АКМЕОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ІНТЕЛІГЕНТНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.2.08Ключові слова:
інтелігентність; акмеологія, професійна компетентність, особистісний розвиток, творчий потенціал, освітній процес, культураАнотація
Показано, що зростання питомої ваги розумової праці та її творчого характеру посилює потреби суспільства в розвитку інтелігентності фахівців. Водночас змінюються вимоги до змісту феномену інтелігентності, зокрема як системного поєднання професіоналізму та загальної і професійної культури інтелігента та його професійно і соціально значущих особистісних рис і якостей. У статті розкрито систему прямих і зворотних взаємозв’язків інтелігентності з акме людини як найвищим рівнем її життєвих досягнень, зокрема це стосується як професійної компетентності, так і особистісної самореалізації. Обґрунтовано необхідність розробки і цілеспрямованого використання інноваційних педагогічних технологій, орієнтованих на формування у студентів прагнення ставати справжніми інтелігентами і оволодівати найвищим рівнем професіоналізму.
Посилання
“Acmeology with the basics of ca- reer psychology” (2004), Compiled by O. Havalenko, V. Pasnichenko, T. Kryvko, Study guide, Chernivtsi: Ruta, p. 84
Antonov, V. (2011), “Cybernetic Acmeology: Technology of Human Devel- opment and Improvement”, Monograph, Kyiv: VPC “Kyiv University”, p. 290
Bok, P. (2021), “MINDFUCK. How to get rid of barriers in your head”, Translated from German, Lviv: Old Lion Publishing House, p. 232
Vitvytska, S. (2012), “Acmeologi- cal approach to pedagogical training of mas- ters of education”, Intellectual and creative giftedness: common and different, Kyiv: In- formation Systems LLC, pp.114 – 119
Hladkova, V., Pozharskyi, S. (2020), “Fundamentals of Acmeology”, Textbook, Lviv: Novyi Svit-2000, pp. 320
Hrechanyk, O., Hryhorash, V. (2019), “Formation of teacher’s acmeological competence in the system of postgraduate education”, Monograph, Kharkiv: Publishing group “Osnova”, p. 144, (Library of the journal “School Management”; is. 9 (200))
Danylova, H. (2003), “Acmeologi- cal model of a teacher in the XXI century”, Ridna shkola, no. 6, pp. 6 – 9
Kipenskyi, A., Ponomarov, O. (2021), “Development of intelligence of fu- ture specialists as a task of pedagogy of the XXI century”, Pedagogy of the XXI century: current state and development trends: a col- lective monograph: in 2 parts, Lviv-Torun: Liga-Press, pp. 195 – 224
Kremen, V. (2019), “Spirituality and values of human existence”, Horizon of spirituality of education: a collective mono- graph. Vilnius: Zuvedra, pp. 9 – 11
“Methodical instructions for the study of the discipline “Acmeological Tech- nologies” for applicants for the second (master's) level of higher education in the educational program “Pedagogy of Higher Education”, specialty 011 Educational, peda- gogical sciences of full-time and part-time education” (2020), Compiled by S. Saiapina, O. Korkishko, A. Korkishko, Sloviansk: SHEI “Donbas State Pedagogical Univer- sity”, p. 117
Nikolaiesku, I. (2012), “Practical bases of acmeological development of per- sonality in the conditions of educational and information space”, Study guide, Cherkasy: OIPPP, p. 54
“Professional pedagogical educa- tion in the acmeological dimension: reflec- tion on educational trends and quality assur- ance standards” (2020), Edited by N. Machynskoi, Lviv: Ivan Franko National University of Lviv, p. 178
Rostovskyi, V. (1996), “Social and psychological analysis of unemploy- ment”, Ekonomika i upravlennya, no. Yessenamanova, K., Arinova, B., Zhambylkyzy, M., Rakhimbayeva, R., Zhunussova, D. (2022), “Development of Acmeological Competence in Rising Social Teachers”, Front. Educ. 7:901050. doi: 10.3389/feduc.2022.901050
Middle-East Journal of Scientific Research 14 (11): 1445-1451, 2013 ISSN 1990-9233 © IDOSI Publications, 2013 DOI: 10.5829/idosi.mejsr.2013.14.11.2351 Corre- sponding Author: Bekzhanova, 25 Jambul Street, Almaty, Kazakhstan, 050010. 1445 Acmeological Aspects In Teaching Scientific and Pedagogical Staff Bakhytzhamal Zhorabekovna Bekzhanova, Aigul Igenovna Ahmetova, Turagaldy Abilakimovna Aldiba- yeva, Rabiga Tasbergenovna Igenbaeva Ka- zakh National Pedagogical University named after Abay, Almaty, Kazakhstan
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 АНДРІЙ КІПЕНСЬКИЙ, ОЛЕКСАНДР РОМАНОВСЬКИЙ, ОЛЕКСАНДР ПОНОМАРЬОВ
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: