ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК САМОРЕГУЛЯЦІЇ У МАГІСТРІВ ОСВІТНІХ, ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.2.01Ключові слова:
саморегуляція, психолого-педагогічні умови, тренінг, навички саморегуляції, майбутні викладачі вищої школи.Анотація
У роботі висвітлено теоретичні основи проблеми формування навичок саморегуляції у майбутніх викладачів вищої школи, виявлено особливості; обґрунтовано та перевірено психолого-педагогічні умови формування навичок саморегуляції у майбутніх викладачів вищої школи; розроблено методичні рекомендації для викладачів.
Посилання
1. Amosov, N. M. (1984). “Regulation of life functions and cybernetics”. K. : Naukova Dumka. p. 116
2. Aronson, E., Wilson, T., Aekert, R. (2002). “Social Psychology : Psychological Laws of Human Behavior in Sociology”. Psychological encyclopedia Social Psihology. SPb. : Prime-Euroznak. p. 560
3. Asmakovets, E. S. (2000). “Development of emotional hypocrisy of a teacher by means of social and psychological training”. no. 1. pp. 11–14
4. Babansky, Yu. K. (1985). “Methods of study in a modern public school”. M. : Enlightenment. p. 208
5. Bevz, G. M., Glavnik, O. P. (2005). “Technology of training on the formation of a healthy lifestyle of youth”. K. : Ukrainian Institute of Social Research. Formation of a healthy lifestyle : in 14 bn., part 1. p. 176
6. Bech, I. D. (2003). “Education of personality” : teaching-method. Seed : in 2 Kn. 2 : Personally oriented approach : scientific and practical principles. K. : Lybid. p. 344
7. Blinov, O. A. (2013). “Self-regulation of adverse emotional states of a person in tense conditions of activity”, Problems of extreme and crisis psychology. Vip. 14, part. II. pp. 21‒29
8. Boryshevskyi, M. (2002). “Psychological determinants of personal self-regulation of behavior”, Development of pedagogical and psychological sciences in Ukraine 1992–2002 collection. scientific works to the 10th anniversary of the APN of Ukraine. Kharkiv. part. 1. pp. 516–527
9. Boryshevskyi, M. Galyan, I. M. (2001). “Self-regulation of teacher’s value-tion activity as a type of mental activity”. K. : Dnipro. p. 74
10. Virna, Zh. P., Ivanashko, O. E. (2004). “Actual and potential regularities of manifestation of styles of motivational and semantic regulation of professional realization of teachers”, Practical psychology and social work. no. 8. pp. 74‒78
11. Gaiduk, G. A. (2017). “Theoretical and methodological analysis of the semantic regulation of personality and its mechanisms”, Scientific bulletin of Kherson State University. Psychological sciences. Vip. 3. Vol. 1. pp. 57‒61
12. Galyan, I. M. (2017). “Psychology value-semantic self-regulation of future teachers [Text]” : author’s... dr. psychol. Sciences : 19.00.01; Nats. Academic Peda-gogical Sciences of Ukraine, Institute of Psyc-hology named after G. S. Kostyuk. Kyiv. p. 42
13. Hryntsiv, M. V. “Self-regulation of the future specialist as a component of professional training”. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psycholog. no. II (17). pp. 107‒110
14. Hula, N. V. (2014). Self-regulation as a factor of overcoming negative mental states in the student... cand. psychol. 19.00.07; National Pedagogical Dragomanov University. Kyiv. p. 16
15. Kalka, N. M. (2009). “Modern means of mental self-regulation in scientific and pedagogical workers”, Scientific bulletin of Lviv State University of Internal Affairs. no 2. pp. 31‒43
16. Kirichenko, T. V. (2017). “Psychological content of personality self-regulation”, Scientific bulletin of Kherson State University. Series : Psychological Sciences. Vip. 3(1). pp. 82‒87. available at: ht tp://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkhp_2017_3
17. Kirichenko, T. V. (2016). “Psychological features of teacher self-regulation in communication in the process of speech and pedagogical communication”, Psycholinguistics : compilation. Scientific works of the State Pedagogical University “Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after Grigory Skovoroda”. Pereyaslav-Khmelnitsky : FOP Dombrovska Ya. M. Vip. 20 (1). pp. 125‒135
18. Klimchuk, V. O. (2006). “Internal motivation training : approbation results and structure”, Practical psychology and social work. no. 10. pp. 52‒59
19. Malazonia, S. V. (2004). “Psychological means of formation of the future teacher of the ability to arbitrary self-regulation of behavior” : autoref. diss... cand. psychol. Sciences : 19.00.01. Kyiv. p. 20
20. Morosanova, V. I. (2010). “Self-regulation and individual identity of a person” : a monograph. Moscow : Science. p. 518
21. Senovska, N. L. (2014). “Profes-sional self-regulation of the teacher : problems and ways of development” : monograph. Ternopil : KIC “PRINT-OFFICE”. p. 260
22. Scott, J. (2004) “Mood swings : how to deal with it”, Cognitive behavioral psychotherapy. M. : OOO “Izd-vo Astrel”; OOO “Izd-vo AST”. pp. 271
23. Solodukhova, O. G. (2007). “Personal determinants of adaptation of the subject to pedagogical professional activity. Personal and situational determinants of human behavior and activity” : compilation. scientific works for zag. ed. V. D. Potapova, A. V. Gordieva. Donetsk : Yugo-Vostok Ltd. pp. 204‒216
24. Shevchenko, N. F. (2010). “Deve-lopment of emotional and volitional self-regulation of students in a higher educational institution”, Pedagogical sciences : theory of history, innovative technologies. Sumy : SumyDPU named after A. S. Makarenko. no 3(1). pp. 270‒280
25. Philosophical Encyclopedic Dictio-nary (2002); National Academy of Sciences of Ukraine, Institute of Philosophy named after G. S. Skovoroda; redkol.: V. I. Shinkaruk (head), etc. Kyiv : Abris. no. VI, p. 742
26. Аspinwall, L. G., Taylor, S. E. (1992). “Modeling cognitive adaptation : a longitudinal investigation of the impact of individual differences and coping on college adjustment and performance”, Journal of Personality and Social Psychology.. Vol. 63. pp. 989–1003
27. Art. Bakker, A. B., Demerouti, E. (2007). “The Job Demands-Resources model : State of the Journal of Managerial Psychology”. Vol 22(3). pp. 309–328
28. Barnhardt, B., Ginns, P. (2014). “An alienation-based framework for student experience in higher education : new interpretations of past observations in student learning theory”, Higher Education. Vol. 68(6). pp. 789–805
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Олена Романовська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: