ЧИННИКИ І БАР’ЄРИ НА ШЛЯХУ ФОРМУВАННЯ БАЗОВОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ

Автор(и)

  • Iryna Asieieva Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0001-9678-2681
  • Oleksandr Ponomar'ov Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-4698-2620
  • Mykola Pohribnyj Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-1689-3830
  • Alla Kharchenko Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»,

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

вища школа, базова професійна компетентність, ціннісне сприйняття освіти, навчально-пізнавальна діяльність, пропуски занять, причини і чинники

Анотація

Розглянуто одну з проблем сучасної вищої школи, яка вже набула системного характеру. Встановлено, що одним із проявів і водночас наслідків стала втрата ціннісного сприйняття освіти в суспільній свідомості. Доведено припущення про те, що традиційна парадигма навчання перестала відповідати реаліям сьогодення. З’ясовано, що однією з причин погіршення якості освіти є те, що студенти не відвідують навчальні заняття, і тому практично виключені з навчально-пізнавальної діяльності. Це ускладнює процес професійної підготовки і, як результат, формування базової професійної компетентності. Для дослідження були використані широке опитування студентів та їхнє спеціальне анкетування.

Відзначається, що зроблений системний аналіз причин пропусків занять студентів різних спеціальностей відкриває можливість пошуку шляхів і способів подолання факторів і обставин, які негативно впливають на ставлення студентів до навчання.

Біографії авторів

Iryna Asieieva, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

здобувач кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. А. Зязюна, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

 

Oleksandr Ponomar'ov, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат технічних наук, професор, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Mykola Pohribnyj, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат технічних наук, професор кафедри матеріалознавства Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Alla Kharchenko, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат економічних наук, доцент кафедри економічної кібернетики і маркетингового менеджменту, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків,Україна

Посилання

Akoff, R. (2002) Akoff o menedzhmente [Akoff about management].Serija «Teorija i praktika menedzhmenta». Translation from English. SPb.: Piter, 448 р. [in Russian]

Zavєtnij S.O., Pazinіch, S.M., Ponomar'ov, O.S. & Tіshhenko, L.M. (2015) Kul'tura pedagoga: monografіja. [Teacher culture: a monograph]. Za red. O.S. Ponomar'ova. Harkіv: Mіs'kdruk, HNTUS іm. P. Vasilenka, 320 p. [in Ukrainian]

Law of Ukraine "On Education" of 05.09.2017 No. 2145-VIII. [Access mode]: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian]

Ponomar'ov, O.S., Sereda, N.V. & Chebotar'ov, M. K. (2013) dpovіdal'st' jak pedagogіchna kategorіja. [Responsibility as a pedagogical category]. Harkіv: Pіdruchnik NTU «HPІ», 172 p. [in Ukrainian]

Psihologo-pedagogicheskij slovar' dlja uchitelej i rukovoditelej obshheobrazovatel'nyh uchrezhdenij (1998). [Psychological and pedagogical dictionary for teachers and heads of educational institutions]. Rostov n-D: Feniks, 544 p. [in Russian]

Reznіk, S.M. (2014) Osobistіsno-profesіjna pozicіja majbutnіh іnzhenerіv v umovah transformacіjnogo suspіl'stva. [The personal and professional position of future engineers in a transformational society]. Problemi ta perspektivi formuvannja nacіonal'noї gumanіtarno-tehnіchnoї elіti. Vip. 40 – 41. P. 11 – 17. [in Ukrainian]

Jarmachenko, M. D. Pedagogіchna kul'tura. [Pedagogical culture]. Enciklopedіja osvіti. P. 641. [in Ukrainian]

Anthony, G., In Kaiser, G., Forgasz, H., Graven, M., Kuzniak, A., Simmt, E., & Xu, B (2018) Practice-Based Initial Teacher Education: Developing Inquiring Professionals. Invited Lectures From the 13th International Congress on Mathematical Education (pp. 1-18). Hamburg: Springer International Publishing.

McClelland, D. C. (1973) Testing for Competence Rather Than for «Intelligence». [Text]. American Psychologist. Vol. 28. No. 1. P. 1 – 14.

Odalen, J., Brommesson, D., Erlingsson, G.O., Schaffer, J.K., & Fogelgren, M. (2019). Teaching university teachers to become better teachers: the effects of pedagogical training courses at six Swedish universities. Higher Education Research & Development, 38(2), 339-353.

Raven, J. (1984) Competence in Modern Society: Its Identification, Development and Release: John Raven, H. K. Lewis & Co., London. P. 132

Vargas, G.V., & Alcivar, J.S. (2019). Professional Pedagogical Skills іn Higher Education Students. Revista Conrado, 15(67), 341 – 348.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-10

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ