ТРЕНІНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Автор(и)

  • Тетяна Гура Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2323-3440

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.1.02

Ключові слова:

лідерський потенціал, емоційний інтелект, професійна підготовка, тренінг, технологія, завклад вищої освіти, технічний університет.

Анотація

в публікації висвітлено поняття емоційний інтелект як здатності точно сприймати, оцінювати і виражати емоції. Особлива увага приділена аналізу тренінгу як  формі активного навчання, метою якого є формування лідерського потенціалу майбутніх фахівців ЗВТО.  В статті висвітлені  основні принципи  та методи тренінгової роботи, зокрема розглянуто тренінгову технологію для розвитку емоційного інтелекту. Під час  констатувального етапу педагогічного експерименту доведено  необхідність  розробки тренінгу для розвитку емоційного інтелекту для студентів технічного університету. Висвітлено особливості застосування тренінгових технологій під час формувального експерименту в експериментальній групі. В  статті доведено ефективність застосування тренінгових технологій в ЗВТО для розвитку оемоційного інтелекту – основної складової лідерського потенціалу.

Біографія автора

Тетяна Гура , Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”; Харків, Україна

Посилання

1. Ann, L. F. (2005), “Psychological training with teenagers”, SPb. : Piter, p. 271

2. Bakirova, H. Kh. (2004), “Personnel management training”, SPb. : Mova, p. 400

3. Breslav, H. M. (2004), “Psycho-logy of emotions”, M. : “Academy”, p. 544

4. Hranovskaia, R. M. (1988), “Elements of practical psychology”, ed. 2nd. L .: Izd-vo Leningradskogo un-ta, p. 560

5. Houlman, D., Boiatsis, R., Makki, E. (2007), “Emotional leadership”, The art of managing people based on emotional intelligence, M., p. 418

6. Hura, T.,Romanovskyi, O.,Knysh,A. (2017), “Psychology of business leadership”, a textbook, H. :“Madrid Printing House”,p.100

7. Knysh, A. Є. for the head ed. Romanovskoho, O. H., Kalashnykovoi, S. V. (2016), “Emotional intelligence of a business leader”, a textbook, K. : SE “Research Center” Priorities””, p. 40

8. Zhuravleva, M. O. (2011) “Study of emotional intelligence of practical psychologists”, Research methodology and modern social, economic and psychological problems of society development: collection of scientific works. Donetsk, pp. 168–174

9. Yzard K. E. (2000), “Psychology of emotions”, trans. with english SPb. : Peter Publishing House, p. 464

10. Kovryha, N. V. (2003), “Stress-protective and adaptive functions of emotional intelligence”, author’s ref. dis. for science. degree of cand. psychol, science: special. 19.00.01, K., p. 20

11. Liusyn, D. V. (2006), “A new technique for measuring emotional intelli-gence”, the EmIn questionnaire. Psycho-logical diagnosis, no. 4, pp. 3–22

12. Styven, Dzh. Stein, Hovard, Y. Buk. (2007), “EQ Benefits: emotional intelli-gence and your success”, Dnepropetrovsk : Balance Business Books, p. 384

13. “Theoretical and methodological bases of personal growth training”, available at: https://pidru4niki.com/1417012063006/psihologiya/teoretichni_metodichni_osnovi_provedennya_treningu_osobistisnogo_zrostannya (appeal date 15.02.22)

14. Shvalb, Yu. M. (2005), “A problem-based approach to building training at the university. Psychological training techno-logies in law enforcement”, scientific method. and organizational-practical. probl. Imple-mentation and use., prospects for deve-lopment.: materials intern. scientific-practical conf., May 27–28, Donetsk : DUI, p. 217

15. Shepeleva, L. N. (2006), “Socio-psychological training programs”, SPb. : Piter, p. 240

16. Chala, Yu. M., Shakhraichuk, A. M. (2018), “Psychodiagnostics”, textbook, Kharkiv : NTU “KhPI”, p. 246

17. Bass & Stogdills (1990), Hand-book of leadership “Theory, research, and managerial applications”, New York : Free Press ; London : Collier Macmillan, p. 1180

18. Dickson, M. Den Llartog, D., Making, Mitchelson, J. (2003), “Research on Leadership in a Cionh Cultural Context: Progress and Raising new Questions”, The Leadership Quarterly, vol. 14

19. Gardner, J. Margaret Grogan, editor, introduction by Michael Fullan (2013), “The nature of Leadership”, The Jossey-Bass Reader on Educational Leadership; Third edition. Sun, Francisco : Jossey – Bass A Wiley Brand, pp. 39–47

20. George, G. (2000), “Emotions and Leadership: the Role of Emotional Intelligence”, Human Relations, vol. 53

21. Gibb, K. (1958), “An Inte-ractional View of The Emergence of Leadership”, Australian Journal of Psychology, no. 10

22. Goleman, D. (1998), “Working with emotional intelligence”, New York : Bantam Books

23. Goleman, D. (2000), “Leadership that Gets Results”, Harvard Business Review, vol. 78 (2)

24. Thorndike, R. K. (1920), “Intelligence and Its Uses”, Harpers Magazine 140, pp. 227–335

25. J. D. Salovey, P. (2005), “Emotional intelligence”, available at

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-30

Номер

Розділ

Організаційно-педагогічні умови формування професійної майстерності майбутніх фахівців