ЛІДЕРСЬКИЙ СТИЛЬ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
викладацьке лідерство, стиль, викладачі вищої школи, авторитарний, демократичний, ліберальний стиліАнотація
Результати проведеного дослідження показали, що викладачі вищої школи найбільшою мірою проявляють демократичний стиль. У той же час практично половина студентів вказують, що авторитарний стиль або притаманний викладачам більшою мірою, ніж інші, або рівною мірою з демократичним та ліберальним. Визначено необхідність цілеспрямованого розвитку у викладачів вищої школи здатності використовувати у навчальній практиці найбільш ефективний демократичний стиль.
Посилання
Byelyayeva, O.M. (2017). Pedagogichne spilkuvannya vy`kladacha vy`shhoyi shkoly`: sty`li ta modeli [A university teacher’s pedagogic communication: styles and models]. V Aktual`ni py`tannya lingvisty`ky`, profesijnoyi lingvody`dakty`ky`, psy`xologiyi i pedagogiky` vy`shhoyi shkoly` : zbirny`k statej II Vseukr. nauk.-prakty`chn. konferenciyi (pp. 15 – 21). Poltava: VDNZU «UMSA» [in Ukrainian]
Zhdanova-Nedil`ko, O. (2013). Majsternist` pedagogichnogo dialogu yak osnovy` dy`dakty`chnoyi komunikaciyi pry` pidgotovci majbutn`ogo vchy`telya [Skillfulness in pedagogic dialogue as a foundation of didactic communication when training a teacher-to-be]. Vy`toky` pedagogichnoyi majsternosti, 12, 70 – 75 [in Ukrainian]
Zyazyun, I.A., Kramushhenko, L.V. & Kry`vonos, I.F. (1997). Pedagogichna majsternist` [Pedagogic skillfulness]. K.: Vy`shha shkola [in Ukrainian]
Kozlova, O.S. (2013). Social`no-psy`xologichni chy`nny`ky` profesijnogo imidzhu vy`kladacha vnz [Socio-psychological constituents of a university teachers professional image]. Aktual`ni problemy` psy`xologiyi, 4(9), 191 – 200 [in Ukrainian]
Savchuk, O.V. (2009). Vprovadzhennya interakty`vny`x metody`k navchannya yak skladova procesu transforma-ciyi osvity` [Introduction of interact-tive teaching methods as an element of the educa-tion’s transformation process]. Visny`k Cherkaskogo universy`tetu. Seriya Pedago-gichni nauky`, 157, 151 – 156 [in Ukrainian]
Terlecz`ka, Yu.M. (2016). Zalezhnist` efekty`vnosti faxovoyi diyal`nosti vy`kladachiv vy`shhoyi shkoly` vid yix sty`lyu upravlinnya [Dependence of university teachers’ professional activities on their managerial style]. Naukovy`j visny`k Xersons`kogo derzhavnogo universy`tetu. Seriya Psy`xologichni nauky`, 3(20), 87 – 93 [in Ukrainian]
Bota, O.A., & Tulbure, C. (2017). The Relationship Between Leadership Styles аnd Pupils' School Results. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences, 23, 460-467.
Cheung, R., Reinhardt, T., Stone, E., & Little, J. W. (2018). Defining teacher leadership. Phi Delta Kappan, 100(3), 38 – 44.
Dahar, M.A., Faize, F.A., Niwaz, A., Hussain, M.A., & Zaman, A. (2010). Relationship between the Leadership Styles and Academic Achievement at the Secondary Stage in Punjab. International Journal оf Academic Research, 2(6), 459 – 462.
Palamarchuk, O. (2015). The leading role of teachers in the development of higher education. International journal of University and Leadership, 1, 37 – 41.
Szeto, E., & Cheng, A. Y.-N. (2018). Principal-teacher interactions and teacher leadership development: beginning teachers' perspectives. International Journal оf Leadership іn Education, 21(3), 363 – 379.
Von Esch, K.S. (2018). Teacher leaders as agents of change. Creating сontexts for instructional improvement for english learner students. Elementary School Journal, 119(1), 152 – 178.
Zacher, H., & Johnson, E. (2015). Leadership and creativity in higher education. Studies іn Higher Education, 40(7), 1210 – 1225.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: