Subjective assessment of satisfaction with professional activity of teachers of higher tech-nical educational establishment

Автор(и)

  • Zhanna Bohdan Національний технічний університет “Харківський політехніч-ний інститут”, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

university, professional activities, satisfaction with work, burnout, teachers of technical special-ties

Анотація

This article deals with the problem of professional burnout of teachers of technical specialties of higher education. The obtained results of empirical research can be interpreted as a decrease in satisfaction with professional activities of three independent characteristics: material satisfaction, intellectual satisfaction and satisfaction with physical well-being. The overall score of teacher’s satisfaction, which is located in the negative zone, was showed.

Біографія автора

Zhanna Bohdan, Національний технічний університет “Харківський політехніч-ний інститут”

кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”

Посилання

Vodopianova N.E. Burnout syndrome: diagnosis and prevention / N.E. Vodopianova, E.S. Starchenkova. - 2nd ed. - St. Petersburg. : Piter, 2008. – 336 p.

Zeer E.F. Psychology of professional destructions: training manual for Universities / E.F. Zeer, E.E. Symaniuk. - M.: Akademicheskii proekt; Ekaterinburg: Delovaia kniga, 2005. – 240 p.

Kuznetsov M.A. Emo-tional burnout of teachers: Basic laws of dynamics / M.A. Kuznetsov, O.V. Hrytsiuk. – Khar-kov: KhNPU, 2011. – 206 p.

Sidorenko E. Methods of mathematical processing in psychol-ogy / E. Sidorenko. - St. Petersburg. : Rech, 2001. – 350 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-03-17