НАУКОВО-ПРАКТИЧНА СКЛАДОВА ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЧЕРЕЗ ІМПЛЕМЕНТАЦІЮ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.2.09Ключові слова:
наукова робота, цифровізація, здобувачі вищої освіти, архів, документи, електронні ресурси, інформаційній простірАнотація
У статті розглянуто проблему формування компетентного розуміння студентами науково-дослідницької роботи як складової системи підготовки фахівців технічного профілю. Основну увагу приділено досвіду технічних університетів України щодо впровадження різноманітних форм науково-дослідної роботи в навчальний процес. Доведено, що науково-дослідна робота студентів має дворівневий наскрізний характер. Розроблено структурно-логічну схему наскрізного виконання науково-дослідної роботи студентів. Охарактеризовано очікування респондентів щодо впровадження в навчальний процес різних форм і методів науково-дослідної роботи. Самооцінка бакалаврів базувалася на особистому досвіді студентів, які займаються різними видами наукової діяльності. Вивчено історичний досвід впровадження форм і методів науково-дослідної роботи студентів на основі залучення архівних статистичних матеріалів. Закцентовано увагу на тому, що нові обставини, які виникли з розповсюдженням пандемії COVID-19 та розв’язаною російською федерацією повномасштабною війною внесли певні корективи і до проведення наукової діяльності зі студентами. Ситуація викликала потребу переглянути підходи до її організації з метою інтеграції до глобалізованого інформаційного суспільства.
Посилання
Aliyev, A. (2016), “Organization of students' research work: Azerbaijan expe- rience. Ways to improve students' extracur- ricular work”, Materials of scientific-me- thodical conference, Sumy, pp. 47 – 49
Baraniewicz, Danuta and Gołąbek, Jonak Patrycja (2018), “Combining theory and practice in the professional preparation of future special educators – the perspective of students”, Pedagogika/Pedagogy, vol. 129, no. 1, pp. 33 – 52, available at: http://dx.doi.org/10.15823/p.2018.03
Boychuk, Y. (2013), “Research work of students of technical universities as a pedagogical condition for the formation of professional competence”, HNAD Bulletinm, no. 60, pp. 7 – 13
Carme, Huguet et al., “Improving the motivation of students in a large introductory geoscience course through active learning'”, Geoscience Education, no. 68(1), pp. 20 – 32, available at: https://doi.org/10.1080/10899995. 2019.1588489
Datsenko, V., Himenko, N. (2016), “Organization of research work of students in higher education”, Continuing professional education: theory and practice (series: peda- gogical sciences), no. 1 – 2 (46 – 47), pp. 45 – 49
Dembitska, C., Kobylyansky, A. (2015), “Organization of research work of students in the process of studying the disci- pline “Labor Protection””, Collection of sci- entific papers of Kamyanets-Podilsky Na- tional University. Ivan Ogienko, Series: Ped- agogical, no. 21, pp. 191 – 194
Harwood, J. (2006), “Engineering Education between Science and Practice: Rethinking the Historiography”, History and Technology, vol. 22, pp. 53 – 79, available at: https://doi.org/10.1080/073415105004972 10
Lavrysh, Yu. (2013), “Research and development activity organization of students at university”, Bulletin of NTUU “KPI”, Philology. Pedagogy: collection of scientific papers, no. 2, pp. 72 – 76
Maksimenko, T., Pukhno, S. (2015), “Features of the organization of edu- cational research work of students of peda- gogical specialties of the university”, Physi- cal and mathematical education, Scientific journal, no. 2(5), pp. 39 – 47
Meskuotiene, A., Zilinskas, R., Zabolotnas V. (2008), “Education and com- petency evaluation system of metrology practitioners in Lithuania”, 12th IMEKO TC1 & TC7 Joint Symposium on Man Sci- ence & Measurement September, Annecy, France, pp. 349 – 365
Myguschenko, R., Tverytnyko- va, E. (2017), “Use of cluster approach in modernization of higher technical school of Ukraine. Innovation University and Leader- ship: Project and Micro Projects – II”, War- saw: Fundacga “Instytut Artes Liberales”, pp. 370 – 379
National development strategy in Ukraine for the period until 2021: Decree of the President of Ukraine 25.06.2013 № 344/2013. Retrieved October 25, 2019, avail- able at: http:// www.president.gov.ua/ru/docum ents/15828.html
Shulman, Lee S. (1998), “Theory, Practice, and the Education of Professionals”, The Elementary School Journal, The Univer- sity of Chicago Press, no. 98 (5), pp. 511 – 526
Sokol, Y. (2016), “Cluster pidkhid yak the basis of development of the vnya as well as technical education in NTU “KhPI”, Retrieved October 12, 2019, availa- ble at: http://www.kpi.kharkov.ua/files/tmp/c luster.pdf
Standard (2018), “The standard of higher education for a bachelor's degree in specialty “Metrology and information-meas- uring equipment” of the branch of knowledge 15 “Automation and instrumentation””, Ap- proved and enforced by the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine, from 19.11.2018 № 1263. Kiev, 19
Tverytnykova, E. (2017), “The electrical industry of Ukraine in the second half of the twentieth century: directions of development and achievement”, Monograph; ed. V. Sklyar, Kharkov: Tim Publish Group LLC, p. 500
Vodovozov, V., Raud, Z., Detsiuk, T. (2018), “The model of extracur- ricular work with students of engineering specialties”, Advanced Education, no. 10, pp. 55 – 61
Walkowiak, T. (2005), “Applica- tions of Virtual Laboratories in Teaching at Technical Universities”, Journal of Digital Information Management, no. 3(3), pp. 202 – 203
Wrenn, Ja., Wrenn, B. (2009), “Enhancing learning by integrating theory and practice. international journal of teaching and learning in higher education”, vol. 21, no. 2, pp. 258 – 265
Zaimović-Uzunović, N., Lemeš, S. (2007), “Innovatory master of engineering degree in metrology”, 11th International Re- search/Expert Conference “Trends in the De- velopment of Machinery and Associated Technology” TMT, Hammamet, Tunisia, pp. 539 – 542
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 ОЛЕНА ТВЕРИТНИКОВА, ЮЛІЯ ДЕМІДОВА, ГАЛИНА САЛАТА
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: