ЛІДЕРСЬКИЙ СТИЛЬ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Svіtlana Reznik Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0001-8310-1242

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

викладацьке лідерство, стиль, викладачі вищої школи, авторитарний, демократичний, ліберальний стилі

Анотація

Результати проведеного дослідження показали, що викладачі вищої школи найбільшою мірою проявляють демократичний стиль. У той же час практично половина студентів вказують, що авторитарний стиль або притаманний викладачам більшою мірою, ніж інші, або рівною мірою з демократичним та ліберальним. Визначено необхідність цілеспрямованого розвитку у викладачів вищої школи здатності використовувати у навчальній практиці найбільш ефективний демократичний стиль.

Біографія автора

Svіtlana Reznik, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Укріїна

Посилання

Byelyayeva, O.M. (2017). Pedagogichne spilkuvannya vy`kladacha vy`shhoyi shkoly`: sty`li ta modeli [A university teacher’s pedagogic communication: styles and models]. V Aktual`ni py`tannya lingvisty`ky`, profesijnoyi lingvody`dakty`ky`, psy`xologiyi i pedagogiky` vy`shhoyi shkoly` : zbirny`k statej II Vseukr. nauk.-prakty`chn. konferenciyi (pp. 15 – 21). Poltava: VDNZU «UMSA» [in Ukrainian]

Zhdanova-Nedil`ko, O. (2013). Majsternist` pedagogichnogo dialogu yak osnovy` dy`dakty`chnoyi komunikaciyi pry` pidgotovci majbutn`ogo vchy`telya [Skillfulness in pedagogic dialogue as a foundation of didactic communication when training a teacher-to-be]. Vy`toky` pedagogichnoyi majsternosti, 12, 70 – 75 [in Ukrainian]

Zyazyun, I.A., Kramushhenko, L.V. & Kry`vonos, I.F. (1997). Pedagogichna majsternist` [Pedagogic skillfulness]. K.: Vy`shha shkola [in Ukrainian]

Kozlova, O.S. (2013). Social`no-psy`xologichni chy`nny`ky` profesijnogo imidzhu vy`kladacha vnz [Socio-psychological constituents of a university teachers professional image]. Aktual`ni problemy` psy`xologiyi, 4(9), 191 – 200 [in Ukrainian]

Savchuk, O.V. (2009). Vprovadzhennya interakty`vny`x metody`k navchannya yak skladova procesu transforma-ciyi osvity` [Introduction of interact-tive teaching methods as an element of the educa-tion’s transformation process]. Visny`k Cherkaskogo universy`tetu. Seriya Pedago-gichni nauky`, 157, 151 – 156 [in Ukrainian]

Terlecz`ka, Yu.M. (2016). Zalezhnist` efekty`vnosti faxovoyi diyal`nosti vy`kladachiv vy`shhoyi shkoly` vid yix sty`lyu upravlinnya [Dependence of university teachers’ professional activities on their managerial style]. Naukovy`j visny`k Xersons`kogo derzhavnogo universy`tetu. Seriya Psy`xologichni nauky`, 3(20), 87 – 93 [in Ukrainian]

Bota, O.A., & Tulbure, C. (2017). The Relationship Between Leadership Styles аnd Pupils' School Results. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, 23, 460-467.

Cheung, R., Reinhardt, T., Stone, E., & Little, J. W. (2018). Defining teacher leadership. Phi Delta Kappan, 100(3), 38 – 44.

Dahar, M.A., Faize, F.A., Niwaz, A., Hussain, M.A., & Zaman, A. (2010). Relationship between the Leadership Styles and Academic Achievement at the Secondary Stage in Punjab. International Journal оf Academic Research, 2(6), 459 – 462.

Palamarchuk, O. (2015). The leading role of teachers in the development of higher education. International journal of University and Leadership, 1, 37 – 41.

Szeto, E., & Cheng, A. Y.-N. (2018). Principal-teacher interactions and teacher leadership development: beginning teachers' perspectives. International Journal оf Leadership іn Education, 21(3), 363 – 379.

Von Esch, K.S. (2018). Teacher leaders as agents of change. Creating сontexts for instructional improvement for english learner students. Elementary School Journal, 119(1), 152 – 178.

Zacher, H., & Johnson, E. (2015). Leadership and creativity in higher education. Studies іn Higher Education, 40(7), 1210 – 1225.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-10

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ФЕНОМЕНІВ ЛІДЕРСТВА, УПРАВЛІННЯ ТА РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ОБ’ЄКТУ