ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В НЕМОВНОМУ ЗВО ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Тетяна Беркутова Національний технічний університет «Харківський політехнічний університет», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3221-1086
  • Вікторія Вракіна Національний технічний університет «Харківський політехнічний університет», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0134-2235
  • Валерія Садковська Національний технічний університет «Харківський політехнічний університет», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7065-7425
  • Ірина Штученко Національний технічний університет «Харківський політехнічний університет», Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3056-4344

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.1.04

Ключові слова:

мультимедійні технології, дистанційне навчання, педагогічні умови, компетенція, зворотній зв‘язок, суб‘єкт-суб’єктна взаємодія

Анотація

Анотація: у статті розглянуто педагогічні умови використання технологій мультимедіа в процесі дистанційного навчання англійської мови студентів немовних вищих навчальних закладів. Проведено аналіз наукових джерел щодо вивчення питання застосування комп‘ютерних засобів у процесі дистанційного навчання іноземної мови. Обґрунтовано ефективність сучасних мультимедійних технологій викладання англійської мови та визначено засоби мультимедіа, що суттєво підвищують мотивацію студентів і, як наслідок, якість їх іншомовної підготовки. Відокремлено нові можливості подання навчального матеріалу, які відкриваються перед викладачем завдяки впровадженню в учбовий процес мультимедіа-ресурсів. Значна увага приділяється ролі зворотнього зв‘язку у забезпеченні ефективної взаємодії студента та викладача в процесі навчання іноземної мови у дистанційному форматі. Наголошується на необхідності дотримання принципу змішаного навчання в процесі опанування студентами іноземної мови в реаліях дистанційного навчання, що також сприяє підвищенню якості і ефективності навчання іноземної мови. Визначено найважливішу педагогічну умову дистанційного навчання англійської мови, якою є професіоналізація навчання майбутніх спеціалістів. Сформульовано висновок про те, що цифровий формат мультимедійних технологій відкриває нові педагогічні можливості для організації дистанційного навчання іноземної мови.

Посилання

Dubinina, O. (2018), “Information technologies in the process of teaching for-eign languages in higher educational institu-tions of economic profile (blended learning moel)”, Use of the blended learning model in teaching foreign languages, p. 38

Vornachev, A. (2022), “Blended learning as an innovative approach to dis-tance learning of a foreign language”, The use of distance educational technologies in teaching foreign languages, p. 22

Hildebrant, K. (2019), “Ways and means of forming “subject - subject” foreign language communicative interaction in the classroom of a foreign language for profes-sional purposes”, p. 56

Philipska, V. (2020), “Types of feedback between teacher and student in the process of learning a foreign language”, p. 37

Velashak, M. (2021), “Multimodal methods of teaching English to students of economic specialties in higher educational institutions”, Innovative pedagogy, is. 34, vol. 2, pp. 32 – 36

Bloshchinskyi, I. (2015), “The es-sence and content of the concept of distance learning in foreign and domestic scientific literature”, Bulletin of the National Academy of the State Border Service of Ukraine, pp. 43 – 52

Podzygun, O., Petrova, A., Klos, N. (2017), “The use of problem-oriented learning by means of information and com-munication technologies in the formation of foreign language competence of future spe-cialists”, Information and communication technologies in modern education: experi-ence, problems, prospects, Collection of sci-entific papers, Edited by M. Koziar, N. Nychkalo, Lviv: LBU BZhD, is. 5. p. 269

Simhachalam, T. (2016), “Use of multimedia technologies in English language learning: a study”, International Journal of English Language Teaching, vol. 4, no. 8, pp. 15 – 30

“The Law of Ukraine “On Higher Education”, 2013, with amendments in 2017”, Verkhovna Rada of Ukraine

“The Concept of Education De-velopment in Ukraine for the period 2015-2025”, (2014)

“The Strategy of Sustainable De-velopment of Ukraine until 2030”, (2017)

Zvarych, I., Ralaur S., Pry-machenko, N., Romashchenko, I., Roma-nyshyna, I. (2019), “Gamification as a tool for stimulating the educational activity of students of higher educational institution of Ukraine and the United States”, Journal “Eu-ropean journal of Educational Research”, v. 8, is. 3, pp. 875 – 891, SCOPUS

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-08

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ