. Kyiv, 2008. 40 p.

Pro Tsili staloho rozvytku Ukrainy na period do 2030 roku: Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 30.09.2019 № 722/2019. Baza danykh “Zakonodavstvo Ukrainy”. Verkhovna Rada Ukrainy [For the Tsili state development plan of Ukraine for the period up to 2030: Decree of the President of Ukraine of 30.09.2019 № 722/2019. Database “Zakonodavstvo Ukrainy”. Verkhovna Rada of Ukraine]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/go/722/2019.

Reznik S., Kuznetsova H. Sutnist ta strukturni komponenty bazovoi profesiinoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv [Essence and structural components of the basic professional competence of future engineers]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. 2022. No. 3. pp. 71–83. Available at: https://doi.org/10.20998/2078- 7782.2022.3.06.

Slovnyk psykholoho- pedahohichnykh poniat i terminiv [Dictionary of psychological and pedagogical concepts and terms]. Available at: https://osvita.ua- /school/ method/ psychology/1270/.

Khavina I. Formuvannia bazovykh profesiinykh kompetentsii bakalavriv z psykholohii u protsesi vyvchennia pryrodnycho-naukovykh dystsyp- lin [Formation of basic professional competences of bachelors in psychology in the process of studying natural science disciplines]. Dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Vinnytsia, 2018. 308 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-10

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ