МОТИВАЦІЙНО-ЦІЛЬОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРОФЕСІЙНОЇ УСПІШНОСТІ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2019.1.01Ключові слова:
успішність в професійній діяльності викладачів вищої школи, мотиваційно-цільова сфера особистості, ієрархія життєвих цілей, спрямованість мотивації на досягнення, провідні джерела професійної мотиваціїАнотація
Зміст наукових підходів щодо характеристик мотиваційно-цільової сфери в аспекті успішності в професійній діяльності викладачів вищої школи. Наведено результати дослідження щодо життєвих та професійних цілей, провідних джерел професійної мотивації, спрямованості мотивації на досягнення у групах викладачів з різним ступенем успішності. Доведено, що для викладачів з високим ступенем успішності в порівнянні з викладачами з середнім ступенем успішності більш важливі: цінність отримання задоволення від професійної діяльності, значущішим є прагнення до визнання суспільством, схильність брати на себе високі зобов'язання; більш узгоджена з цим ієрархія життєвих цілей.
Посилання
Abrosimov, V. N. (2001) Professional'nye kachestva prepodavatelya. [Professional qualities of the teacher]. Standarty i monitoring v obrazovanii. №6. P.61 – 64. [in Russian]
Belkin, A. S. (1991) Situaciya uspekha. Kak ee sozdat'? [Situation of success. How to create it?]. M.: Prosveshchenie, 176 p. [in Russian]
Bekh, І. D.(2008) Stanovlennya profesіonala v suchasnih socіal'nih umovah. [Becoming a professional in modern social conditions]. Teorіya і praktika upravlіnnya socіal'nimi sistemami. №2. H.: NTU «HPІ». P. 109 – 115. [in Ukrainian]
Bokareva, G.A. & Mojseenko, S.S.(2004) Pedagogicheskaya podgotovka prepodavatelej. [ Pedagogical training of teachers]. Vysshee obrazovanie v Rossii. №7. P.154 – 155. [in Russian]
Druzhilov, S. A. (2014) Smysl i cennosti zhizni i deyatel'nosti cheloveka v strukture professionalizma. [The meaning and values of life and human activity in the structure of professionalism]. Mezhdunarodnyj zhurnal prikladnyh i fundamental'nyh issledovanij. № 9 – 3. P. 149 – 152. [in Russian]
Efremova, O. I. (1999) Psihologiya uspeshnogo povedeniya lichnosti. [Psychology of successful personal behavior]. Social'naya psihologiya lichnosti v voprosah i otvetah. M.: Gardariki. P. 321 – 325. [in Russian]
Zimnyaya, I. A. (1997) Pedagogicheskaya psihologiya. [Pedagogical psychology]. Rostov-na-Donu: Izdatel'stvo «Feniks», 480 p. [in Russian]
Zyazyun, І. A.(2000) Іntelektual'no tvorchij rozvitok osobistostі v umovah neperervnoї osvіti. [Intellectually creative personality development in conditions of continuous education]. Neperervna profesіjna osvіta: problemi, poshuki, perspektivi. K.: Vіpol, 636 p. [in Ukrainian]
Zabelina, E. V. & Yakovleva, YU. V., Ovchinnikov, M. V., Klimova, M. O. (2011) K voprosu o kriteriyah uspeshnosti nauchno-pedagogicheskoj deyatel'nosti. [To the question of the criteria for the success of scientific and pedagogical activity]. Kompetentnostnyj podhod kak faktor razvitiya innovacionnogo obrazovaniya v sovremennyh usloviyah: materialy Vseros. nauch. konf., 30-31 marta 2011 g. CHelyabinsk: CHelyab. gos. un-t, P. 35 – 37. [in Russian]
Kuz'mina, N. V. & Rean, A.A. (1993) Professionalizm pedagogicheskoj deyatel'nosti. [Professionalism of pedagogical activity]. SPb.: Foliant, 54 p. [in Russian]
Markova, A. K. & Matis, T. A., Orlov, A. B. (1990) Formirovanie motivacii ucheniya. [Formation of learning motivation]. M.: Prosveshchenie, 192 p. [in Russian]
Popova, G.V. & Miloradova, N.EH. (2012) Social'no-psihologicheskoe soprovozhdenie stanovleniya psihologa-trenera v VUZe. [Socio-psychological support of the formation of a psychologist-coach in the university]. Teorіya і praktika upravlіnnya socіal'nimi sistemami. № 4. Harkіv: NTU «HPІ». [in Russian]
Pryazhnikov, N. S. & Pryazhnikova. E. YU. (2005) Psihologiya truda i chelovecheskogo dostoinstva [Psychology of labor and human dignity]: ucheb. posobie dlya stud. vyssh. ucheb. zavedenij. 3-e izd., ster. M.: Izdatel'skij centr «Akademiya», 2005. - 480 p. [in Russian]
Romanovskij, A. G. & Mihajlichenko, V. E., Gren', L. N. (2012) Pedagogika uspekha [Success pedagogy]: ucheb. H.: NTU «HPI», 372 p. [in Russian]
Romanovs'kij, O. G. & Grin'ova, V. M., Rezvan, O. O.(2018) Mental'nі karti yak іnnovacіjnij sposіb organіzacії іnformacії v navchal'nomu procesі vishchoї shkoli. [Mental charts as an innovative way of organizing information in a higher school educational process]. Іnformacіjnі tekhnologії і zasobi navchannya(Information Technologies and Learning Tools). Tom 64. № 2. P. 185 – 196. [in Ukrainian]
Samoukina, N. V. (1999) Psihologiya i pedagogika professional'noj deyatel'nosti. [Psychology and pedagogy of professional activity]. M.: EHkmos, 352 p. [in Russian]
Skok, G. B. (1989) Sovershenstvovanie pedagogicheskogo masterstva prepodavatelej vuzov. [Improving the pedagogical skills of university teachers]. M: NIIVSH, 44 p. [in Russian]
Sternberg, R. (2015) Intellekt uspekha. [The intellect of success]. Popurri, 400 p. [in Russian]
Fokin, YU. G. (2000) Psihodiagnostika vysshej shkoly [Higher education psychodiagnostic]: psihologo-didakticheskie osnovy prepodavaniya. M.: Izd-vo MGTU im. N.EH. Baumana, 423 p. [in Russian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: