ПЕДАГОГІЧНІ ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ МАЙБУТНЬОГО МЕДИЧНОГО ФАХІВЦЯ В УМОВАХ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2019.1.02Ключові слова:
професійна ідентичність майбутніх фахівців системи охорони здоров’я, формування професійної ідентичності, педагогічні чинники формування професійної ідентичності майбутніх фахівців сфери охорони здоров’я.Анотація
В статті розглянуто педагогічні чинники формування професійної ідентичності медичного фахівця, що визначаються на трьох рівнях: організаційно-педагогічному, технолого-методичному, психолого-педагогічному. Зазначено, що організаційно-педагогічні чинники охоплюють форми навчальної та позанавчальної підготовки, технолого-методичні – технології та підходи до навчання, що дозволяють здійснювати цілеспрямоване формування професійної ідентичності в умовах ЗВО, психолого-педагогічні чинники визначаються особливостями суб’єктивних характеристик студентів та викладачів, що впливають на процес і результат формування професійної ідентичності майбутніх фахівців сфери охорони здоров’я. Окреслено умови ефективного формування професійної ідентичності у майбутніх медичних фахівців медичного ЗВО.
Посилання
Verbic'kij, A.A. (1991) Aktivnoe obuchenie v vysshej shkole: kontekstnyj podhod. [Active higher education: contextual approach]. Moskva: Vysshaja shkola, 207 p. [in Russian]
Denisova, O.V. (2003) Stanovlenie professional'noj identichnosti studenta-medika v obrazovatel'nom processe vuza [Formation of professional identity of a medical student in the educational process of the university]: avtoref. diss…kand. psiholog. nauk: 19.00.07. Ufa, 23 p. [in Russian]
Ermolaeva, E.P. (2001) Professional'naja identichnost' i marginalizm: koncepcija i real'nost' (stat'ja pervaja). [Professional Identity and Marginalism: concept and reality (article one)]. Psihologicheskij zhurnal. T. 22. № 4. P. 51 – 59. [in Russian]
Zeer, Je.F. (2006) Psihologija professij. [Psychology of the professions]. Moskva: Akademicheskij proekt; Fond “Mir”, 336 p. [in Russian]
Zlyvkov, V. (2006) Problema osobystisnoi ta profesijnoi samoidentyfikatsii v suchasnij psykholohii. [The problem of personal and professional self-identification in modern psychology]. Sotsial'na psykholohiia. № 5. P. 128 – 136. [in Russian]
Makahon, O.E. (2007) Orhanizatsijno-pedahohichni umovy stvorennia spryiatlyvoho navchal'no-vykhovnoho seredovyscha v zahal'noosvitn'omu navchal'nomu zakladi [Organizational-pedagogical conditions for creation of a favorable educational and educational environment in a general educational institution]: avtoref. dys….kand.ped.nauk: 13.00.01. Kharkiv, 21 p. [in Ukrainian]
7. Osvitni tekhnolohii: navchal'no-metodychnyj posibnyk (2001). [Educational technologies: educational and methodical manual]. Za zah. red. O.M.Piekhoty. K.: A.S.K, 348 p. [in Ukrainian]
Polivanova, O. Ye. (2010) Osoblyvosti profesijnoi identychnosti osobystostej z riznym stazhem profesijnoi diial'nosti. [Features of professional identity of individuals with different professional experience]. Visnyk Kharkivs'koho natsional'noho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriia: Psykholohiia. № 913, vyp. 44. P. 141 – 143. Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhIPC_2010_913_44_37 [in Ukrainian]
Tykholaz, S.I. (2011) Pedahohichni umovy rozvytku profesijnoi spriamovanosti studentiv vyschykh medychnykh navchal'nykh zakladiv [Pedagogical conditions of development of professional orientation of students of higher medical educational institutions]: avtoref. …kand. ped. nauk: 13.00.04. Vinnyts'kyj derzh.humanit. un-tet imeni Mykhajla Kotsiubyns'koho. Vinnytsia, 21 p. [in Ukrainian]
Filonenko, M. M. (2013) Psykholohiia osobystisnoho stanovlennia majbutn'oho likaria. [Psychology of the personal formation of the future doctor]. Kyiv: Tsentr uchbov. l-ry, 240 p. Access mode:http://pidruchniki.com/2015060965025/psihologiya/profesiyna_kompetentnist_maybutnogo_likarya [in Ukrainian]
Shnejder, L.B. (2004) Professional'naja identichnost': teorija, jeksperiment, trening. [Professional identity: theory, experiment, training]. M.: Izdatel'stvo Moskovskogo psihologo-social'nogo instituta, 600 p. [in Russian]
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: