НАПРЯМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ДУАЛЬНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ У НАЦІОНАЛЬНОМУ ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ «ХАРКІВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ»: ДЕРЖАВНО-УПРАВЛІНСЬКИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Larysa Gren’ Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-4466-6018
  • Yuri Panfilov Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Sergei Karlyuk Національний університет ім. Каразіна В.Н., Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2019.1.06

Ключові слова:

дуальна форма навчання, професійне навчання, вищий технічний заклад освіти, механізми державного управління

Анотація

У статті розглянуто напрями використання дуальної форми навчання в системі вищої освіти Німеччини та з’ясовано можливість впровадження її елементів в освітній процес вищого закладу освіти Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», конкретизовано зміст та практичну спрямованість імплементації дуальної форми навчання в освітній процес вищого технічного закладу освіти.

Важливими перспективними напрямами щодо порушеної проблематики є впровадження елементів дуальної форми навчання в закладах професійно-технічної освіти І-ІІ рівнів акредитації.

Біографії авторів

Larysa Gren’, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Yuri Panfilov, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Sergei Karlyuk, Національний університет ім. Каразіна В.Н.

старший викладач кафедри ділових іноземних мов та перекладу, Національний університет ім. Каразіна В.Н.; Харків, Україна

Посилання

Pro Natsional'nu stratehiiu rozv­ytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku ukaz Prezydenta Ukrainy [On the Na­tional Strategy for the Development of Edu­cation in Ukraine until 2021, the Presidential Decree] № 344/2013 vid 25 cherv. 2013 roku. Access mode: htt­p://osvita.ua/ legislation/other/36322/ (data zvernennia: 28.01.2018). [in Ukrainian]

Kontseptsiia pidhotovky fakhivtsiv za dual'noiu formoiu zdobuttia osvity v Ukr­aini [The concept of training specialists for the dual form of education in Ukraine] skh­valeno kolehiieiu M-va osvity i nauky Ukr­ainy vid 26 sich. 2018 r. Friedrich-Ebert-Stiftung: [ofits. sajt Fondu imeni Fridrikha Eberta v Ukraini]. Tekst. dani. Kyiv, 2018. Access mode: http://www.uam.in.ua/upload/medialib­rary/3fb/3fb2c5c519f60251581d83fc2c139b61.pdf. [in Ukrainian]

Vem'ian, V. H. & Ter-Ovanes'ian, V.H. (2015) Dual'na forma profesijnoi osv­ity iak umova efektyvnoho rishennia zavdan' modernizatsii osvity. [The dual form of vocational education as a condition for an effective solution to modernization tasks]. Psykholohiia: real'nist' i perspektyvy: zb. nauk. pr. Rivnen. derzh. humanitar. un-t. Vyp. 5. Rivne. P. 29 – 34. [in Ukrainian]

Drazhnytsia, S. A. & Drazhnytsia, O.M. (2016) Dual'ne navchannia iak intera­ktyvna forma orhanizatsii navchal'noho protsesu. [Dual learning as an interactive form of educational process or­ganization]. Zb. nauk. pr. Khmel'nyts. in-tu sots. tekhnolohij Un-tu «Ukraina». Khmel'nyts. in-t sots. tekhnolohij Un-tu «Ukraina». № 12. Khmel'nyts'kyj. P. 17 – 20. [in Ukrainian]

Mokin, B. I. & Kosarchuk, O.M. (2017) Osvoiennia studentamy vyschykh tekhnichnykh navchal'nykh zakladiv robitny­chykh profesij iak odyn iz variantiv realizatsii ideolohii dual'noi osvity. [Mas­tering by students of higher technical educa­tional institutions of working professions as one of the options for the implementation of the ideology of dual education]. Visn. Vinn­yts. politekhn. in-tu. № 2. P. 103 – 109. [in Ukrainian]

Petrenko, L.M. (2010) Normaty­vno-pravove zabezpechennia upra­vlinnia profesijno-tekhnichnym navchal'nym zakladom. [Regulatory provi­sion of the management of the vocational and technical educational institution]. Profe­sijna osvita: problemy i perspektyvy: zbirnyk naukovykh prats'. IPTO APN Ukr­ainy; RVNZ «KIPU». Vypusk 1. K.; Symferopol': KRP «Vydavnytstvo «Kry­m.navch.ped.derzh.vydav». P. 52 – 57. [in Ukrainian]

Kukharchuk, P.M. (2009) Derzha­vno-hromads'ke upravlinnia system­oiu profesijno-tekhnichnoi osvity v Ukraini (rehional'nyj aspekt) [Public-sector management of the system of vocational education in Ukraine (regional aspect)]: avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stup. kand. nauk z derzh. upr.: 25.00.02. K. P. 23 s. [in Ukrainian]

Sikors'ka, I. M. (2006) Udoskon­alennia derzhavnoho upravlinnia vyschoiu osvitoiu v konteksti ievropejs'koi intehratsii [Improving public administration in higher education in the context of Euro­pean integration]: dys... kand. nauk z derzh. upr.: 25.00.02. Donets'kyj derzh. un-t upra­vlinnia. Donets'k, 235 p. [in Ukrainian]

Semenets'-Orlova, I.A. (2018) Teoretychni zasady upravlinnia osvitnimy zminamy v Ukraini [Theoretical foundations of management of educational changes in Ukraine]: avtoref. dys... d-ra nauk z derzh. upr. 25.00.01 «Teoriia ta istoriia derzh. upr.» Mizhrehion. akad. upr. personalom. Kyiv, 41 p. [in Ukrainian]

Myron Tribus (1922) Quality Management in Education [microform]. Washington, D.C.: Distributed by ERICC learing house.

Frederick C. Lunenburg & Allan C.Ornstein (1991) Educational Admin­istration: Сoncepts and Practices Wadsworth Publishing Company.

Jašarević, F. & Kuka, E. (2016). Menadžment cjeloživotnogu čenjaine for­malnog obrazovanjau službi razvoja Bosnei Hercegovine. Obrazovanje zapoduzetništvo, 6 (1): 85 – 98 р.

An Yalun, Chenguang Du. The Development of Educational Administration System in China. International Education Studies. Vol. 12, No. 2 (2019). P. 25 – 35.

Hren', L.M. (2018) Profesijno-tekhnichna osvita iak ob'iekt derzhavno-upravlins'koho vplyvu. [Vocational educa­tion as an object of state-management influ­ence]. Derzhavne budivnytstvo: elektronne naukove fakhove vydannia Kharkivs'koho rehional'noho instytutu derzhavnoho uprav­linnia Natsional'noi akademii derzhav­noho upravlinnia pry Prezydentovi Ukrainy. № 1. P. 1 – 12 Access mode: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2018-1/doc/5/5_3.pdf [in Ukrain­ian]

Access mode: https://mon.gov.ua/ua/news/vid-25-do-50-navchannya-na-robochomu-misci-robotoda­vec-ocinyuye-uchnya-ta-bere-uchast-u-vidbori-na-navchannya-uryad-zatverdiv-koncepciyu-dualnoyi-osviti [in Ukrainian]

Kontseptsii osvitn'oi diial'nosti Natsional'noho tekhnichnoho universytetu «Kharkivs'kyj politekhnichnyj instytut» na 2016 – 2025 roky (Zatverdzheno Vchenoiu radoiu 29 sichnia 2016 roku). [Concepts of educational activity of the National Tech­nical University "Kharkiv Polytechnic In­stitute" for 2016-2025 (Approved by the Academic Council on January 29, 2016)]. Access mode: http://public.kpi.kharkov.ua/wp-conten­t/uploads/2016/02/razvitie-proekt.pdf [in Ukrainian]

(2016) Tsinnisni oriientatsii suc­hasnoi ukrains'koi molodi. Schorichna dopovid' Prezydentu Ukrainy, Verkhovnij Radi Ukrainy pro stanovysche molodi v Ukraini (za pidsumkamy 2015 roku). [Valu­able orientations of modern Ukrainian youth. Annual report to the President of Ukraine, the Verkhovna Rada of Ukraine on the situation of youth in Ukraine (in the year 2015)]. Derzh. in-t simejnoi ta molodizhnoi polityky; [redkol.: Zhdanov I.O., hol. red. koleh., Yarema O.J., Bieliaieva I.I. ta in.]. K., 200 p. [in Ukrainian]


##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-20

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКІ ТА АНТРОПОЛОГІЧНІ ПАРАДИГМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ