ПРОБЛЕМНО-ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ ТА ЙОГО РОЛЬ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛІДЕРІВ-ПРОФЕСІОНАЛІВ У ТЕХНІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Олександр Романовський Національний технічний університет «Харківський політехнічний університет», Україна https://orcid.org/0000-0002-0602-9395
  • Олена Лапузіна Національний технічний університет «Харківський політехнічний університет», Україна https://orcid.org/0000-0001-8764-0251

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.4.01

Ключові слова:

лідер, проблемно-орієтоване навчання, фахівець, інноваційні технології, спеціальність, якість підготовки

Анотація

Анотація: статтю присвячено проблемі підготовки майбутніх лідерів-професіоналів різних спеціальностей як організаторів науково-технічного й соціального відродження України. У ході дослідження встановлено, що організацію підготовки таких лідерів доцільно здійснювати в закладах вищої освіти інженерного профілю, що є особливо важливим в умовах агресії Росії проти України. Аналіз літературних джерел довів, що ключові проблеми сучасного соціального прогресу пов'язані з лідерством, конкурентними стратегіями, творчим підходом до викладання у вищій освіті з використанням інноваційних технологій навчання. Проведено  експеримент зі застосування технології проблемно-орієнтованого навчання в процесі підготовки майбутніх фахівців-лідерів в Національному технічному університеті “Харківський політехнічний інститут”. У статті представлено низку чинників, які зумовлюють доцільність використання різних форм проблемно-орієнтованого навчання у комплексі з іншими інтерактивними технологіями, щодо вирішення проблеми підвищення якості підготовки лідерів-фахівців різних спеціальностей.

Посилання

Ambler, G. (2005), “Understanding leadership in context”, available at: www.thepracticeofleadership.net/2005/12/08/understanding-leadership-context/. Accessed on April 15, 2010

Bass, B. M., Riggio, R. E. (2006), “Transformational leadership”, 2nd ed., N.Y.: Lawrence Erlbaum Associates Publishers, p. 282

Bleiklie, I., Kogan, M. (2007), “Organization and governance of universities”, Higher Education Policy, 20(4), pp. 477 – 493

Vermillion, S., Malak, R., Smallman, R. (2015), “Study on Outcome Framing and Risk Attitude in Engineering Decisions Under Uncertainty”, Journal of Mechanical Design, vol. 137, issue 8

Whitchurch, C. (2007), “The changing roles and identities of professional managers in UKhigher education”, Perspectives: Policy and Practice in Higher Education, 11(2), pp. 53 – 60

Zinner, L. (2019), “Fostering academic citizenship with a shared leadership approach. In University governance and academic leadership in the EU and China, IGI Global, pp. 99 – 117

Casse, P., Claudel, P. (2007), “Philosophy for Creative Leadership: How philosophy can turn people into more effective leaders”, [S.p.]: Athena Press, p. 280

Conger, J. , Canungo, R. (1994), “Charismatic leadership in organizations: Perceived behavioral attributes and their measurement”, Journal of Organizational Behavior, no. 15, pp. 439 – 452

Kotter, J. (1995), “Leading change: Why transformation efforts fail”, Harvard Business Review, 73, 59 – 67

Merrill, M. David (2002), “A Pebble-in-the-Pond Model for Instructional Design”, Performance Improvement, 41(7), pp. 41 – 46, available at: doi:10.1002/pfi.4140410709

Mojisola Anjorin, Christoph Rensing, Kerstin Bischoff, Christian Bogner, Lasse Lehmann, Anna Lenka Reger, Nils Faltin, Achim Steinacker, Andy Lüdemann, Renato Domínguez García: CROKODIL – a Platform for Collaborative Resource-Based Learning. In: Carlos Delgado Kloos, Denis Gillet, Raquel M. Crespo Garcia, Fridolin Wild, Martin Wolpers: Towards Ubiquitious Learning, Proceedings of the 6th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2011, no. LNCS 6964, Springer, September 2011, pp. 29 – 42

Romanovsky, O. , Ponomarev, O. (2017), “Paradoxes of charismatic leadership”, Theory and practice of social systems management, no. 1. pp. 47 – 56

Sadeghi, A., Mostafavi Rad, F. (2018), “The role of knowledge-oriented leadership in knowledge management and innovation”, Management Science Letters, pp. 151 – 160, available at: doi: 10.5267/j.msl.2018.1.003

Sokol, E. I. (2017), “Training of professional leaders as a task of higher school”, Leader. Elite. Society, no. 1, pp. 16 – 22

“Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2021–2031” (2020), available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/09/25/rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf

Tovazhnyansky, L., Romanovsky, O. , Ponomarev, O. (2004), “The concept of formation of the humanitarian and technical elite in NTU “KhPI” and ways of its implementation”, Kharkiv: NTU “KhPI”, p. 416

Ferlie, E., Musselin, C., Andresani, G. (2008), “The steering of higher education systems: A public management perspective”, Higher Education, 56(3), pp. 325 – 348

Hannafin, M., Hill, J. (2008), “Resource-based learning”, Handbook of Research in Educational Technology”, M. Spector, D. Merrill, J. Van Merrienboer & M. Driscoll (Eds.), 3rd ed., New York: Lawrence Erlbaum, pp. 525 – 536

Hall, Jeffrey; Chamblee, Gregory; Slough, Scott (July 2013), “An examination of interactive whiteboard perceptions using the concerns-based adoption model stages of concern and the Apple Classrooms of Tomorrow Model of Instructional Evolution”, Journal of Technology and Teacher Education, 21 (3), pp. 301 – 320

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-09

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ