НІМЕЦЬКА МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ: ОСОБЛИВОСТІ РОЗБУДОВИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ ТРУДОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ВІТЧИЗНЯНИХ ВНЗ

Автор(и)

  • Volodymyr Moroz кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Україна, Ukraine
  • Svitlana Moroz Національний університет цивільного захисту України, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

розвиток трудового потенціалу ВНЗ, німецька модель підготовки науково-педагогічних та наукових кадрів, подання та захист дисертації, отримання наукового ступеню PhD, вимоги до абітурієнта який претендує на вступу до аспірантури

Анотація

Розглянуто особливості розбудови та функціонування німецької моделі підготовки науково-педагогічних кадрів та обґрунтовано напрями використання її елементів у межах системи розвитку трудового потенціалу вітчизняних ВНЗ. За результатами аналізу змісту норм і правил подання та розгляду дисертації які діють у Німецькому університеті адміністративних наук було опрацьовано загальний алгоритм підготовки науково-педагогічних кадрів у межах німецької моделі. За результатами порівняння змісту вітчизняної та німецької моделей підготовки науково-педагогічних та наукових кадрів вищої кваліфікації було виокремлено переваги останньої та опрацьовано пропозиції щодо вдосконалення змісту механізмів функціонування вітчизняного моделі.

Біографії авторів

Volodymyr Moroz, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Україна

доктор наук з державного управління, професор

Svitlana Moroz, Національний університет цивільного захисту України

здобувач навчально-науково-виробничого центру

Посилання

Актуальные вопросы развития образования в странах ОЭСР: сборник обзоров / (Борисенкова А.В., Вахштайн В.С., Горбунова Е.М.,и др.) под ред. А.В. Заиченко. – М.: МАКС-Пресс, 2005 – 152 с.

Ильина И.Е. Современные тенденции развития подготовки кадров высшей квалификации в России / И.Е. Ильина // Альманах «Наука. Инновации. Образование». – 2013. – Вып. 13. – С. 159–172.

Лобанова Л.С. Системы подготовки научных кадров в европейских странах и Украине: сравнительный анализ в контексте формирования Единого европейского об-разовательного и научного пространства: монографія / Лобанова Л.С. – Киев: ДП «Ин-формационно-аналитическое агентство», 2010. – 100 с.

Луговий В.І. Чинники і умови забезпечення якості вищої освіти в Україні в процесі євроінтеграції / В.І. Луговий, Ж.В. Таланова // Вісник Київського національно-го університету імені Тараса Шевченко: філософія, політологія. – 2010. – Вип. 94/96. – С. 98–103.

Мороз В.М. Возможность бесплатного обучения в Финляндии: успешный опыт поступления в Savonia University of Applied sciences / В.М. Мороз, М.В. Мороз. – Х.: Издательство НТМТ, 2010. – 92 с.

Особливості докторських програм світових дослідницьких університетів [еле-ктронний ресурс] / (авт. тексту Інститут вищої освіти КНЕУ імені Вадима Гетьмана). – Режим доступу: http://ivo.kneu.edu.ua/ua/dost_a_p/publications_sad/

Поживілова О.В. Розвиток систем підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації в європейському регіоні та Україні (1990-2005 рр.): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.01. «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / О.В. Поживілова. – Київ, 2006. –24 с.

Сергієнко В.І. Атестація наукових кадрів вищої кваліфікації в Україні: про-блеми і рішення / Сергієнко В.І., Жиляєв І.Б., Торкатюк В.І. – Харків: ХНАМГ, 2006. – 228 с.

Система атестації наукових кадрів вищої кваліфікації: монографія / (Сергієнко В.І., Жиляєв І.Б., Кизим М.О., Тищенко О.М.). – Харків: ІНЖЕК, 2008. – 231 с.

Christoph R. Paper for the Permanent Study Group «Public Administration and Teaching» [Electronic resourse] / R. Christoph, K. Walter // European Group of Public Admin-istration (EGPA): conference Madrid 19–12 September, 2007 – Access mode: http://egpa2007.inap.map.es/egpa2007

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-01

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ