ГЕНДЕРНІ ВІДМІННОСТІ ОСОБИСТІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ВІРТУАЛЬНОГО СПІЛКУВАННЯ МОЛОДІ СТУДЕНТСЬКОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Tetiana Solodovnyk Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна
  • Zhanna Bogdan Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0003-1560-9516
  • Nataliia Sereda Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна https://orcid.org/0000-0001-8472-0117

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

спілкування, віртуальне спілкування, віртуальна реальність, інформаційні технології, гендер, гендерні відмінності, студентський вік, активні інтернет-корстувачі

Анотація

У статті розглянуто певні особливості віртуального спілкування активних інтернет-користувачів студентського віку; проведено емпіричне дослідження; визначено гендерні відмінності особистісних характеристик молоді під час інтернет-комунікацій. 

Біографії авторів

Tetiana Solodovnyk, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

 

кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Zhanna Bogdan, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат психологічних наук, доцент, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Nataliia Sereda, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат мистецтвознавства, доцент, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

Digital in 2019: Essential insights into how people around the world use the Internet, mobile devices, social media, and e-commerce. Access mode: https://wearesocial.com/global-digital-report-2019

Il'in, E.P. (2010) Pol i gender. [Sex and gender]. SPb., 688 p. [in Russian]

Shon Bern (2004) Gendernaja psih­ologija. [Gender psychology]. SPb.: Prajm-EVROZNAK,. 320 p. [in Russian]

Hrabar, N.H. (2012) Sotsial'no-psykholohichni problemy spilkuvannia u virtual'nij real'nosti. [Socio-psychological problems of communication in virtual reality]. Bibliotekoznavstvo. Dokumentoznavstvo. Informolohiia. № 3 – 4. P. 82 – 85. [in Ukrainian]

Nemesh, O.M. (2015) Informatsi­jno-rekonstruktyvni tekhnolohii u stanovlenni osobystosti: psykholohichnyj vymir. [Information-reconstructive technologies in personality formation: psychological dimension]. Fundamental and applied reseac­hes in practice of leading scientific schools. Publishing office: Accent Graphics Communications. Hamilton, ON,. Issue 1 (7). P. 124 – 142. [in Ukrainian]

Ostapenko, H.I. (2013) Osoblyvost­i virtual'noho spilkuvannia mol­odi v komunikatsijnomu seredovyschi mere­zhi internet. [Features of virtual communication of young people in the communication environment of the Internet.]. SVIT sotsial'nykh kom­unikatsij. T. 10. P. 113 – 117. [in Ukrainian]

Posokhova, V.V. (2013) Styli on-lajn spilkuvannia internet-korystuvachiv v povsiakdennij merezhnij diial'nosti. [Online communication styles of Internet users in everyday networking.]. Teor­etychni i prykladni problemy psykholo­hii. № 3. P. 211 – 215. [in Ukrainian]

Horoshko, O. I. (2009) Henderna samoidentyfikatsiia u virtual'nomu prostori: sproba refleksii. [Gender self-identification in virtual space: an attempt at reflection.]. Problemy samoidentyfi­katsii suchasnoho ukrains'koho suspil'stva: politychni, ekonomichni, sotsial'ni ta kul'turni aspekty. K.: Natsional'na akademiia upravlinnia. P. 193 – 196. [in Ukrainian]

Rjabikina, Z.I. (2015) Vzaimosvjaz' lichnostnyh harakteristik pol'zovatelej social'nyh setej interneta s oso­bennostjami ih aktivnosti v seti. [The relatio­nship of the personal characteristics of users of social networks of the Internet with the features of their activity on the network]. Nauchnyj zhurnal KubGAU. №109 (05). P. 1 – 17. [in Russian]

Jackson, L.A., Ervin, K.S. & Gardner, P.D. et al. (2001) Gender and the Internet: Women Communicating and Men Searching. Sex Roles. 44: 363. Access mode: https://doi.org/10.1023/A:1010937901821

Ono, Hiroshi & Zavodny, Made­line (2003) Gender and the Internet. Social Science Quarterly. vol. 84. no. 1. pp. 111 – 121. Access mode: www.jstor.org/stable/42955858.

Weiser, Eric B. (2000) Gender Dif­ferences in Internet Use Patterns and In­ternet Application Preferences: A Two-Sam­ple Comparison. Behavior. Volume 3. Num­ber 2. pp 167 – 178

Herring, Susan (2003) Gender and Power in Online Communication. The handbook of language and gender. pp 202 – 228. Access mode: https://www.researchgate.net/publication/313001298_Gender_and_Power_in_Online_Communication

Andreeva, G.M. (1998) Social'naja psihologija: ucheb. dlja vysshih uchebnyh zavedenij. [Social Psychology: Textbook. for higher education]. M.: Aspekt Press, 376 p. [in Russian]

Bodalev, A.A. (1995) Lichnost' i obshhenie. [Personality and Communica­tion]. M.: Mezhdunarodnaja pedagogicheskaja akademija, 328 p.

[in Russian]

Kapustina, A. N. (2001) Mnogofa­ktornaja lichnostnaja metodika R. Kettella. [The multifactorial personality technique of R. Kettell]. Praktikum po psih­odiagnostike. SPb. : Rech', 112 p.

[in Russian]

Kornieva, L. (2013) Hendernyj aspekt komunikatsii. [The multifactorial personality method of R. Kettell.]. Filolohichni nauky. № 13. P. 106 – 113 [in Ukrainian]

Test na jemocional'nyj intellekt (Test EQ). [Emotional Intelligence Test (EQ Test)]. Access mode: http­s://psycabi.net/testy/21-emotsionalnyj-intellekt-eq [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-10

Номер

Розділ

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ І ЗАСОБИ НАВЧАННЯ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ