ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА ЗАГАЛЬНОЇ ЕТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.1.07Ключові слова:
формування етики, професійна та загальна етика, майбутні фахівці, психічне здоров’я, кодекси професійної поведінки, модернізація сучасної вищої освіти, моральні норми та етичні стандарти, аксіологічні та деонтологічні аспекти формування професійної етики, стадії морального розвитку особистості, авторитарна та гуманістична етика, заклад вищої освіти.Анотація
в статті розкрито формування професійної та загальної етики у майбутніх фахівців; підкреслено необхідність підтримання психічного здоров’я здобувачів освіти; впровадження технологій для креативної трансформації та модернізації сучасної вищої освіти студентів; розвиток загальної етики для формування базису професійної етики. Розкрито сутність технології формування компетентностей загальної та професійної етики у майбутніх викладачів.
Посилання
1. Bekh, I. D. (2002), “Personality-oriented model of education as a scientific construct”, Psychological and pedagogical problems of rural school, no. 3, available at: http://library.udpu.org.ua/library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/3/vupysk_21.pdf (access date: 12.12.2021)
2. Vasianovych, H. P. (2005), “Peda-gogical ethics”: textbook, Lviv : Norma, p. 344
3. Vlasenko, O. M. (2003), “Modeling of pedagogical situations as a means of forming moral values in future teachers”, Visn. Zhytomyr. state ped. university named after I. Franko, vip. 13, pp. 90–92
4. Ziaziun, I. A. (2010), “Pedagogical action of a teacher in the conditions of integrated educational technology”, Theory and practice of social systems management: philosophy, psychology, pedagogy, socio-logy, no. 3. pp. 11–22
5. Kalenskyi, A. A. (2016), “Develop-ment of professional and pedagogical ethics in future teachers of special disciplines”: monograph; 2nd ed., ed. and ext., Kyiv : CP “Comprint”, p. 424
6. Kucheriavyi, O. H. (2014), “Peda-gogy: personal and developmental aspects”: a textbook, Kyiv : Slovo Publishing House,p. 440
7. Kovaliv, Yu. I. ed. (2007), “Literary Encyclopedia”: in 2 volumes, Kyiv : VC “Academy”, vol. 2, M - J., p. 624
8. Ponomarov O. S., Romanovskyi O. H., Sereda N. V., Chebotarov M. K. (2020), “The moral meaning of the philosophy of leadership”: a textbook, Kharkiv : NTU “KhPI”, p. 120
9. Lozovoho, V. O. ed. prof. (2007), “Morphology of culture”: thesaurus, Kharkiv: Pravo, p. 384
10. Babanskoho, Yu. K. under. ed. (1988), “Pedagogy”, Moscow : Enlightenment, p. 478
11. The concept of “professional ethics” and its specificity, Osvita.ua, available at: https://osvita.ua/vnz/reports/culture/11121/ (access date: 31.01.2022)
12 MES of Ukraine, “On amendments to the Guidelines for the development of standards of higher education”, Order of April 30, 2020 no. 584, available at: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-unesennya-zmin-do-metodichnih-rekomendacij-shodo-rozroblennya-standartiv-vishoyi-osviti-1 (access date: 10.01.2022)
13. Ripko, I. V. (2015), “The role of spirituality in the formation of responsibility in students of technical universities”, Theory and practice of social systems management: philosophy, psychology, pedagogy, socio-logy, no. 2. NTU “KhPI”, pp. 87–95, Entukhpiir, available at: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/18081 (access date: 31.01.2022)
14. Smelzer, N. (1994), “Sociology”, trans. with english, Moscow : Phoenix, p. 688, Socioline.ru, available at: https://socioline.ru/files/5/39/smelzer_sociologiya_1994.pdf (access date: 30.01.2022)
15. Sukhomlynskyi, V. O (1977), “Pavliska High School”, Selected works: in 5 volumes, vol. 4, Kyiv : Rad. school, p. 193
16. Fitsula, M. M. (2002), “Peda-gogy”: A textbook for students of higher pedagogical educational institutions, Kyiv : Publishing Center “Academy”, p. 528
17. Fromm, E. (1989), “Psycho-analysis and religion”, trans. with english A. A. Yakovleva. Twilight of the gods, Moscow : Publishing House of Political Literature, pp. 143–221, KCL: Kiev City Library, available at: https://lib.misto.kiev.ua/PSIHO/FROMM/pa_rel.dhtml (application date: 30.01.2022)
18. Khoruzha, L. L. (2008), “Pedagogical deontology”: teaching method. manual, Kyiv : BD Hrinchenko Kyiv State Pedagogical University, p. 96, Elibrary.kubg.edu.ua, available at: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/16648/1/I_Leontieva_PD_(B_PO)_PI.PDF (access date: 30.01.2022)
19. Yahodnikova, V. V. (2016), “Theory and practice of formation of innovative orientation of the educational process of secondary school”: dis. … dr. ped. sciences: 13.00.07, Vinnytsia state university. ped. Mykhailo Kotsyubynsky university, Vinnytsia, p. 525
20. Cushman, F., Young, L., Greene, J. D. (2010), “Multy-system moral psychology”, The moral psychology handbook, New York : Oxford University Press, pp. 3–47
21. Haidt, J. (2012), “The Righteous Mind”: Why Good People Are Divided by Politics and Religion, New York : Pantheon books, p. 322
22. Kidder, R. (2009), “Moral courage”, Harper Collins, p. 320
23. Knobe, J., Doris, J. M. (2010), “Responsibility”, The moral psychology handbook, New York : Oxford University Press, pp. 321–355
24. Kohlberg, L. (1984), “The Psychology of Moral Development”: The Nature and Validity of Moral Stages, Harper & Row, p. 415
25. Krebs, D. L., Denton, K. (2005), “Toward a More Pragmatic Approach to Morality: a Critical Evaluation of Kohlberg’s Model”, Psychological Review, no. 112 (3), pp. 629–649
26. Rest, J., Narvaez, D., Bebeau, M. and Thoma, S. (1999), “Devising and testing a new instrument of moral judgment”, Journal of Educational Psychology, no. 91 (4), pp. 644–659
27. Sucher, S. J. (2007), “The moral leadership”: Challenges, tools and insights, p. 264
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Ірина Костиря, Андрій Косс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: