ФОРМУВАННЯ ЯКОСТІ ЛІДЕРСТВА МАЙБУТНІХ ОСВІТЕЛІВ ЗАСОБАМИ СТУДЕНТСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2019.1.08Ключові слова:
лідерство, теорії лідерства, концепція лідерства, лідерські якості, студенти, студентське самоврядування, майбутні вчителіАнотація
У статті розкривається зміст поняття «лідерство». Проаналізовано сучасні національні та зарубіжні підходи, які визначають лідерство. Порівняно процеси лідерства та управління. Запропоновано основні характеристики лідерських якостей майбутніх вихователів. Запропоновано компоненти в структурі лідерських якостей студентів вищих навчальних закладів: здатність до самоорганізації, здатність до організаційної діяльності, здатність організації міжособистісної співпраці. Визначено критерії зрілості лідерських якостей майбутніх вихователів: пізнавальна, оперативна, особистісна. Акцент робиться на тому, що навчальні заклади мають можливість формувати лідерські якості за допомогою участі студентів у роботі органів самоврядування. Запропоновано короткий опис експериментального підходу студентів, які будуть майбутніми педагогами, лідерськими якостями за допомогою студентського самоврядування. Розглянуто освітній потенціал «Молодої школи лідерів» (транслітерація «Школа молодого лідера») у формуванні лідерських якостей педагогічних студентів університету. Виявлено поетапний характер організації різноманітних форм позашкільної виховної діяльності студентів.
Посилання
Brovchak, L.S. (2016) Formuvannia orhanizatorskykh zdibnostei maibutnikh uchyteliv [Future Teachers` Management Skills Formation].Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: Pedahohika i psykholohiia. Zb. nauk. prats. TOV «Nilan LTD». Vol. 46, pp. 49–53.
Harmash, S. A. & Hashutina, O.E. (2009) Liderski yakosti osobystosti kerivnyka yak zaporuka uspikhu [Leadership qualities of the supervisor as the key to success]. Upravlinnia innovatsiinymy proektamy ta obiektamy intelektualnoi vlasnosti. Р. 37-44.
Emelianov,I.N. (1971) Rukovodstvo kolektyvom kak problema sotsyalnoi psykholohyy [Group Management as the Issue of Social Psychology]. Moscow: Moscow State Universtity, P.126
Ershov. A.A. (1991) Lyder i avtorytet [Leader and Authority].P.102
Zoryna. A.V. (2009) Pedahohycheskye uslovyia formyrovanyia lyderskykh kachestv u studentov vuza [Pedagogical Conditions of Students of Higher Educational Establishments Leadership Formation]. Novhorod. P.25
Krychevskyi, R.L. (2007) Psychologia liderstva [Leadeship Psychology]. Мoscow: Status. P. 542
Leontiev, A. N. (1975) Deiatelnost. Soznanie. Lichnost [Activity. Counciosness. Pesonality]. Moscow: Politizdat. P. 304
Marahovska, N.V. (2009) Pedahohichni umovy formuvannia liderskyh yakostei maibutnih vchyteliv u procesi navchannia dyszyplin hymanitarnoho zyklu [Peagadogical Conditions of Future Teachers Leadership qualities Formation in the Process of Humanities Disciplines Cycle Study]. Kharkiv: H. Skovoroda National Pedagogical University. P. 22
Platonov, K.K. (1986) Struktura i razvitie lichnosti [Structure and Development of Persnonality]. Moscow: Nauka. P. 254
Stepanov, O.M. (2006) Psyholohichna entsyklopediia [Psychological Encyclopedia]. Kyiv: Akademvyda. P. 424
Rozhkov, M.I. (1990) Teoriia i praktika samoupravleniia v uchenchenskih kollektivah [Theory and Practice of Self-governmantin Educational Groups]. Moscow. P.144
Semechkyn, N.I. (2003) Socialnaia psiholohiia na rubeze vekov. Istoriia, teoriia, issledovaniia. Chast 2 [Social Psychologyat the Turn of the Century.History, Theory, Researches. Part 2]. Vladyvostok: FarEastern University publishing house, P.233
Semchenko, N.O. (2015) Pedahohichni umovy formuvannia liderskykh yakostei maibutnikh uchyteliv u pozaaudytornii diialnosti [Pedagogical conditions of Future Teachers Leadership qualities Formation in Extracurricular Activities]. Kharkiv, P.215
Umanskyi, L. (1994) Pedahohicheskie usloviia i sredstva stimulirovaniia liderstva v detskikh iiunosheskikh obedineniiakh [Pedagogical Conditions and Methods of Leadeship Stimulation of Children`s and Youth Groups]. Kostroma: Kostroma N.A. Nekrasov State Technical University, P.218
Yahodnikova, V.V. (2005) Formuvannia liderskykh yakostei starshoklasnykiv v osobystisno oriientovanomu vykhovnomu protsesi zahalnoosvitnoi shkoly [High School Pupils` Leadership qualities Fornationin Person Oriented Educational Process of Compulsory School]. Odesa: South Ukrainian K.D. Ushynskyi State Pedagogical University, P.190
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: