НАУКОВО-ПРАКТИЧНА СКЛАДОВА ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЧЕРЕЗ ІМПЛЕМЕНТАЦІЮ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

  • Олена Тверитникова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0001-6288-7362
  • Юлія Демідова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-8295-5972
  • Галина Салата Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-2673-8463

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.2.09

Ключові слова:

наукова робота, цифровізація, здобувачі вищої освіти, архів, документи, електронні ресурси, інформаційній простір

Анотація

У статті розглянуто проблему формування компетентного розуміння студентами науково-дослідницької роботи як складової системи підготовки фахівців технічного профілю. Основну увагу приділено досвіду технічних університетів України щодо впровадження різноманітних форм науково-дослідної роботи в навчальний процес. Доведено, що науково-дослідна робота студентів має дворівневий наскрізний характер. Розроблено структурно-логічну схему наскрізного виконання науково-дослідної роботи студентів. Охарактеризовано очікування респондентів щодо впровадження в навчальний процес різних форм і методів науково-дослідної роботи. Самооцінка бакалаврів базувалася на особистому досвіді студентів, які займаються різними видами наукової діяльності. Вивчено історичний досвід впровадження форм і методів науково-дослідної роботи студентів на основі залучення архівних статистичних матеріалів. Закцентовано увагу на тому, що нові обставини, які виникли з розповсюдженням пандемії COVID-19 та розв’язаною російською федерацією повномасштабною війною внесли певні корективи і до проведення наукової діяльності зі студентами. Ситуація викликала потребу переглянути підходи до її організації з метою інтеграції до глобалізованого інформаційного суспільства.

Біографії авторів

Олена Тверитникова, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Доктор історичних наук, професор кафедри інформаційно-вимірювальних технологій і систем, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Юлія Демідова, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат технічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Галина Салата, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор історичних наук, доцент кафедри інформаційних технологій Київського національного університету культури і мистецтв

Посилання

Aliyev, A. (2016), “Organization of students' research work: Azerbaijan expe- rience. Ways to improve students' extracur- ricular work”, Materials of scientific-me- thodical conference, Sumy, pp. 47 – 49

Baraniewicz, Danuta and Gołąbek, Jonak Patrycja (2018), “Combining theory and practice in the professional preparation of future special educators – the perspective of students”, Pedagogika/Pedagogy, vol. 129, no. 1, pp. 33 – 52, available at: http://dx.doi.org/10.15823/p.2018.03

Boychuk, Y. (2013), “Research work of students of technical universities as a pedagogical condition for the formation of professional competence”, HNAD Bulletinm, no. 60, pp. 7 – 13

Carme, Huguet et al., “Improving the motivation of students in a large introductory geoscience course through active learning'”, Geoscience Education, no. 68(1), pp. 20 – 32, available at: https://doi.org/10.1080/10899995. 2019.1588489

Datsenko, V., Himenko, N. (2016), “Organization of research work of students in higher education”, Continuing professional education: theory and practice (series: peda- gogical sciences), no. 1 – 2 (46 – 47), pp. 45 – 49

Dembitska, C., Kobylyansky, A. (2015), “Organization of research work of students in the process of studying the disci- pline “Labor Protection””, Collection of sci- entific papers of Kamyanets-Podilsky Na- tional University. Ivan Ogienko, Series: Ped- agogical, no. 21, pp. 191 – 194

Harwood, J. (2006), “Engineering Education between Science and Practice: Rethinking the Historiography”, History and Technology, vol. 22, pp. 53 – 79, available at: https://doi.org/10.1080/073415105004972 10

Lavrysh, Yu. (2013), “Research and development activity organization of students at university”, Bulletin of NTUU “KPI”, Philology. Pedagogy: collection of scientific papers, no. 2, pp. 72 – 76

Maksimenko, T., Pukhno, S. (2015), “Features of the organization of edu- cational research work of students of peda- gogical specialties of the university”, Physi- cal and mathematical education, Scientific journal, no. 2(5), pp. 39 – 47

Meskuotiene, A., Zilinskas, R., Zabolotnas V. (2008), “Education and com- petency evaluation system of metrology practitioners in Lithuania”, 12th IMEKO TC1 & TC7 Joint Symposium on Man Sci- ence & Measurement September, Annecy, France, pp. 349 – 365

Myguschenko, R., Tverytnyko- va, E. (2017), “Use of cluster approach in modernization of higher technical school of Ukraine. Innovation University and Leader- ship: Project and Micro Projects – II”, War- saw: Fundacga “Instytut Artes Liberales”, pp. 370 – 379

National development strategy in Ukraine for the period until 2021: Decree of the President of Ukraine 25.06.2013 № 344/2013. Retrieved October 25, 2019, avail- able at: http:// www.president.gov.ua/ru/docum ents/15828.html

Shulman, Lee S. (1998), “Theory, Practice, and the Education of Professionals”, The Elementary School Journal, The Univer- sity of Chicago Press, no. 98 (5), pp. 511 – 526

Sokol, Y. (2016), “Cluster pidkhid yak the basis of development of the vnya as well as technical education in NTU “KhPI”, Retrieved October 12, 2019, availa- ble at: http://www.kpi.kharkov.ua/files/tmp/c luster.pdf

Standard (2018), “The standard of higher education for a bachelor's degree in specialty “Metrology and information-meas- uring equipment” of the branch of knowledge 15 “Automation and instrumentation””, Ap- proved and enforced by the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine, from 19.11.2018 № 1263. Kiev, 19

Tverytnykova, E. (2017), “The electrical industry of Ukraine in the second half of the twentieth century: directions of development and achievement”, Monograph; ed. V. Sklyar, Kharkov: Tim Publish Group LLC, p. 500

Vodovozov, V., Raud, Z., Detsiuk, T. (2018), “The model of extracur- ricular work with students of engineering specialties”, Advanced Education, no. 10, pp. 55 – 61

Walkowiak, T. (2005), “Applica- tions of Virtual Laboratories in Teaching at Technical Universities”, Journal of Digital Information Management, no. 3(3), pp. 202 – 203

Wrenn, Ja., Wrenn, B. (2009), “Enhancing learning by integrating theory and practice. international journal of teaching and learning in higher education”, vol. 21, no. 2, pp. 258 – 265

Zaimović-Uzunović, N., Lemeš, S. (2007), “Innovatory master of engineering degree in metrology”, 11th International Re- search/Expert Conference “Trends in the De- velopment of Machinery and Associated Technology” TMT, Hammamet, Tunisia, pp. 539 – 542

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-10

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКІ, АНТРОПОЛОГІЧНІ ТА ЗАГАЛЬНОМЕТОДИЧНІ ПАРАДИГМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ