ЛІДЕР ФІЛОСОФСЬКО-ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ – АКАДЕМІК ІВАН ЗЯЗЮН
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2018.1.12Ключові слова:
педагогічна наука, феномен людини, педагогічна майстерність, технологізація освіти, педагогіка майбутньогоАнотація
У статті аналізується творча діяльність академіка Івана Зязюна в руслі філософсько-педагогічної проблематики. Увага зосереджується на дослідженні таких провідних ідей вченого: феномен людини і її діяльність; взаємозв’язок культури і освіти; морально-естетична парадигма діяльності вчителя; філософія педагогічної майстерності; процеси технологізації освіти; майбутнє професійної педагогіки. Автором доведено, що всі ці питання науковець вивчав на засадах філософсько-педагогічної антропології, екзистенціалізму, герменевтики і феноменології і був справжнім лідером у їх розробці і впровадженні у навчально-виховний процес системи освіти України. Формування духовно-моральних цінностей особистості учителя вченим пов’язується із його реальною свободою, можливостями самореалізації. Отже, всупереч зовнішнім обставинам людина має виявити свій власний проект.
Посилання
Зязюн І. А., Козяра М. М., Ничкало Н. Г. Антропологічний вимір комп’ютерних технологій // Інформаційно-телекомунікаційні технології в сучасній освіті : досвід, проблеми, перспективи. Зб. наук. праць. Частина 1. Львів : ЛДУ БЖД, 2009. С. 7-12.
Зязюн І., Левовицького Т., Вільш І., Ничкало Н. Динаміка парадигм в гуманітарних науках // Професійна освіта : педагогіка і психологія : українсько-польський – польсько-український щорічник. 2011. № 13. С. 39-48.
Зязюн І., Левовицького Т., Вільш І., Ничкало Н. Людина в контексті гуманітарної філософії // Професійна освіта : педагогіка і психологія : українсько-польський – польсько-український щорічник. 1999. № 1. С. 323-333.
Зязюн І., Левовицького Т., Вільш І., Ничкало Н. Освітній простір культури в педагогічній теорії // Професійна освіта : педагогіка і психологія : українсько-польський –польсько-український щорічник // 2005. №7. C. 35-46.
Зязюн І. А. Педагогіка добра : ідеали і реалії : Наук.-метод. Посібник. К.: МАУП, 2000. 312 с.
Зязюн І., Левовицького Т., Вільш І., Ничкало Н. Педагогічна професія в контексті двох парадоксів // Професійна освіта : педагогіка і психологія : українсько-польський – польсько-український щорічник. 2012. № 14. С. 83-91.
Зязюн І. А. Світоглядний аспект філософії освіти // Всеукр. наук.-пр. конфер. з проблем роботи середніх загальноосвітніх навчальних закладів наук. типу. 2-4 лютого 1994 року. К.: АПН, 1994. С. 67-68.
Зязюн І. А., Ничкало Н. Г. Структурні компоненти свободи особистості в умовах динаміки її освіченості та вихованості // Теоретичні та методичні засади розвитку педагогічної освіти : Зб. наук. праць. Х.: НТУ «ХПІ», 2007. С. 14-24.
Зязюн І. А. Технологізація освіти як історична неперервність // Неперервна професійна освіта : теорія і практика. 2001. Вип. 1. С. 73-85.
Зязюн І. Левовицького Т., Вільш І., Ничкало Н. Філософія педагогічного світогляду // Професійна освіта : педагогіка і психологія. 2004. № 6. С.121-136.
Зязюн І. А., Крамущенко Л. В., Кривонос І. Ф. Педагогічна майстерність : Підручник. К.: Вища школа, 1997. 349 с.
Зязюн І. А., Сагач Г. М. Краса педагогічної дії. К.: Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу. 1997. 302 с.
Тарасевич Н., Король Л. Фундатор педагогічної майстерності // Педагогічна майстерність академіка Івана Зязюна : зб. наук. пр.. Ін-т пед. освіти і освіти дорослих
НАПН України. К. : Богданова А. М., 2013. С. 90-98.
Lewowicki T. Humanistyka i pedagogika – filozofia edukacji Iwana Ziaziuna // Педагогічна майстерність Івана Зязюна : зб. наук. пр. Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України. – К. : Богданова А. М., 2013. – С. 26-30.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: