РОЛЬОВА МОДЕЛЬ ЛІДЕРСТВА: ТЕОРЕТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ТА РОЛЬОВИЙ ОПИТУВАЛЬНИК ЛІДЕРСЬКИХ НАВИЧОК
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.2.07Ключові слова:
лідерські навички, лідерство, рольова структура лідерських навичок, рольова компетентність, рольовий опитувальник лідерських навичокАнотація
Стаття присвячена дослідженню феномену лідерських навичок з позиції рольового підходу, а також стандартизації рольового опитувальника лідерських навичок. Дослідження сфокусоване на теоретичному обґрунтуванні рольової структури лідерських навичок та апробації рольового опитувальника лідерських навичок. В дослідженні взяли участь 236 досліджуваних у віці 18-55 років в якості психометричної вибірки. Завдяки апробованому у дослідженні рольовому опитувальнику лідерських навичок було проведено оцінку міри розвитку лідерських навичок за ролями Перемовника, що виконує комунікативну функцію лідерства; Коуча, якому притаманна дидактична функцію лідерства; Провідника, що реалізує організаційну функцію лідерства; Наставника, що здійснює фасилятивну функцію лідерства; Консультанта, що виконує комунікативно-організаційну функцію лідерства; Мотиватора, який відповідальний за виконання мотиваційної функції лідерства, Друга, що втілює емоційну функцію лідерства, Керівника, що виконує інструментально-управлінську функцію лідерства та Тім-білдера, який втілює командо-творчу функцію лідерства.
Посилання
Hornostay, P. (1993), “Psycho- logist’s competence: experience or creative talent?”, Practical psychology and school: materials of the International Scientific and Practical Conference (November 11-14, 1991, Lutsk), Kyiv, pp. 43 – 49
Hornostay P. (1997), “Socialization of validity and psychological roles”, Theoretical and applied questions of psy- chology, pick. 3, part 1, St. Petersburg,
pp. 325 – 330
Kokun, O., Pishko, I., Lozinska, N., Kopanitsa, O., Gerasimenko, M.,Tkachenko V. (2012), “Collection of meth- ods of diagnostics of leadership qualities of cadet, sergeant and officers: a methodical manual”, K.: NDC of the GP of the Armed Forces, p. 433
Mikhailenko, O. (2016), “Personal- ity and role features of future specialists of practical psychology”, Bulletin of KhNPU them, GS Frying pan. Psychology, is. 53, Kharkiv: KhNPU, pp. 145 – 151
Mikhailenko, O. (2016), “Develop- ment and psychometric testing of the author's role questionnaire”, Actual problems of pedagogy, psychology and vocational educa- tion, no. 2, pp.9 – 15, availa- ble at: http://journals.uran.ua/apppfo
Miroshnik, Z. (2011), “Structure of elementary school teacher’s personality: Role approach, Monograph”, Kharkiv: FLP SHEININA EV; KhNPU. p. 306
Povstyn, O., Kozyar, M. (2019), “The value of “Soft Skills” in the formation of managerial competence of specialists in the field of human safety”, Bulletin of the LDUBZHD, is. 20, pp. 122 – 127, availa- ble at: https://doi.org/10.32447/20784643.20. 2019.19
Polonskaya, T. (2021), “Soft Skills skills are new challenges to the Ukrainian school”, II International Scientific and Practi- cal Conference "The Combination of Theory and Practice, Experience and Perspectives”, Amsterdam, pp. 36 – 38, available at: https://eu-conf.com
Pundeev, V. (2022), “Psychological features of the structure of leadership qualities of bilingual students”, Scientific Bulletin of KSU, Psychological sciences, is. 2, pp. 28 – 34, available at: https://doi.org/10.32999/ksu2 312-3206/2022-2-2-4
Khomulenko, B. (2014), “Psycho- diagnosis of the role structure of the psy-chologist's personality”, Bulletin of the Kharkiv National Pedagogical University named after G. Skovoroda, Kharkiv: KhNPU, is. 49, pp. 165 – 175
Bass, B. (1990), “From transac- tional to transformational leadership: learn- ing to share the vision”, Organizational Dy- namics, 18, (3), Winter, pp. 19 – 31
Ciappei, C. (2015),” Soft Skills to govern action. Speech at “Soft Skills and their role in employability – New perspec- tives in teaching, assessment and certifica- tion”, workshop in Bertinoro, FC, Italy
Jago, A. G. (1982), “Leadership: Perspectives in theory and research”, Man- agement Science, 28(3), pp. 315 – 336
Kapur, D. (2020), “Introduction to Leadership”, available at: https://www.researc hgate.net/publication/344327077_Introductio n_to_Leadership
Kumar, Sh., Shilpa, J. (2013), “Leadership Management: Principles, Mod- els and Theories”, Global Journal of Man- agement and Business Studies, vol. 3, no.3,pp. 309 – 318
Linton, R. (1936), “The study of man”, N-Y, Appleton Century, p. 503
Merton, R.B. (1957), “Social structure. Revised and Enlarged Edition”, The Free Press. Glencoe, pp. 368 – 384
Moreno, J. (1934), “Who shallsurvive?”, p. 246
Newcomb, T.M. (1950), “Social psychology”, N-Y, Dryden Press
Northouse, G. (2007), “Leader- ship theory and practice”, (3rd ed.) Thousand Oak, London, New Delhe, Sage Publications, Inс
Parsons, T. (1951), “The social system. Glencoe”, 111, the Free press
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 ЖАННА БОГДАН
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: