Роль духовності при формуванні відповідальності у студентів технічних університетів

Автор(и)

  • Iryna Ripko Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

лідерські якості, духовність, відповідальність, етичність поведінки, творчі якості, про-блема, професійна підготовка, студенти технічних університетів, експеримент, формування

Анотація

У статті розглядається проблема формування відповідальності у майбутніх інженерів у процесі професійної підготовки в технічних університетах на основі духовних компонентів - етичності поведінки та творчих якостей. Проблема розглядається на прикладі констатувального експерименту в групі аспірантів НТУ “ХПІ”.


The article deals with the problem of increasing the development of leadership qualities of future engineers in the process of professional preparation in technical universities on the basis of analysis of the pedagogical ascertaining experiment. Through case studies leadership in a group of graduate students at National Technical University "Kharkov Polytechnic Institute" actualized the necessity of forming leadership capacity in students of technical universities. The article states that in the experiment were investigated following leadership qualities: organizational skills, communication skills, ambition, efficiency, creative qualities of the personality, diligence, initiative, perseverance, responsibility, innovative thinking, dedication, determination, ethical conduct, technical (vocational) competence motivation to achieve success, risk tolerance (adventurism), the ability to influence subordinates. On the basis of experimental data in this paper the group leadership qualities that are considered most important by the respondents for their future. These are the following leadership qualities: responsibility, diligence, communication skills, innovative thinking, ambition, technical (vocational) competence, perseverance, determination, commitment, efficiency, a high level of etiquette, increasing both technical and cultural standards, the rapid assimilation of knowledge and skills. The article states that the conduct of pedagogical diagnostics was based on compliance with the requirements the conditions acmeologic approach, so the data presented will be of interest not only for the teachers involved in the education of students at technical universities, but also for other professionals involved in the formation of leadership qualities.


Біографія автора

Iryna Ripko, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

здобувач кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Посилання

Амонашвили Ш.А. Гуманно-личностный подход к детям / Ш.А. Амонашвили. - Во-ронеж: Изд-во НПО “Молэкс”, 1998. - 539 с.

Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. гол. ред. Бусел В.Т. К.: ВТФ “Перун”, 2005. – 1728 с.

Грановская Р. М. Элементы практической психологии. / Р. М. Грановская - 2-е изд. - Л.: Издательство Ленинградского университета. 1988. -560 с.

Гура Т.В. Психолого-педагогічна підготовка студентів технічних університетів / Т.В. Гура // Актуальні про-блеми психології: зб. Наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка НАПН Ук-раїни / [ред. кол. ; С.Д.Максименко (гол. ред.) та ін.] . – К.: А.С.К., 2012. – С. 310-314.

Жеребова Н.С. Лидерство в малых группах как объект исследования / Н.С. Жеребова // Руководство и лидерство. - Л.: 1973. - С. 54-63.

Кремень В.Г. Шляхи розвитку су-часної філософії інженерної освіти / В.Г. Кремень, С.М. Пазиніч, О.С. Пономарьов // Вища освіта України. – 2006. - №1. – С. 7-12.

Кричевский Р.Л. Если Вы – руководи-тель: Элементы психологии менеджмента в повседневной работе. / Р.Л. Кричевский. – М.: Дело, 1993. – 352 с.

Маак Н., Плесс Т. Ответственное лидерство / Н. Маак, Т.Плесс. пер. с анг. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2008. – 321 с.

Романовский А.Г. Ос-новы теории управления социальными системами: учебное пособие. / А.Г. Романовский. – Харьков: НТУ “ХПИ”, 2001. – 195 с.

Романовський О.Г. Пси-хологія управління: навч. посібник / О.Г. Романовський, О.С. Пономарьов , А.О. Лаврентьєва. - Харків: НТУ “ХПІ”, 2000. – 160 с.

Словарь психолога-практика / Сост. С.Ю.Головин. — 2-е изд., перераб. и доп. — Мн: Харвест, М.: АСТ, 2001. — 976 с.

Тихонов А.К. Ключевые качества современного лидера / А.К. Тихонов // Вестник НЛП. - 2010. - №31. - С. 23-24.

Товажнянський Л.Л. Концепція формування гумані-тарно-технічної еліти в НТУ “ХПІ” та шляхи її реалізації: навчально-методичний посі-бник / Л.Л. Товажнянский, О.Г. Романовський, О.С. Пономарьов. - Харків: НТУ “ХПІ”, 2004. – 416 с.

Уманский Л.И. Поэтапное развитие группы как коллектива / Л.И. Уманский // Коллектив и личность. М.: Изд-во “Наука”, 1975. - С. 77-87.

Формування психологічної готовності майбутніх фахівців до професійної діяльності /О.Г. Романовський, О.С. Пономарьов, О.А. Ігнатюк, Т.В. Гура та ін./за ред. О.Г.Романовського та О.С. Пономарьова. – Харків: Видавець Савчук О.О.; НТУ “ХПІ”, 2011. – 336 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-01

Номер

Розділ

НАВЧАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ: МЕТОДИКИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ ВИКЛАДАННЯ