ДОСВІД РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ ВІДКРИТТЯ ШЛЯХЕТНИХ ПАНСІОНІВ ПРИ ГІМНАЗІЯХ У ДІЯЛЬНОСТІ РАДИ ПРИ ПОПЕЧИТЕЛІ КИЇВСЬКОГО НАВЧАЛЬНОГО ОКРУГУ

Автор(и)

  • Алла Балацинова Харківський національній педагогічний університет імені Г. Сковороди; Харків, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-3247-0694

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2021.4.02

Ключові слова:

Міністерство народної освіти, Київський навчальний округ, рада при попечителі навчального округу, гімназія, пансіон

Анотація

у статті на основі аналізу нормативно-правових та архівних документів розглянуто досвід розв’язання проблеми відкриття шляхетних пансіонів при гімназіях у діяльності ради при попечителі Київського навчального округу. На прикладі відкриття 2-го шляхетного пансіону при 1-й Київській гімназії (1836 р.) з’ясовано позицію ради з даного питання, порядок ухвалення і виконання її рішень. Члени ради при попечителі Київського навчального округу після детального аналізу стану справ вже діючого шляхетного пансіону при 1-й Київській гімназії дійшли висновку про необхідність відкриття ще одного пансіону, схвалили розроблений для нього попечителем навчального округу штат, висловили пропозиції щодо джерел фінансування його початкового облаштування.

Біографія автора

Алла Балацинова, Харківський національній педагогічний університет імені Г. Сковороди; Харків, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент, докторант кафедри освітології та інноваційної педагогіки Харківський національний педагогічний університет імені Г. Сковороди; Харків, Україна

Посилання

1. Honcharenko, S. (1997), “Ukrainian Pedagogical Dictionary”, Kyiv, p. 247

2. Honcharova, N. (2014), “Organi-zational principles of noble boarding schools functioning in the southern Ukrainian provinces in the first half of the nineteenth century”, Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostrozka akademiia”, series: Historical sciences, issue 22, pp. 88–97

3. Druhanova, O. (2018), “The Formation and Development of the Private Secondary School in Ukraine (The Late 18th and the First Half of the 19th Century)”, Drynovskyi zbirnyk, Sofiia–Kharkiv, vol. 11, pp. 79–88

4. Journal of the Ministry of Public Education (1834), part 1, section I, pp. 53–59

5. Journal of the Ministry of Public Educa-tion (1835), part 6, section I, pp. 85–86, 90–91

6. “Memo by Count Speransky “On the improvement of the people’s general education” (1907), Russkaya starina, vol. 132, p. 731

7. Masliichuk, V. (2019), “Cultural and educational initiatives in the Left-bank and Sloboda Ukraine of the second half of the eightee-nth–early nineteenth centuries”, author’s ref. dis.…dr.of historical sciences, Zaporizhzhia, 34 p.

8. Cabinet of Ministers of Ukraine (2021), “On the affirmation of the Order of pupils residence and maintenance in boarding schools of educational institutions”, available at: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-poryadku-prozhivannya-ta-utrimannya-uchniv-s1131-31121 (Accessed 04 November 2021)

9. Verkhovna Rada of Ukraine (2020), “About complete general secondary education”, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text/ (Accessed 14 October 2021)

10. Prokopenko, L. (2019), “State regu-lation of the development of private education in Katerynoslav region in the first half of the 19th century”, Aspekty publichnoho upravlinnia, vol. 7, no. 1–2, pp. 116–122

11. RGIA (Russian State Historical Archi-ve), fund 733, inventory 303, file 75, 69 sheets

12. Rozhdestvenskiy, S. (1902), “Historical overview of the activities of the Ministry of Public Education: 1802–1902”, St. Petersburg, p. 786

13. Collection of Regulations of the Ministry of Public Education (1875), Sankt-Peterburg, vol. 1, pp. 331–368

14. Collection of Regulations of the Ministry of Public Education (1875), Sankt-Peterburg, vol. 2, section 1, pp. 242

15. Collection of Regulations of the Ministry of Public Education (1864), Sankt-Peterburg, vol. 1, pp. 13–21

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-20

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКІ, АНТРОПОЛОГІЧНІ ТА ЗАГАЛЬНОМЕТОДИЧНІ ПАРАДИГМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ