СОЦІОКУЛЬТУРНІ ДЕТЕРМІНАНТИ РОЗВИТКУ ОСВІТИ ТА ВИКЛАДАЦЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ У СТАРОДАВНІЙ ГРЕЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2019.1.05Ключові слова:
соціокультурні детермінанти, розвиток освіти, викладацька майстерність, Стародавня Греці, освіта у Стародавній Греції.Анотація
Розглянуто систему освіти Стародавньої Греції, що передбачала початкову, середню та вищу освіту, остання була представлена такими освітніми інститутами, як ефебії, софістичні, риторичні та філософські школи. З’ясовано, що викладацька майстерність була низькою для елементарної освіти, але на рівні вищої – активно розвивалася як викладацька практика, так і педагогічна теорія. Визначено, що зовнішніми чинниками розвитку освіти та викладацької майстерності у Стародавній Греції є техніко-економічний прогрес та політична експансія, демократична форма правління, уклад життя, який вимагав різносторонньої освіченості. Внутрішніми (норми та цінності): гомеровський епос як етичний ідеал, що «виховав Грецію», культура закритого чоловічого клубу, поширеність особистісних свобод, агоністичний дух суспільства, культ успіху та слави, розвиток раціонального мислення та науки, розповсюдженість переконання про цінність освіти, ідеал різносторонньо освіченої особистості.
Посилання
Buzeskul, V. P. (2003) Istorija afinskoj demokratii. [The history of Athenian democracy]. SPb.: IC «Gumanitarnaja Akademija», 480 p. [in Russian]
Vernan, Zh.-P. (1988) Proishozhdenie drevnegrecheskoj mysli. [The origin of ancient Greek thought]. M.: Progress, 224 p. [in Russian]
Vinnichuk, L. (1988) Ljudi, nravy i obychai Drevnej Grecii i Rima. [People, manners and customs of ancient Greece and Rome]. M.: Vysshaja shkola, 496 p. [in Russian]
Volkova, P. (2013) Most cherez bezdnu. [Bridge over the abyss]. M.: Zebra, 256 p. [in Russian]
Dzhurinskij, A. N. (2000) Istorija pedagogiki. [History of Pedagogy]. M.: Gumanit. izd. centr VLADOS, 432 p. [in Russian]
Djurant, V. (1997) Zhizn' Grecii. [Greece life]. M.: KRON-PRESS, 704 p. [in Russian]
Zajcev, A. I. (2000) Kul'turnyj perevorot v Drevnej Grecii VIII-V vv. do n. je. [Cultural coup in ancient Greece, VIII-V centuries. BC e.]. SPb.: Filologicheskij fakul'tet SPbGU, 320 p. [in Russian]
Kule, K. (2004) SMI v Drevnej Grecii: sochinenija, rechi, razyskanija, puteshestvija. [Mass media in ancient Greece: compositions, speeches, searches, travels]. M.: Novoe literaturnoe obozrenie, 256 p. [in Russian]
Marru, A. I. (1998) Istorija vospitanija v antichnosti (Grecija). [History of education in antiquity (Greece)]. M.: Greko-latinskij kabinet Ju.A. Shichalina, 427 p. [in Russian]
Nersesjanc, V. S. (1977) Sokrat. [Socrates]. M.: Nauka, 152 p. [in Russian]
Nikitjuk, E. V. (1998) Processy po obvineniju v nechestii (asebii) v Afinah v poslednjuju chetvert' V v. do n.je. [The trials of dishonest charges (asebia) in Athens in the last quarter of the 5th century. BC.]. Antichnyj mir : Problemy istorii i kul'tury. SPb.: Izd-vo SPbGU. P. 117 – 138. [in Russian]
Petrov, V. (2011) Vsjakij, darovityj ili bezdarnyj, dolzhen uchit'sja… Kak vospityvali detej v Drevnej Grecii. [Everyone, gifted or talentless, should learn ... How children were raised in ancient Greece]. M.: Lomonosov, 240 p. Access mode: https://history.wikireading.ru/356637 [in Russian]
Rozhanskij, I. D. (1980) Antichnaja nauka. [Ancient science]. M.: Nauka, 198 p. [in Russian]
Skirbekk, G. & Gil'e, N. (2000) Istorija filosofii. [History of philosophy]. M.: Gumanit.izdanie VLADOS, 800 p. [in Russian]
Surikov, I. E. (2013) Pifagor. [Pythagoras]. M.: Molodaja gvardija, 269 p. [in Russian]
Tuplin, C. (2018). Xenophon, Isocrates and the Achaemenid empire: history, pedagogy and the Persian solution to Greek problems. Trends іn Classics. 10(1). 13-55. doi: 10.1515/tc-2018-0002
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: