СТРУКТУРА ТА СКЛАДОВІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ІСТОРІЇ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
професійна компетентність вчителя історії профільної школи, критерії оцінювання професійної компетентності, рівні сформованості професійної компетентностіАнотація
Професійна компетентність є визначальним критерієм фаховості суб’єкта будь-якої діяльності. Для вчителя історії профільної школи професійна компетентність є як ціллю, так і результатом його/її самостійного розвитку. Ця проблематика в основі свого вирішення повинна містити опору на структурно-критеріальну систему та її визначене теоретичне забезпечення. Визначено структурні компоненти професійної компетентності вчителя історії профільної школи. Запропоновані ключові критерії оцінювання рівня професійної компетентності та рівні їхній сформованості.
Посилання
Botkin, J. W., Elmadjra, M. & Malitza, M. (1979) No Limits tj Learning. A Report to the Club of Rome. Oxford etc. P. 25 – 30.
Bajgusheva, I. A. (2014) Pedagogicheskie uslovija formirovanija matematicheskoj kompetencii budushhih jekonomistov. [Pedagogical conditions for the formation of mathematical competence of future economists]. Pedagogicheskie nauki i psihologicheskie nauki: sb. statej. № 1. Astrahan': Astrahanskij gosudarstvennyj universitet. Р. 11 – 18. [in Russain]
Bizjaeva, A. A. (2004) Psihologija dumajushhego uchitelja: pedagogicheskaja refleksija. [The psychology of a thinking teacher: pedagogical reflection]. Pskov: PGPI im.S.M.Kirova, 216 р. [in Russain]
Hladysh, T. (2012) Formuvannia motyviv i motyvatsii navchal'no-piznaval'noi diial'nosti iak psykholoho-pedahohichna problema. [Formation of motives and motivation of educational and cognitive activity as a psychological and pedagogical problem]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia. № 6. Р. 150–155. [in Ukrainian]
Horban', S. I. (2017) Formuvannia profesijnoi kompetentnosti majbutnikh khudozhnykiv sakral'noho zhyvopysu z vykorystanniam innovatsijnykh tekhnolohij [Formation of professional competence of future artists of sacral painting using innovative technologies]: dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Kremenchuk, 320 р. [in Ukrainian]
Gucu, E. G. (2013) Kognitivnyj komponent v strukture professional'noj kompetencii prepodavatelja vysshej shkoly. [The cognitive component in the structure of professional competence of a teacher of higher education]. Sovremennye problemy nauki i obrazovanija. №. 1. Р. 450 – 450. [in Russain]
Divnogorceva, S. Ju. (2004) Vvedenie v pedagogicheskuju dejatel'nost'. Teorija i metodika vospitanija. [Introduction to teaching. Theory and methods of education]. Teoreticheskaja pedagogika. Moskva: PSTGU [in Russain]
Zinchuk, N. A. (2009) Teoretychne obgruntuvannia kryteriiv i pokaznykiv sformovanosti analitychnoi kompetentnosti majbutnikh menedzheriv. [Theoretical substantiation of criteria and indicators of formation of analytical competence of future managers]. Pedahohichnyj dyskurs. № 5. Р. 97-99. [in Ukrainian]
Ivanchenko, Ye. A. (2015) Sutnist' ta struktura poniattia matematychna kompetentnist' majbutn'oho ekonomista. [The essence and structure of the concept is the mathematical competence of the future economist]. The Unity of Science: International Scientific Periodical Journal. T. 1. №. 1 – 1. Р. 95 – 100. [in Ukrainian]
Kodzhaspirova, G. M. & Kodzhaspirov, A. Ju. (2000) Pedagogicheskij slovar': Dlja stud. vyssh. i sred. ped. ucheb. zavedenij. [Pedagogical Dictionary: for students of higher and secondary ped. educational institutions]. M.: I; M.: Izdatel'skij centr “Akademija”, 176 р.
[in Russain]
Lalak, N. V. (2009) Metodyka formuvannia profesijnoi kompetentnosti majbutn'oho vchytelia v protsesi navchannia istorii [Methods of formation of professional competence of the future teacher in the process of history teaching]: avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk: spets. 13.00.02 “teoriia i metodyka navchannia (istoriia ta suspil'stvoznavchi dystsypliny)”. Kyiv, 19 p. [in Ukrainian]
Mazurok , M. (2013) Kryterii ta pokaznyky rozvytku profesijnoi kompetentnosti pedahohiv u protsesi pidvyschennia ikh kvalifikatsii. [Criteria and indicators of teachers' professional competence development in the process of their professional development]. Nova pedahohichna dumka. № 2. P. 57 – 60. [in Ukrainian]
Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 01.06.2013 r. № 665 “Pro zatverdzhennia kvalifikatsijnykh kharakterystyk profesij (posad) pedahohichnykh ta naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv navchal'nykh zakladiv” (2013). [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine No. 665 of 01.06.2013 “On approval of qualification characteristics of professions (posts) of pedagogical and scientific-pedagogical employees of educational institutions”]. Zarobitna plata. Access mode: http://www.zarplata.co.ua/?p=4739. [in Ukrainian]
Novikov, A. M. (2013) Pedagogika: slovar' sistemy osnovnyh ponjatij. [Pedagogy: a dictionary of a system of basic concepts]. Moskva: Izdatel'skij centr IJeT, 268 р. [in Russain]
Ovcharuk, O. V. (2003) Kompetentnosti iak kliuch do onovlennia zmistu osvity. Stratehiia reformuvannia osvity v Ukraini: rekomendatsii z osvitn'oi polityky. [Competence as the key to updating the content of education. Education Reform Strategy in Ukraine: Policy Recommendations]. Pid zah. red. V. Andruschenka. Kyiv: K.I.S. 13–41 Р. [in Ukrainian]
Prokopchuk, V. (2017) Metodychna kompetentnist' vchytelia istorii ta pravoznavstva iak skladova profesijnoi kompetentnosti. [Methodical competence of history and law teachers as a component of professional competence]. Pedahohichnyj chasopys Volyni. № 2. Р. 95 – 102. [in Ukrainian]
Simonenko, V. D. & Retivyh, M. V. (2003) Obshhaja i professional'naja pedagogika: Uchebnoe posobie dlja studentov, obuchajushhihsja po special'nosti “Professional'noe obuchenie”. [General and professional pedagogy: A manual for students enrolled in the specialty "Vocational training"]. Brjansk: Brjanskij gosudarstvennyj universitet, 174 р. [in Russain]
Slastenin, V. A. (2014) Pedagogika: uchebnik dlja stud. uchrezhdenij vyssh. obrazovanija. [Pedagogy: a textbook for students. institutions of higher education]. (12). Moskva: Izdatel'skij centr “Akademija”, 608 р. [in Russain]
Slastenin, V. A. (2005) Refleksivnaja kul'tura i professionalizm uchitelja. [Reflective culture and teacher professionalism]. Pedagogicheskoe obrazovanie i nauka. № 3. Р. 37 – 42. [in Russain]
Slovnyk inshomovnykh sliv (2000). [Dictionary of foreign words]. Uklad.: S. M. Morozov, L. M. Shkaraputa. K.: Naukova dumka, 680 р. [in Ukrainian]
Slovnyk ukrains'koi movy (1977). [Dictionary of the Ukrainian language]. Akademichnyj tlumachnyj slovnyk (1970—1980) Access mode: http://www.sum.in.ua/s/rozvytok. [in Ukrainian]
Terminolohichnyj slovnyk z osnov pidhotovky naukovykh ta naukovo-pedahohichnykh kadriv pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity (2014). [Terminological dictionary on the basics of training scientific and scientific-pedagogical staff of postgraduate pedagogical education]. Avt. kol.: Ye. R. Chernyshova, N. V. Huzij, V. P. Liakhots'kyj [ta in.]. Za nauk. red. Ye. R. Chernyshovoi; Derzh. vysch. navch. zaklad “Un-t menedzh. osvity”. K.: DVNZ “Universytet menedzhmentu osvity”, 230 р. [in Ukrainian]
Tjut'kova, I. A. (2016) Pedagogicheskij tezaurus. [Pedagogical Thesaurus]. Moskva: ANO VO “Institut nepreryvnogo obrazovanija”, 160 р. [in Russain]
Harlamov, I. F. (1999) Pedagogika. [Pedagogy]. M: Gardariki, 520 р. [in Russain]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: