МАТЕМАТИЧНІ ОСНОВИ ІНФОРМАТИКИ: ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ КУРСУ З ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ КОМП’ЮТЕРНОЇ МАТЕМАТИКИ GRAN

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2021.1.10

Ключові слова:

дослідницьке навчання, математичні основи інформатики, GRAN, система динамічної математики, комп’ютерно-орієнтована методична система навчання, математичне моделювання.

Анотація

У дослідженні розглядається проблематика інформатичної підготовки вчителів математики в контексті використання систем комп’ютерної математики як засобу навчання. Здійснено аналіз пропедевтичних завдань курсу “Математичні основи інформатики”. Розглядається система задач і аналізуються ситуаційні задачі з використанням правил-орієнтирів та методичних вказівок до розв’язування завдань з використанням системи GRAN. Пропонується оновлений силабус навчального курсу із врахуванням сучасних вимог. Розглядається аналіз логічно-структурної схеми навчального курсу “Математичні основи інформатики”. Демонструються основні переваги використання системи GRAN. Пропонуються результати проведеногопедагогічного експерименту з використанням системи комп’ютерної математики GRAN. Обґрунтовуються критерії, показники та методи діагностики ефективності навчання студентів. Здійснено класифікацію задач і пропонуються приклади дидактичних матеріалів для навчання з використанням систем комп’ютерної математики GRAN. 

Біографія автора

Олена Гриб’юк, Національна академія педагогічних наук України; Київ, Україна

Кандидат педагогічних наук, доцент, старший дослідник, провідний науковий
співробітник Інституту інформаційних технологій і засобів навчання
Національної академії педагогічних наук України, Київ, Україна

Посилання

1. Davydov, V. V. (1972), “Types of Generalization in Learning”, Moscow: Pedagogika

2. Ershov, A. P. (1992), “Computerization of Schools and Mathematics Education, Computer Science and Education in Russian Informatika I Obrazovanie”, no. 5–6, pp. 3–12

3. Graham, R., Knuth, D., Patashnik, O. (1998), “Concrete Mathematics: A Foundation for Computer Science”, Moscow: Mir

4. Halperin, P. Y. (1985), “Methods of Teaching and Mental Development of the Child”, Moscow: Moscow State University

5. Hrybiuk, O. O. (2019), “Research Studying of Students of the Subjects of the Natural and Mathematical Cycle Using Computer-Oriented Methodological Systems”, Monograph, Kyiv: Drahomanov NPU, p. 848

6. Mashbits, E. I. (1987), “Psychological Bases of Management of Educational Activity”, Kiev: Higher school in Russian Vysshayashkola

7. Moiseev, N. N. (1997), “Time to Define National Goals”, Moscow: Publishing House of the Ministry of Economic Development and Trade

8. Polat, E. S., Bukharkina, M. Y. (2007), “New Pedagogical and Information Technologies in the Education System”, textbook for high schools, Moscow: Publishing center “Academy”

9. Rubinstein, S. L. (1989), “The Fundamentals of General Psychology”, Moscow: Pedagogika

10. Talyzina, N. F. (1998), “Pedagogical Psychology”, study guide, Moscow: Publishing center “Academy”

11. Vygotsky, L. S. (1982), “Thinking and Speech titled, in Russian, Myshlenieirech”, Moscow: Pedagogika, v. 2

12. Zhaldak, M. I., Goroshko, Y. V., Vinnichenko, Y. F. (2009), “Mathematics with a Computer”, The Teacher’s Guide, Kyiv: The National Pedagogical Dragomanov University

13. Zinchenko, V. P. (2002), “Psychological Foundations of Pedagogy: Psychological and Pedagogical Basis of Constructive Development of D. B. Elkonin, V. V. Davydov”, study an allowance for college students, Moscow: Gardariky

Теорія і практика управління соціальними системами 1'2021

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-12

Номер

Розділ

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ І ЗАСОБИ НАВЧАННЯ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ